Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

  • ASUS ZenFone 6

  • OnePlus 7 Pro

  • Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

À la Amazon

Albert Heijn test manier om boodschappen in je huis af te zetten met slim slot

· 22 november 2018

Albert Heijn test een manier om thuis te bezorgen zonder dat de persoon die besteld heeft thuis hoeft te zijn. De testpersonen hebben een slim slot van Nuki waarmee ze op afstand de deur open kunnen doen.

Test

Zo’n beetje de grootste reden voor mensen om niet hun boodschappen te bestellen bij de Albert Heijn, is omdat je dan lang thuis moet wachten tot de bezorgers bij je huis arriveren. Daarom is de supermarktketen al sinds vorige zomer bezig met een test bij een selecte groep die ervoor zou moeten zorgen dat bestellers gewoon hun producten bezorgd krijgen, zonder dat ze hiervoor opgesloten hoeven te zitten in hun huis. Nu is de supermarkt begonnen aan een nieuwe testperiode van 8 weken en die is uitgebreid in de regio Alkmaar.

Screenshot van Rappie van Albert Heijn

Hoe het werkt

De testpersonen ontvangen een deurslot van Nuki, waarmee ze op afstand via hun voordeur kunnen openen. Ook de bel is een slimmere dan normaal, namelijk een videodeurbel van SecuFirst. Als de bezorger arriveert klikt hij op de bel, waardoor de huiseigenaar op afstand via een app kan zien wie er voor de deur staat, waarna de persoon ervoor kan kiezen om de deur te openen. Vervolgens plaatst de Albert Heijn-bezorger de boodschappen in het huis en zet hij de producten die koel moeten worden gehouden in de koelkast of vriezer.

De testperiode duurt tot december en is voornamelijk bedoeld om erachter te komen wat zowel de consumenten als de bezorgers vinden van deze innovatieve bezorgmanier. "Mensen zijn het nog niet gewend dat hun boodschappen in hun huis worden geleverd terwijl ze er zelf niet zijn. Onze belangrijkste doelstelling is inzicht krijgen in de perceptie en de mening van zowel klanten als bezorgers bij deze nieuwe leveringsmethode”, aldus Julie Kuipéri, innovation specialist bij Albert Heijn.

Wat vinden jullie van een dergelijke manier om producten thuisbezorgd te krijgen? Laat het ons weten in de reacties!

Montage Nuki - mounting plate B

 Via: Tweakers

De nieuwste artikelen over Nuki Smart Lock

Review Nuki: slim deurslot maakt van je smartphone een sleutel

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (7)
Bezig met laden van reacties...