• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

App review: Spaghetti Marshmallows

· 19 oktober 2010

De Android Market staat bekend om haar ongelofelijke hoeveelheid apps. Je kunt er werkelijk voor alles een app vinden. Maar een app om je bouwkundigheid en ruimtelijk inzicht uit te dagen? Ja, zelfs dat is te vinden in de vorm van het leuke spelletje dat ?Spaghetti Marshmallows heet.

Spaghetti Marshmallows is een spelletje van 2.33 MB groot en speelbaar op toestellen vanaf Android 2.1. Er is een light en en full versie uit de Market te downloaden. Het gebruikt je fantasie om met ongekookte slierten spaghetti en marshmallows een bouwwerk te maken. Met het bouwwerk dien je dan bepaalde doelen te halen en te markeren. Het enige verschil tussen de lite en de full versie is de toevoeging van "install to sd" en extra levels in de full versie. Na installatie verschijnt er een simpel beginscherm en een aantal tips hoe je moet beginnen en wat je moet behalen.

Buildingtime

Het doel van het spel kan niet simpeler. Ergens in de levels hangen één of meerdere ringen. En of de ringen nu op hoogte, of ergens onder hangen maakt niet uit. In die ringen moet een marshmallow terecht komen en die marshmallow moet daar blijven voor een paar seconden. Op het puntje van de spaghettisliert door de ring heen zwiepen geldt niet. En om dat te bereiken, krijg je een bepaalde hoeveelheid ongekookte slierten spaghetti en marshmallows. Je start door twee of meerdere marshmallows te plaatsen op de bodem van het level. Je klikt gewoon op je scherm en de marshmallow valt naar beneden. Over het algemeen begin je met een vierkant of driehoek. Vanaf de start is het vooral belangrijk dat je de basismarshmallows  op de bodem aan elkaar vast maakt. Waarom? Omdat anders je bouwwerk aan de wandel gaat. Marshmallows met elkaar verbinden doe je door met je vinger van de ene naar de andere marshmallow te slepen. Zo zie je een sliert spaghetti ontstaan die dan de twee marshmallows met elkaar verbindt. Afhankelijk van het level kunnen de spaghettislierten maar een bepaalde lengte halen. Ondanks dat een marshmallow niet zoveel weegt, is het gewicht wel degelijk een issue aan het eind van een spaghettisliert.

Zwaartekracht

De makers van Spaghetti Marshmallows hebben ingenieus de werking van zwaartekracht in het spel weten te stoppen. Zelfs het trillen van de spaghetti zit er in. En dit kan heel erg in het nadeel gaan werken als je het vanaf het begin niet goed aanpakt. Je moet er bijvoorbeeld rekening mee houden dat je je bouwwerk voorziet van schoren. Daarnaast moet je er zeker rekening mee houden dat er een grote mate van flexibiliteit in de spaghetti zit. Bepaal daarom aan het begin al hoe je te werk wil gaan. Fouten maken mag, je kunt heel makkelijk en snel weer overnieuw beginnen. Je hebt geen tijd waarbinnen je de puzzels moet oplossen en je word niet gestraft voor fouten. Je begint gewoon lekker opnieuw. Daag je vrienden uit om een probleem op te lossen waar je zelf niet uit komt. Je Androidtoestel  zal snel het middelpunt van een gesprek worden. Ook al zit er een kikkertje dat je marshmallows op eet als je ze te dichtbij plaatst.

Rampage

En dan heb je het level gehaald! Helemaal blij en vrolijk krijg je dan de optie "rampage" voor je kiezen. De optie "rampage" houdt niet meer in dan het kunnen laten vallen van een rood blokje ergens in je bouwwerk. Maar dan merk je ineens hoe mooi en waarheidsgetrouw het spel is gemaakt. Want niet alleen het geluid klinkt als levensecht, maar het gedrag van brekend en vallend spaghetti met marshmallows eraan had niet meer waarheidsgetrouw kunnen zijn op een Androidtoestel.

Hoe simpel maar toch vermakelijk een spelletje kan zijn bewijst Spaghetti Marshmallows. Spaghetti Marshmallows is een vreselijk leuk spel dat je in verloren momenten helemaal mee kan sleuren. Door de geniale simpelheid van het spelletje, maar het helaas niet kunnen bewaren van je eindresultaat van een gehaald level, krijgt Spaghetti Marshmallows van mij 4 sterren.
Versie:1.0.1
Prijs:gratis of ~ €1.62,- voor de full version
Getest op:Galaxy S (2.1)