Netflix is er in geslaagd om blu-ray en dvd naar het museum te verbannen in de hoofden van miljoenen Nederlandse gebruikers. Het maakt een einde aan bekraste schijfjes en een kast vol doosjes. Tegelijk bracht de app een revolutie met de opkomst van streamingdiensten die de concurrentie aangaan.
Kortom: we zijn blij met Netflix in ons leven, maar alsnog zijn er soms momenten waarop ook deze app er even geen zin in geeft. Dat uit zich vaak in de vorm van foutcodes die allemaal een verschillende betekenis hebben. We bespreken wat de meest voorkomende codes willen zeggen en wat jij kan doen om de storing op te lossen en zo snel mogelijk weer te kunnen streamen.
Doe eerst dit
Voor je de betekenis van specifieke codes gaat bekijken, kan je het beste eerst kijken naar een paar trucs die de meeste problemen meteen oplossen. Je vindt hieronder onze opsomming:
- Kijk of je een verbinding hebt via wifi of mobiele data
- Open recente apps op je telefoon en veeg Netflix weg. Start nadien de app
- Op een smart tv sluit je de app en start je hem weer op
- Als je streamt via Chromecast verbreek je de verbinding en maak je opnieuw verbinding
- Log uit met je Netflix-account
Heeft Netflix last van een storing?
Een ander punt dat je in een oogopslag kan doen, is controleren wat de servicestatus van Netflix is. Als de servers platliggen, is het namelijk niet verwonderlijk dat jij geen films of series kan kijken. Als de streamingdienst geen storing heeft, moet je een groen vinkje zien op volgende pagina:
Netflix geeft de melding 'Er is een fout opgetreden'
Kom je er niet met bovenstaande adviezen? In dat geval kan je kijken tussen de vaakst voorkomende foutcodes hieronder.