AW Poll: zo ervaren jullie de voortgang van de OnePlus community

AW Poll: zo ervaren jullie de voortgang van de OnePlus community

OnePlus Community

Toen OnePlus in december 2013 werd opgericht – werd het al snel duidelijk, dat het bedrijf het anders zou gaan aanpakken. In plaats van het standaard 'vraag en aanbod-spel', zet OnePlus juist in op zijn community: fans die sinds het eerste moment lid waren, op het OnePlus forum. Samen met de fans, werkte het aan een telefoon, de OnePlus One. Er werd onder andere gesproken over de chipset die OnePlus zou kiezen. Bijna zes jaar later is de community enorm gegroeid; toch zit er volgens Carl Pei, mede-oprichter van OnePlus, weinig groei in. Wat jullie daarvan vinden, vroegen wij in een AW Poll.

AW Poll OnePlus community

Uitslag van de AW Poll: dit is jullie mening over de OnePlus community

Dinsdagavond opende de stembus, en op zondag in de late middag sloot de stembus weer: in de tijd dat de stembus open stond, kregen we in totaliteit 390 stemmen – dank daarvoor. Wat blijkt uit de stemmen op de AW Poll, is dat jullie het eens zijn met de uitspraak van Pei – 117 stemmen gingen uit voor de optie ‘Ja, ik vind van wel’. Daarnaast kwamen er nog eens 95 stemmen binnen voor deze optie: ‘Ik ben het er gedeeltelijk mee eens’. Van de 390 stemmen gingen er 101 naar de optie: Nee, ik ervaar dit niet zo’, wat weer aangeeft dat het ‘onderwerp’ niet door iedereen zo wordt bekeken.

Mogelijke oorzaak

Toen OnePlus eind 2013 van start ging, had het bedrijf een doel gezet om 30.000 exemplaren van de OnePlus One te verkopen. Omdat het bedrijf nog nooit één smartphone had verkocht, kon het geen realistische doelen stellen: sommige bronnen stellen dat het bedrijf uiteindelijk 1 miljoen telefoons verkocht gedurende het eerste jaar. Om op de lange termijn rendabel te worden, moest het nieuwe manieren bedenken om meer te verkopen: vandaar dat telefoons nu ook bij Belsimpel, Coolblue en T-Mobile in de winkel liggen. Voor een bedrijf als OnePlus, gaat dat wel ten koste van de community.

Foto van de OnePlus 7T Pro

De OnePlus 7T Pro, is tegenwoordig zelfs te koop bij Coolblue

Als OnePlus-fan, is er niks om je zorgen over te maken. Ondanks dat OnePlus voor zijn gevoel maar vrij weinig werkt aan en met de community, organiseerde het bedrijf eerder dit jaar een Open Ears-forum in Amsterdam. Door middel van zulke evenementen, blijft het betrokken bij de community en kan het zijn producten ‘aanpassen’ op basis van de wensen van de community. Uiteraard worden de kleine bedrijven ook groot, en moet het de community daarop aanpassen. Léandro Tjink, gaf alvast zijn mening over de OnePlus community: alles over het gesprek met Léandro, lezen jullie hier terug.

Lees meer over:
AW Poll

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties