AW Hangout #170: Interview met Patrick Goldsteen, Managing Director Juke

AW Hangout #170: Interview met Patrick Goldsteen, Managing Director Juke

Juke

Een jaar geleden kondigde Talpa Radio in samenwerking met de MediaMarkt de nieuwe dienst Juke aan. Een streamingdienst zoals we dat kennen van Spotify en Deezer. Een dergelijke dienst op de markt zetten is een grote uitdaging, laat staan er een succes van te maken. Laten we eerlijk zijn, er zullen niet heel veel mensen zijn gelijk denken dat Juke een groot succes zal worden. Managing Director Patrick Goldsteen van Juke kwam langs op de redactie van Androidworld om meer te vertellen over Juke en de strategie en gedachte achter deze dienst.

De reden waarom een dienst als Juke in het leven geroepen is het feit dat een bedrijf als MediaMarkt de verkoop van fysieke geluidsdragers steeds minder zag worden. Er zijn nog maar heel weinig mensen die echt een cd kopen of iets dergelijks. En zoals het bij een goed commercieel bedrijf hoort te gaan ga je kijken hoe je dan wel geld aan muziek kunt verdienen. Volgens Goldsteen richt Juke zich vooral op de 'streaming virgins' een benaming voor een groep radioluisteraars die nog geen gebruik maken van een dienst als Spotify. Radio is erg belangrijk binnen Juke, op de website kun je veel van de Nederlandse radiostations gratis beluisteren en in de app vooral de stations die in de Talpa Radio-groep zitten, zoals Radio 538.

Juke gelooft heel erg in de kracht van radio, want dit medium is nog steeds erg populair, alleen de manier waarop mensen radio luisteren is aan het veranderen.

In de bovenstaande podcast licht Goldsteen onder andere toe hoe Juke gebruikers gaat overtuigen om de betaalde versie te gaan gebruiken. Ook Juke kost bijna tien euro per maand en veel aspirant-gebruikers vinden dat veel geld en anderen hadden gehoopt dat Juke goedkoper zou zijn dan bijvoorbeeld Spotify. Goldsteen legt uit dat de prijs van tien euro een soort standaard is voor de industrie, voor minder is het bijna niet mogelijk. Daarna komt natuurlijk de vaak gebruikte vergelijking met het kopen van een cd die vaak veel duurder is/was en dan heb je maar een album.

Waarom wordt Juke een succes?

Het team van Juke is ervan overtuigd dat ze iets nieuws kunnen bieden aan de luisteraar. Men is erg blij met de app zelf en ook de webversie van de dienst. Het lokale karakter zal erg belangrijk zijn binnen Juke door het toevoegen van radio en onder andere de playlists van een aantal bekende Nederlanders en merken. Via een uitgebreide marketingcampagne gaat Juke zoveel mensen overtuigen om de dienst op zijn minst te proberen. Verderop in het jaar en het komende jaar zal Juke wellicht nog met wat aangepaste modellen wat betreft prijs komen. Wil je Juke eens proberen, klik dan op de onderstaande button om de app te installeren.

Ik ben JUKE, je persoonlijke muziekgids.
Juke is een nieuwe Nederlandse streamingdienst waar ook radio een belangrijke plaats heeft. Je kunt net als bij Spotify on-demand muziek luisteren maar daarnaast ook ..

Meer info

Lees meer over:
AW Hangout

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties