Honor zet punt achter eigen webshop vMall

HiHonor Store
Huawei-dochter Honor heeft een nieuwe webshop gelanceerd onder de naam HiHonor Store. Deze winkel vervangt de vMall, een webshop die het bedrijf heel veel kopzorgen heeft geleverd.
Zo kwamen er veel zendingen niet aan en waren er ontzettend veel voorraadproblemen. Zo waren er klanten die toestellen bestelden en betaalden, om vervolgens meer dan twee weken te moeten wachten op hun bestelling. Dit terwijl de website aangaf: 'Vandaag besteld, morgen in huis.'
Een tussenpartij verzorgde namelijk de distributie via de vMall en daar heeft Honor nu afscheid van genomen. Ze hebben de touwtjes weer zelf in handen en hopen zo de problemen te kunnen verhelpen. De Nederlandse vMall is al gesloten en wordt vervangen door de nieuwe HiHonor Store die via deze link al te bereiken is voor de Engelse versie.
Verkoop online en offline
Begin dit jaar besloot Honor al om alleen nog maar smartphones via de eigen webshop te verkopen. Dit deden ze om meer focus te leggen op online, flexibiliteit te vergroten en om de distributie te vereenvoudigen. Dat laatste is dus helaas met de vMall niet gelukt.
Honor richt zich vanaf de introductie vooral op online, waarbij werd verteld dat de offline kanalen vermeden zouden worden. Daar zijn ze dan van teruggekomen want in een aantal landen liggen de Honor-toestellen wel in de winkels. In landen als Frankrijk, Italië en Engeland zijn er een aantal retailers die de toestellen in hun assortiment hebben opgenomen.
Voor Nederland zal het dus nog moeilijker worden om aan een Honor-toestel te komen, totdat de nieuwe webwinkel hopelijk zonder problemen zal gaan draaien.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties