Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2285
  • Reputatie 20
  • 10 november 2018
  • 23:19

Ik heb vandaag ……

ach nee, aat maar, je leest dit toch niet.

Bewerkt (12 november 2018 21:50)

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (op sterven na dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

Flare

Flare

• Lid sinds 17 november 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 17 november 2018
  • 00:07

Dit probleem kan je als volgt omzeilen:    1. haal je simkaart uit de gsm    2. start de gsm op    3. zet de taal van de gsm in het Engels ("Instellingen > Systeem > Talen en Invoer")     4. steek de simkaart opnieuw in Deze oplossing lijkt voor de meeste personen met dit probleem te werken. Het probleem komt momenteel bij sommige Nederlandse en Belgische simkaarten voor wanneer de taal van de gsm in het Nederlands staat. Hoe dit precies komt weet ik zelf ook niet, gewoon hopen dat het probleem verholpen wordt in een toekomstige update.

Dit werkte ook voor de Xiaomi Mi A1 van mijn vriendin. Super bedankt!

steven.moreels

steven.moreels

• Lid sinds 18 november 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 18 november 2018
  • 09:16

Dit probleem kan je als volgt omzeilen:    1. haal je simkaart uit de gsm    2. start de gsm op    3. zet de taal van de gsm in het Engels ("Instellingen > Systeem > Talen en Invoer")     4. steek de simkaart opnieuw in Deze oplossing lijkt voor de meeste personen met dit probleem te werken. Het probleem komt momenteel bij sommige Nederlandse en Belgische simkaarten voor wanneer de taal van de gsm in het Nederlands staat. Hoe dit precies komt weet ik zelf ook niet, gewoon hopen dat het probleem verholpen wordt in een toekomstige update.

Deze truck werkte perfect voor mijn Xiaomi Mi A1

In de opstart fase begon het gsm scherm aan en uit te flikkeren na het intikken van de gsm code, dus voor het intikken van de sim code.

Dit deed hij totdat de gsm auto opnieuw opstarte, met de android corrupt data melding tijdens het opstarten.

Try again selecteren werkte keer op keer niet, totdat ik de simkaart verwijderde.
Dan starte hij wel perfect op.
De taal dan maar aangepast van nederlands naar engels zoals Moustachio hier aangaf en het probleem is opgelost.

Thanks Man !!
Nu ben ik wel iemand die de gsm elke avond een auto back-up laat maken naar de google drive cloud, maar het bespaart mij toch enige moeite. Ik kan iedereen wel aanraden om dit ook te doen. Bespaart je een hoop stress als het dan toch fout loopt.

Grtz Steven

Bewerkt (18 november 2018 09:19)
jacou

jacou

• Lid sinds 24 februari 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 november 2018
  • 10:33

ter info en als TIP.
Zeker handig voor wie dit ooit nog eens voor heeft: niet te veel schrik hebben van de factory-reset…

ik denk dat de factoryreset eigenlijk zelfs sneller en "cleaner" is dan de workaround via de sim en de Engelse taal.

Het leek een complete "scratch" te gaan worden, maar blijkbaar houdt de telefoon toch alle instellingen nog zelf bij in een "geëncripteerde backup".
Hij gaf dat zelf aan als ik de factoryreset deed: "encripting userdata for factoryreset".

En bij de "start from scratch" komt de vraag: "do you want to use the saved userdata?". Dan moet je uw pincode opgeven waarmee het toestel vergrendeld was, en dan loopt de "boot" rustig verder met als resultaat een telefoon die helemaal heropstart alsof je een gewone "reboot" hebt doorlopen.
Uiteraard wel alle log-ins van de google accounts uitvoeren, maar ook die brengen nog netjes settings automatisch terug in uw toestel.
Dus ik had op 5 minuten* mijn complete telefoon terug geactiveerd en in dezelfde staat (alle app's gerangschikt op de schermen; alarmen staan nog ingesteld; alle wifi-netwerken nog onthouden; …)  als voor de factoryreset!

Geen gedoe met uithalen van de sim…

En bijkomend voordeel dat mijn  telefoon ongetwijfeld een stuk "cleaner" is dan met de workaround.
Nergens meer datasets van oude updates of zo van die verloren files die het geheugen laten volslibben. En alle programma's netjes in de meest recente versie.

* die 5 minuten is uiteraard de tijd dat ik er mee bezig ben geweest. Daarna heeft de telefoon zelf nog wel een 30minuten zoet geweest om de 94 app's terug "up and running" te krijgen.

Ik heb trouwens ook "het probleem" gefilmd, dus voor wie wilt zien wat er gebeurt bij de november-update, die volgt de link https://photos.app.goo.gl/Jqt2HDGZxT1J8dCz6
het zal wel geen zin hebben om dit aan Xiaomi te rapporteren, zeker?
Maar voor liefhebbers als deze op het forum is het toch een document ;-)

NOOT: ik denk dat dit feature dus standaard kan bij een factory-reset.
Ik ga het nu zelf niet nog even uittesten; maar misschien heeft iemand van jullie er wel eens zin in om een reset te forceren en te zien of je dezelfde mooie cleane procedure krijgt aangeboden?
Vroeger was factory-reset iets waar je nog dagen mee bezig was eer je alles terug naar je zin had staan.
Maar als dit standaard is, raadt ik het iedereen aan !!!!

Bijlage:

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren