• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

Game review: Hella Umbrella, speel met de zwaartekracht

· 04 september 2010

Angry Birds krijgt momenteel alle aandacht als het gaat om gamen op Android. Het spel Hella Umbrella staat wat dat betreft meer in de luwte. De onlangs verschenen bèta laat echter een spel zien dat de potentie heeft om een topper te worden.

Het verhaal

Het verhaal draait om het Quadonia, een stadje dat te maken heeft met chaos en een gebrek aan neerslag. Eén Quadder komt in actie en probeert niet alleen haar volk te redden, maar ook haar parapluhandel. Jij bestuurt dus deze Quadder en probeert middels de zwaartekracht vijanden te verslaan en waterdruppels te verzamelen.

Besturing

Het spel presenteert zich als een 2D sidescrolling avontuur. Vergelijk het met de ouderwetse Super Mario Bros waarbij je Mario van links naar rechts dirigeert. Wil je dat de Quadder naar links loopt, veeg dan naar links. Om naar rechts te lopen, veeg dan naar rechts. Daarnaast kan je de Quadder laten springen door op het scherm te drukken en om de Quadder te laten stoppen druk je op haar en houd je haar vast. Deze basistechnieken zijn echter niet afdoende. Sommige plekken en waterdruppels zijn op die manier namelijk niet te bereiken. Hoe dan wel? Door het scherm te kantelen. In één van de levels kom je bijvoorbeeld een afgrond tegen. Rechts in het scherm is een muur te vinden. Door het scherm 90 graden te kantelen wordt de muur een vloer, waardoor je weer verder kunt wandelen. Het gebruik van de zwaartekracht is één van de belangrijkste aspecten van het spel.

Aanpassen

De Quadder heeft een hoedje en een paraplu bij zich. Deze zijn aan te passen in het menu. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor een piratenset, vikingset of een loodgietersset (Super Mario). Ongetwijfeld zal het in de definitieve versie mogelijk worden om naar gelieve eigen sets toe te voegen of creaties van andere spelers. Het aanpassen van de outfit is een leuke optie. Interessanter is echter de mogelijkheid in de uiteindelijke versie om zelf levels te maken. Door middel van een computerprogramma kan je zelf levels maken, spelen en delen met anderen. Als dit goed aangepakt wordt, kan dit voor een enorme populariteit en levensduur zorgen van het spel.

Bèta

Het spel is in de bèta-fase. Verwacht dus niet een volledig werkend spel en schrik niet wanneer het spel niet werkt op jouw telefoon of wanneer het vastloopt. Installeer het spel en laat je bevindingen (bugs/comptabiliteit) weten aan de ontwikkelaars. Zelf heb ik het spel gespeeld op mijn Samsung Galaxy S en ben zeer gecharmeerd van het concept. Ik heb geen crashes ervaren, maar het speelt nog redelijk schokkerig. Wanneer er voldoende mensen de bèta spelen en hun bevindingen doorspelen naar de ontwikkelaars, ben ik er van overtuigd dat dit een must-have wordt voor Androidgebruikers.
Versie:1.0
Prijs:Gratis
Getest op:Samsung Galaxy S (2.1)