• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

• Sony Xperia Z4 Tablet

Dungeon Runs

Review: Hearthstone-uitbreiding Kobolds & Catacombs

· 16 december 2017

Gamesuitgever Blizzard bracht in 2014 de inmiddels ontzettend populaire cardgame Hearthstone uit. Elk jaar komen daar een aantal uitbreidingen voor uit. Deze uitbreidingen voegen altijd nieuwe kaarten, nieuwe singleplayer-avonturen en uren aan gameplay met zich mee. De meest recente uitbreiding is Kobolds & Catacombs. Een uitbreiding die draait op het vinden van schatten, de wezens die je op het pad naar deze schatten tegenkomt en nieuwe wapens.

Kobolds & Catacombs

In het verleden was het voor een aantal classes niet mogelijk om een wapen te habben. Met Kobolds & Catacombs zorgen de speciale legendary wapens voor nieuwe gameplay-mogelijkheden. Iedereen die na de release van de uitbreiding inlogt, krijgt een gratis wapen. Op dit moment lijkt vooral de Rogue class met Kingsbane optimaal gebruik te maken van dit wapen.

Screenshots van Hearthstone-expansion Kobolds & Catacombs

Daarnaast probeert Blizzard ook om nieuwe type decks speelbaar te maken. Zo is er een Hunterdeck dat geen minions bevat en een Magedeck dat bestaat uit spells die meer dan vijf mana kosten om zo tegen het eind van een potje opeens ontzettend veel sterke dragons op te roepen. Na verloop van tijd zijn er altijd decks die sterker blijken te ze zijn dan anderen, maar op dit moment is iedereen nog aan het kijken welke kaarten het sterkste zijn en op welke manier de sterkste decks werken. In totaal zijn er 135 nieuwe kaarten toegevoegd aan de game. Wanneer je inlogt krijg je een aantal packs die een deel van deze kaarten zal toevoegen aan je collectie. Door de nieuwe mode Dungeon Run te spelen, zijn er ook packs te verdienen.

Dungeon Run

De Dungeon Run is een compleet nieuw avontuur in Hearthstone. Met Knights of the Frozen Throne is Hearthstone gestopt met betaalde singleplayer-modes. Dat betekent dat je de Dungeon Run volledig gratis kunt spelen. Je hebt hier ook geen enkele extra kaart nodig. Je bouwt namelijk je eigen deck door de bosses te verslaan. Dat is precies waar deze modus om draait.

De verschillende bosses worden met elk gevecht sterker. Nadat je een boss hebt verslagen mag je één of twee keer kiezen tussen drie verschillende prijzen. Deze prijzen zorgen ervoor dat jouw deck sterker wordt. Iets dat hard nodig is wanneer je de achtste en laatste boss wil verslaan. Dit laatste gevecht is namelijk ontzettend oneerlijk in vergelijking met de voorgaande bosses. Ze beginnen met meer manacrystals en hebben passieve krachten die ervoor zorgen dat je als speler in een ontzettend groot nadeel bent. Dat neemt niet weg dat deze modus ontzettend tof is geworden. Het voelt bijzonder goed wanneer het je wel lukt om die ene lastige boss eindelijk te verslaan. Als het je lukt om alle acht bosses met alle negen classes te verslaan, verdien je een nieuwe cardback. Deze kun je weer gebruiken in de multiplayer om te laten zien dat je kennis van Hearthstone verder reikt dan die van de tegenstander.

Het grootste voordeel van een uitbreiding is ook meteen het grootste nadeel. Het is namelijk bijna onmogelijk om alle kaarten te verzamelen. Uiteraard zijn er handige bundels die je kunt kopen. Hier zitten tientallen packs in die je aanschaft voor euro’s of Play Store tegoed. Met deze kaarten kun je een eigen deck bouwen. Zorg er daarnaast ook voor dat je de dagelijkse quests speelt. Deze leveren de in-game currency gold op en daarmee kun je exact dezelfde packs kopen.

Thematisch gezien is Kobolds & Catacombs geweldig. World of Warcraft spelers zullen genieten van de YOU NO TAKE CANDLE-referenties en old school Dungeon & Dragons spelers zullen kunnen genieten van de kleine knipogen die deze uitbreiding naar dat spel maakt. De Dungeon Runs zorgen voor uren en uren aan gratis speelplezier waarbij het de grootste uitdaging is om met alle classes de acht bosses te verslaan. De nieuwe kaarten zorgen nu al voor ontzettend creatieve decks en zullen dit nog een tijdje blijven doen. Daarnaast is het een kwestie van de juiste kaarten craften en je kunt proberen om jezelf naar legend te spelen in de ranked gamemode. Blizzard krijgt het dus wederom voor elkaar om een geweldig goede nieuwe expansion uit te brengen voor de gratis mobiele game.

De nieuwste artikelen over Hearthstone Heroes of Warcraft

Blizzard kondigt Hearthstone-uitbreiding Knights of the Frozen Throne aan

Grootste Hearthstone Fireside Gathering op de Dutch Comic Con!