AW Poll: het Disney Plus-proefabonnement is massaal opgezegd

AW Poll: Disney Plus
Als er een dienst is waar het afgelopen jaar veel aandacht naar uit is gegaan, dan is het wel Disney Plus. In de basis heeft dat mogelijk te maken, met de wijze waarop Disney Plus inspeelt op de vraag naar de specifieke Disney-content. In aanloop naar de komst van zijn eigen streamingsdienst, heeft het een besluit genomen, waarmee het Netflix te snel af is. Het verwijderde langzaamaan zijn eigen content van Netflix, door licenties niet te verlengen. Op die manier creëerde het op eigen hand vraag naar de Disney-films en series, waardoor de dienst wel een succes moet zijn. Is het de dienst ook gelukt?
Als we onze AW Poll van afgelopen week bekijken, dan luidt het antwoord: 'deels'. We kregen in totaal 892 antwoorden. Van de 892 consumenten die hebben gereageerd op onze poll, geeft ‘40,8 procent’ aan dat ze het proefabonnement hebben stopgezet – het gaat om 364 consumenten. Er is uiteraard ook een grote groep gebruikers die Disney Plus zal behouden; 315 consumenten (35,3 procent), zegt het abonnement te behouden. Op een groep van 700 consumenten in het proefpakket, wijst het er niet op dat Disney Plus zich direct zorgen hoeft te maken over de aantallen abonnees.
Nieuwe klantengroep
Dat komt mede door een klantengroep, die Disney tot op heden nog niet heeft aangesneden met zijn 'Disney Plus-proefabonnement'. Van de 892 stemmers, gaven 58 consumenten aan geen onderdeel te zijn geweest van de waslijst aan proefabonnees, maar dat ze wel interesse hebben om ooit abonnee te worden van Disney Plus. Er is ook een andere kant van de medaille; er kwamen nog 132 stemmen binnen van consumenten die geen gebruik hebben gemaakt van het proefabonnement, en daar ook later geen spijt van hebben. Ze hebben geen interesse in het afsluiten van een Disney Plus-abonnement.
Is Disney Plus dé spirituele opvolger van Netflix?
Voor Disney verwacht ik geen problemen, als het aankomt op het werven van klanten. Het is tegelijkertijd van belang om constant nieuwe (exclusieve) content te brengen. Netflix heeft zich ook op de ladder moeten klimmen, voordat consumenten voor de lange termijn een abonnement aan hun repertoire toevoegen. Vooral nu de keuze steeds breder wordt en de kosten oplopen, is differentiatie belangrijk. Welke streamingsdienst kan zijn kop boven water houden? Laat het ons alvast weten in de reacties, en wie weet wat er de komende allemaal staat (en valt) te gebeuren.
Plaats reactie
0 reacties