Consumentenbond start bodemprocedure tegen Samsung vanwege updatebeleid

Consumentenbond vs Samsung
Eerder dit jaar spande de Consumentenbond een kort geding aan tegen Samsung vanwege het update-beleid van het Zuid-Koreaanse bedrijf. Samsung zou zich schuldig maken aan oneerlijke handelspraktijken en te weinig informatie vrijgeven over lekken in Android. Samsung liet toentertijd weten het jammer te vinden dat er gekozen was voor die weg. Een Amsterdamse rechtbank oordeelde toen dat er niks aan de hand was en wees dit geding toen af.
Nu is de bond een bodemprocedure gestart tegen het bedrijf, ook weer vanwege het update-beleid, omdat ze denkt dat er zo meer ruimte en tijd is om de zaak te behandelen. Vandaag zal Samsung een dagvaarding ontvangen, maar een datum waarop de zaak voorkomt is nog onbekend. Volgens de Consumentenbond moet het bedrijf toestellen tot twee jaar na aankoop voorzien van updates, of tot vier jaar na introductie. Voor consumenten zou dit nu te onduidelijk zijn en tevens zou dit leiden tot onveilige situaties, vanwege het niet uitbrengen van nodige beveiligingsupdates. Ook wil de bond dat het voor klanten duidelijker wordt hoe vaak een toestel updates kan verwachten.
Als er ontwikkelingen zijn in deze zaak, lees je dat uiteraard op Androidworld.
Via: NU.nl
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties