Veel klanten van de ABN Amro hebben sinds maandagochtend last van problemen met internetbankieren. De bank geeft aan dat er ze werken aan een oplossing.
ABN Amro storing internetbankieren
Zodra klanten de mobielbankierenapp van de ABN Amro starten, krijgen ze de volgende melding te zien: “Door een storing kunt u helaas uw bankzaken niet regelen met de ABN Amro-app, iDEAL en Internet Bankieren. Probeer he later nog eens. Onze excuses voor het ongemak.” Inloggen is niet mogelijk, dus kunnen er onder andere geen betalingen gedaan worden via de app. Internetbankieren via de pc werkt ook niet.
Ook via Allestoringen.nl stromen er omstreeks 9.00 uur klachten binnen over internetbankieren via de bank. Zo'n 87% heeft problemen inloggen via de mobielbankierenapp.
Gerelateerde artikelen
ABN Amro laat via Twitter weten dat er zijn op dit moment inderdaad problemen zijn met de app: “We onderzoeken nu wat er aan de hand is. Daarom nog lastig zeggen hoe lang dit precies gaat duren. Ik wil je vragen het later even opnieuw te proberen. Sorry voor het ongemak.”
Vorige week kampte de mobielbankierenapp van ING met soortgelijke problemen. Die waren dezelfde dag weer opgelost. Voor nu zullen ABN Amro-klanten moeten wachten totdat de storing is verholpen. De bank kan geen termijn afgeven hiervoor.
Ben jij klant van de ABN Amro en kun je ook geen gebruik meer maken van internetbankieren via de website of de app? Krijg je een foutmelding als je een betaling via ABN Amro wilt doen in een webshop? Laat het ons weten in de reacties.