Consumentenbond: dit is de beste mobiele provider van het afgelopen kwartaal

Consumentenbond: dit is de beste mobiele provider van het afgelopen kwartaal

KPN en Simyo ‘Beste uit de Test’

Elke maand delen duizenden panelleden van de Consumentenbond hun ervaringen met providers. Ze beoordelen de kwaliteit, melden storingen en geven aan hoe tevreden ze zijn. Op basis van deze consumentengegevens bepaalt de Consumentenbond de testoordelen. Het totale testoordeel is opgebouwd uit verschillende onderdelen.

In het derde kwartaal komen KPN en Simyo (eigendom van KPN) bij de mobiele providers als 'Beste uit de Test', op een gedeelde eerste plaats samen met Simyo. Het klantenpanel van de Consumentenbond geeft de kwaliteit van de mobiele abonnementen van KPN en Simyo een 8,3: "Gebruikers geven aan erg tevreden te zijn met de dienstverlening, ook zijn er minder klachten over bellen en sms'en." Bij KPN heeft de hoge score onder meer te maken met een verandering in de voorwaarden. Bij de nieuwe Hussel-abonnementen van KPN kun je nu namelijk een bundel vrij aanpassen waar dat voorheen niet mogelijk was.

Het panel schrijft dit kwartaal wel het hoogste aantal gemelde klachten over bellen en sms'en (5,6%) aan KPN toe.

Consumentenbond KPN testoordelen

Voorwaarden

De providers doen het voor wat betreft voorwaarden doorgaans goed: "Bellen buiten de bundel kost meestal 25 of 30 cent per minuut. Maar bij alle providers koop je voor een klein bedrag een onbeperkt aantal belminuten." Mobiel internet is het duurste. Bij Simpel en Simyo zijn de kosten voor internetten buiten de bundel zijn met 15 cent per MB het hoogst. KPN en T-Mobile doen het beter. Bij deze providers betaal je na de eerste minuut je per seconde en buiten je internetbundel heb je geen extra kosten maar gaat de snelheid omlaag.

Helaas is bij geen enkele provider je databundel langer houdbaar dan een maand. Wel bood Telfort als enige een tegoed dat tot 3 maanden houdbaar was. Dat aanbod geldt niet meer nu Telfort is opgegaan in KPN. De Consumentenbond: "Bij alle providers staat de teller dus elke maand opnieuw op nul, ook als je een losse bundel hebt bijgekocht aan het eind van de maand."

Wat vind je van deze testoordelen? Ben je het eens met het panel van de Consumentenbond? Laat het weten in de reacties.

Lees meer over:
KPN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties