Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

  • Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Ruzzle Adventure: opvolger succesvol woordspel voor Android [interview]

· 15 juli 2014

Ruzzle Adventure is de gloednieuwe game van de makers van het populair woorspel Ruzzle. Bij het maken van de opvolger, zou volgens de makers geluisterd zijn naar de feedback van de gebruikers, tijd om een aantal vragen te stellen aan Daniel Hasselberg, CEO van MAG Interactive.

Ruzzle Adventure

In Ruzzle Adventure is het, net als bij zijn voorganger, de bedoeling dat je zo lang mogelijke woorden maakt uit een grid met letters. Daarbij kun je verschillende bonussen verdienen en kun je zelfs power-ups krijgen. Nieuw zijn de 'missies' die je kunt voltooien. Door missies te halen krijg je sterren en zo kun je alle levels afsluiten met de maximale score.

 

Ruzzle Adventure

Trailer

Interviewmet Daniel Hasselberg

Waarom is er gekozen voor een opvolger van Ruzzle en geen complete nieuwe game?

De community had zoveel goede ideeën verzameld over hoe Ruzzle beter kon, dat het ons een goed idee leek een opvolger te ontwikkelen in plaats van een nieuwe game. Ook wilden we graag een single player die beter geïntegreerd was in de game, waar Ruzzle vooral gericht was op multiplayer. Naast Ruzzle hebben we ook nog een aantal compleet andere ideeën bij MAG, maar eerst wilden we Ruzzl Adventure op de markt brengen.

Twee jaar na het uitbrengen van de eerste versie waren er meer dan 50 miljoen downloads, het was dus logisch een opvolger met een twist te lanceren voor een game die zo goed ontvangen is. 

Hoe lang duurt het een game als Razzle Adventure te ontwikkelen en hoeveel ontwikkelaars zijn erbij betrokken?

De eerste concepten kwamen in augustus 2013 en in oktober werd gestart met de daadwerkelijke ontwikkeling van het product. De alfa-versie van Ruzzle Adventure is al in januari 2014 getest in Nieuw Zeeland, de bèta werd in Zweden gelanceerd midden maart en vanaf midden juli is de Android- en iOS-versie beschikbaar. Ruzzle werd bijna maandelijks geüpdatet, dus het ontwikkelen zal niet ophouden bij lancering. 

Het aantal ontwikkelaars varieerde, in het concept-stadium waren drie mensen betrokken en bij het daadwerkelijke programmeren vijf tot zes ontwikkelaars, en daarnaast testers, analisten en grafische mensen.

Wat zijn de grootste verschillen tussen Android- en iOS-spelers

Het grootste verschil is het feit dat spelers op iOS meer bereid zijn te betalen in spellen, maar verder zijn we weinig verschillen.

Hoe wordt er geld verdiend in Ruzzle Adventures en waarom op die manier?

Ruzzle Adventure is een gratis te spelen game en het sneller doorlopen van het spel kan door het kopen van power-ups. We hebben er wel rekening mee gehouden dat het niet noodzakelijk is om geld te betalen, het spel moet ook gratis te spelen zijn, iets wat bijdraagt aan een succesvolle game. In Ruzzle waren er geen power-ups te koop, dit zou niet eerlijk zijn in een multiplayer-game, maar in de Ruzzle Adventure is dit wel mogelijk omdat het singleplayer is. 

Verzamelen jullie data van spelers en hoe wordt deze eventueel geanalyseerd?

Wij verzamelen geen individuele data van spelers. Wel hebben we veel tijd en moeite gestoken in het analyseren van speelpatronen om erachter te komen wat er werkt en wat niet. Ook zien we zo welke levels te makkelijk of juist te moeilijk zijn. Het constant in balans brengen van de moeilijkheidsgraad van levels zorgt voor een succesvolle game.

Wat is de toekomst van mobile gaming en hoe past Ruzzle/Mag hierin? 

Mobile gaming zal in de toekomst absoluut gratis zijn, spelers zijn nu eenmaal gewend om spellen te proberen alvorens geld uit te geven, dit zal waarschijnlijk niet veranderen. Het is ingewikkelder een game te maken die gratis te spelen is, waarmee wel de ontwikkelingskosten terug te verdienen zijn, maar een combinatie van fun, aantrekkelijke gameplay en goede analytics hebben kans van slagen. Ik denk dat MAG hier een juiste aanpak voor gevonden heeft.

Ruzzle Adventure

Beschikbaarheid

Ruzzle Adventures is gratis te downloaden door op onderstaande button te klikken.

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (4)
Bezig met laden van reacties...