Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Snijworst

Snijworst

• Lid sinds 08 januari 2012
  • Berichten 66
  • Reputatie 0
  • 18 december 2016
  • 19:48

Ik heb TWRP en een custom rom op mijn Redmi2 staan. Nu wil ik de officiële stock rom weer installeren maar daarvoor moet eerst TWRP verwijderd worden.

Daar is kennelijk iets mee fout gegaan want inmiddels wil de telefoon niet meer opstarten in recovery modus, ik kan geen roms meer installeren en TWRP of stock recovery installeren wewrkt ook niet.

Wat gaat er verkeerd en wat kan ik nog doen?

De telefoon werkt verder naar behoren…

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6451
  • Reputatie 250
  • 18 december 2016
  • 21:13

ik heb geen redmi 2 maar ik zal je proberen te helpen.

het beste kun je even naar deze site gaan zoek vervolgens de rom voor jou toestel en volg de instucties.
je toestel moet wel een unlocked bootloader hebben maar ik neem aan dat jij dat al hebt of je moet hem in de tussentijd weer gelocked hebben.

of bekijk het youtube filmpje door hier klikken.

wil je een recovery flashen dan doe je dmv het commando fastboot flash naam-recovery.img terwijl je toestel in fastboot mode staat, wil je alleen een recovery booten dan is het commando fastboot boot naam-recovery.img,die recovery file moet dan wel in de fastboot folder staan en je moet daar in die map een cmd venster openen of in ieder geval het pad er naar toe en natuurlijk de juiste recovery voor dat type toestel.

ik vraag me dan wel af waarom je eerst de stock recovery moet flashen om de stock rom erop te krijgen,het enigste wat ik me dan kan voorstellen is dat je de stock rom in zip formaat kunt flashen in die stock recovery.

maar goed ik weet dan ook niets van dat type smartphone.

Snijworst

Snijworst

• Berichten 66
  • Reputatie 0
  • 18 december 2016
  • 21:52

Hmm, dat hele verhaal heb ik al gevold zonder succes. Alleen het unlocken heb ik nog niet gedaan en ik denk idd dat daar de crux zit.

Verschillende sites zoals xda en miui.eu (de alternatieve dus) hebben het daar niet over vandaar dat ik die stap nog niet gevolgd heb. Eerst maar doen dus. Morgen…

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6451
  • Reputatie 250
  • 18 december 2016
  • 21:56

Wordt je toestel wel gezien in fastboot door je pc, als dat al niet oké is werkt er niets en dan kun je ook geen recovery flashen of een rom zoals in het filmpje terug zetten.

Bewerkt (18 december 2016 21:58) | Text aangepast
Snijworst

Snijworst

• Berichten 66
  • Reputatie 0
  • 19 december 2016
  • 04:00

Yep, het toestel word gezien. Overigens was unlocken niet nodig om een custom rom en twrp te kunnen flashen. Of staat dat los van elkaar?

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6451
  • Reputatie 250
  • 19 december 2016
  • 08:32

Normaal gesproken moet eerst de bootloader unlocked worden voor je ook maar iets kunt veranderen.

Ik neem aan dat jij het toestel nieuw hebt gekocht en het kan natuurlijk zijn dat de telefoon standaard verkocht wordt met een unlocked bootloader.

Welke fout krijg je dan of wat gaat er nu precies fout?

Snijworst

Snijworst

• Berichten 66
  • Reputatie 0
  • 19 december 2016
  • 11:09

Ik heb hrm 1 1/2 (?) geleden gekocht met toen nog de stock rom maar die was niet NL talig. Daarom heb ik de custom rom van miui EU erop gezet, zonder de redmi te unlocken.

Later is de boel door Xiaomi dichtgespijkerd en moest je eerst twrp installeren voordat je verder kon updaten met de rom van miui EU.

Nu wil ik de originele software er weer op hebben omdat ik hem ga verkopen en updaten met de originele rom gaat simpeler. Ik denk dat dat handiger is voor de nieiwe eigenaar.

Ik ga strax eerst de boel even unlocken en dan zien we wel verder

https://xiaomi.eu/community/threads/6-12-15.36782/page-5#post-339916

Bewerkt (19 december 2016 11:11) | linkje toegevoegd
Snijworst

Snijworst

• Berichten 66
  • Reputatie 0
  • 19 december 2016
  • 14:54

De unlock is aangevraagd bij Xiaomi. Kan ff duren, tot die tijd wacht ik maar geduldig af… :-(

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6451
  • Reputatie 250
  • 19 december 2016
  • 15:16

Kun je beter eerst niet even checken of de bootloader al unlocked is.

Zet je telefoon in fastboot mode en sluit hem aan op de pc open vervolgens een cmd venster bij de fastboot files en type fastboot getvar allof fastboot oem device-info

Dan zal er bij device unlocked true of false staan.

Snijworst

Snijworst

• Berichten 66
  • Reputatie 0
  • 19 december 2016
  • 15:29

gizmobinky schreef: bij de fastboot files

Ehh, hier ben ik je even kwijt… Waar vind ik die files?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren