• OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

Even snel een film pakken is natuurlijk mogelijk met je Android toestel. Dit kan heel gemakkelijk met de app Movie Finder. Movie Finder zoekt naar bioscopen en theaters bij jou in de buurt en geeft de actuele bioscoopagenda, ratings en trailers weer. In één oogopslag wordt allerlei informatie weergegeven waardoor het alleen nog maar een kwestie van kiezen is: Welke film wil ik zien en waar?

Review Na het opstarten van de app wordt je huidige locatie gezocht (dit kun je later bij instellingen eventueel aanpassen). In het hoofdmenu kun je naar links en rechts 'sliden' voor een overzicht van bioscopen, actuele films en verwachte films. Maar we starten in het hoofdscherm waar je meteen de laatste filmreleases ziet die je kunt sorteren op titel en ratings. Wanneer je op een film van je keuze klikt, kom je in een overzicht met alle informatie over de film. Naast een korte samenvatting, acteurs en regisseurs kun je ook:
  • De trailer bekijken
  • Zoeken naar info op IMDb.com.
  • Zoeken naar info via andere toepassingen zoals Youtube
Onderaan het scherm zie je de tijden en bioscopen waar je de film kunt zien. Je kunt ook kiezen voor een andere datum, afstand of begintijd. Klik op de bioscoop van je keuze om ze te bellen (voor een reservering), deze toe te voegen aan je homescreen of een routebeschrijving te openen in Google Maps. Daarnaast kun je gelijk de tijden naar je vrienden mailen om ze uit te nodigen. Oordeel Een prachtige applicatie. Nog mooier zou het zijn als je je kaartje direct kon kopen vanuit deze app, maar voor de rest is het een handige app met zeer veel informatie en een must have voor elke filmliefhebber.
Versie:1.6.1 build 12
Prijs:gratis
Getest op:HTC Hero