Foursquare krijgt update, nieuw uiterlijk en andere focus

Inchecken
Inchecken met Foursquare was in het begin vooral om te laten zien waar je was of was geweest. Wanneer je ergens de meeste check-ins had van iedereen dan werd je Burgemeester (Mayor). In de applicatie en op de website kon je dan zien waar je geweest was en hoe vaak.
Commercieel was hier in het begin niet zo veel mee te bereiken. Men kon geen geld vragen voor de applicatie en advertenties hadden geen nut. Toen Foursquare eenmaal overal gebruikt werd kregen de winkels ook interesse want iemand die bij je in heeft gecheckt kun je een aanbieding doen en zien wanneer de persoon weer terugkomt in je bedrijf.
Update
Na de update van de Foursquare-applicatie is de focus iets veranderd. De app legt nu meer focus op de personen dan de locatie en dat laten ze al zien aan de thuispagina. Deze pagina is nu gevuld met de check-ins van al je vrienden en er is geen kaart meer te zien.
Aan het bovenstaande screenshot kun je zien dat de kaart helemaal verdwenen is van het thuisscherm en dat er meer plek is voor de vrienden in de applicatie. In de blauwe balk zien we dat Foursquare meer focus gaat leggen op wat er voor leuks om je heen aan het gebeuren is.
Het afgelopen jaar heeft de applicatie het ook al mogelijk gemaakt om lijsten aan te maken met bijvoorbeeld de 10 beste locaties om koffie te drinken in Rotterdam. Daarnaast kun je als gebruiker ook locaties opslaan en wanneer je daar later in de buurt bent krijg je een melding van Foursquare. De applicatie werkt dan als een soort memo- en aanbevelingsapplicatie. De grootste verandering is de look and feel van de applicatie. De kleuren zijn helderder geworden en het logo is frisser.
Beschikbaarheid
De update is gratis beschikbaar via de Play Store en te downloaden via onderstaande button.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties