Belsimpel heeft zijn eigen merk Gomibo gelanceerd. De telefoonverkoper gaat onder dit merk mobiele telefoons, tablets en accessoires in Europa verkopen.
Gomibo
Belsimpel start de verkoop in Duitsland met de website Gomibo.de, waar Duitse klanten vanaf nu kunnen bestellen. In de komende maanden zullen in nog 15 andere Europese landen Gomibo-websites gelanceerd worden, waaronder in Frankrijk, Italië en Spanje.
Jeroen Doorenbos, oprichter van Belsimpel, over de lancering: “Met de uitbreiding naar Europa breekt een nieuw hoofdstuk aan in onze missie om de Mobiele Wereld te veranderen. Het is de grootste stap sinds de oprichting van Belsimpel. De afgelopen jaren is keihard gewerkt om ons platform hiervoor geschikt te maken. We denken dat we in deze landen de markt kunnen opschudden met onze unieke manier om telecomproducten te vergelijken en ons perfect op de telecommarkt toegespitste leveringsproces. In vrijwel alle Europese landen is de online telecommarkt minder ontwikkeld dan in Nederland. Nederland loopt in die zin zo’n 5 jaar voor op de meeste Europese landen. Alle learnings van de afgelopen 12 jaar van Belsimpel zitten verwerkt in Gomibo en dat biedt veel potentie voor deze internationale stap.”
Waarom een internationaal merk?
De keuze voor een nieuw internationaal merk naast Belsimpel is een bewuste. Doorenbos legt uit: “De naam Belsimpel is internationaal natuurlijk niet geschikt, want wat kan een Spanjaard met Belsimpel? De juiste naam was best een zoektocht, en we zijn heel blij dat daar Gomibo uit is gekomen.” De merknaam Belsimpel blijft in Nederland gewoon behouden.
Belsimpel heeft inmiddels 600 medewerkers in dienst en behaalde in 2019 een omzet van 360 miljoen euro. Het bedrijf verwacht voor 2020 een omzet van boven de 400 miljoen te behalen. Belsimpel hanteert een offensieve marketingstrategie voor het nieuwe merk Gomibo en spendeert vele miljoenen aan budget om het merk in de markt te zetten.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten