Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wes1908

Wes1908

• Lid sinds 28 april 2013
  • Berichten 76
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2013
  • 10:07

De geruchtenmachine draait op volle toeren omtrent de te verwachten lancering van de opvolger van de Mi2S, de Xiaomi Mi3. Naar alle waarschijnlijkheid komt deze in oktober 2013 op de Chinese markt.

Daar waar Xiaomi, niet geheel ten onrechte en ook niet tegen de verwachtingen in, enkele maanden geleden een gigantische kaskraker op de markt bracht staat de grote schare aan Xiaomi fans al te popelen om de Mi3 te verwelkomen. Maar wat weten we tot nu toe van dit toestel?

Allereerst het scherm, deze krijgt een flinke update van 4,3 inch naar maar liefst 5,5 inch (!!) met een resolutie van 1080x1920 pixels.
De processor krijgt ook ‘n flinke boost. Daar waar de Mi2S het nog moest doen met de Qualcomm Snapdragon 600 QuadCore processor komt de Mi3 met de Snapdragon 800 QuadCore (Krait 400 CPU en in theorie een superieure 2,3 Ghz snelheid).
Het werkgeheugen zal worden verhoogd van 2 naar 3 Gb en het interne geheugen zal op 32 Gb zitten. Mogelijk dat deze nog uitgebreid kan worden met ’n micro sd.
De hoofdcamera zal ten opzichte van de Mi3S niet veel wijzigen, met een 13 MP camera aan de achterzijde en een 5 MP aan de voorzijde kan je toch aardige “selfies” schieten. De ervaringen met de camera op de Mi2S zijn wat mij betreft erg positief.
De huidige accu, met een capaciteit van 2000 mAh is voor de meeste gebruikers maar net toereikend om de dag door te komen. Op de verschillende fora is de schreeuw om een grotere capaciteit dan ook meerdere malen te horen geweest. Door het vergroten van het scherm creëert Xiaomi natuurlijk de ruimte voor een ruimere accucapaciteit. De verwachting is dan ook dat deze een 3500 mAh mee krijgt.

Als besturingssysteem zal Android 5.0 Key Lime Pie worden geïnstalleerd met de inmiddels door miljoenen tevreden gebruikers versie van Miui V5.

Nogmaals, het blijft gissen naar de exacte specs van deze telefoon. Vast staat dat het in ieder geval weer een toestel gaat worden die records gaat breken. Of en wanneer Xiaomi de Europese markt gaat betreden is onbekend, bestellen van dit toestel blijft dus voorlopig een kwestie van importeren.

Bewerkt (8 augustus 2013 11:09)
Fritssmits

Fritssmits

• Lid sinds 16 juli 2013
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2013
  • 10:30

Het zou wel eens sneller kunnen gaan.
Ibuygou heeft voor 12 augustus een belangrijke new release aangekondigd onder het motto: “He is coming III”

Bewerkt (8 augustus 2013 10:33)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2991
  • Reputatie 60
  • 8 augustus 2013
  • 10:33

Ik snap alleen niet waarom het scherm (bij elke fabrikant) steeds groter moet?

Wes1908

Wes1908

• Berichten 76
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2013
  • 10:37

Fritssmits
Het zou wel eens sneller kunnen gaan.
Ibuygou heeft voor 12 augustus een belangrijke new release aangekondigd onder het motto: “He is coming III”

Ik had het gelezen op de Facebook pagina inderdaad, alleen zijn er slechts vier optie's waaruit gekozen kan worden:

**Hi,about the guess, we are sorry. Maybe it's the red curtain that misleads most of you. We want to clarify that there are only 4 answers to choose in this post–Kungfu product, Android X watch phone, Women's fashion gadgets and China oriental culture product. So, now you can guess it for one more time.**

Ik gok zelf op de X-Watch phone. De Mi3 zal het zeker niet zijn!

Wes1908

Wes1908

• Berichten 76
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2013
  • 10:39

redbulletnl
Ik snap alleen niet waarom het scherm (bij elke fabrikant) steeds groter moet?

Mijn persoonlijke voorkeur heeft het ook niet hoor, vind die 4,3 inch eigenlijk wel prima in mijn broekzak.
De stap is best wel groot, op divere fora is dan ook te lezen dat het scherm misschien toch “slechts” 5 inch zal zijn.

Fritssmits

Fritssmits

• Lid sinds 16 juli 2013
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2013
  • 13:10

Ik ben in de twee weken dat ik een MI2 heb wel heel enthousiast over het toestel. Het formaat is ook uitstekend. 5,5 inch past ook niet meer zo lekker in mijn broekzak. Over een 5 inch met hele kleine randen wil ik best wel nadenken. Die past misschien wel.
Je hebt gelijk Wes, de aankondiging van Ibuygou zal niet de 3 betreffen. Nog maar even wachten.

dreamsharing

dreamsharing

• Lid sinds 08 augustus 2010
  • Berichten 86
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2013
  • 09:05

Fritssmits
Ik ben in de twee weken dat ik een MI2 heb wel heel enthousiast over het toestel. Het formaat is ook uitstekend. 5,5 inch past ook niet meer zo lekker in mijn broekzak. Over een 5 inch met hele kleine randen wil ik best wel nadenken. Die past misschien wel.
Je hebt gelijk Wes, de aankondiging van Ibuygou zal niet de 3 betreffen. Nog maar even wachten.

Bedoelen ze niet deze die nu eerst gaat komen? Xiaomi Hongmi Smart Phone ik ben benieuwd of deze ook in Nederland gebruikt kan gaan worden met 2 simkaarten?
Ik heb 2 simkaarten 1 met alles onbeperkt en 1 met alleen spraak(zakelijk)Ibuygou is daar nogal een beetje vaag over…dus misschien kan hier iemand mij duidelijkheid over geven??

Gr.Dreamsharing

redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 11 augustus 2013
  • 11:05

@dreamsharing
Dat kan helaas niet.
De Hongmi is onbruikbaar in Nederland.
Hij ondersteund maar een beperkt aantal netwerkbanden.
In Nederland hebben wij andere banden

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

dreamsharing

dreamsharing

• Lid sinds 08 augustus 2010
  • Berichten 86
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2013
  • 03:27

redmaner
@dreamsharing
Dat kan helaas niet.
De Hongmi is onbruikbaar in Nederland.
Hij ondersteund maar een beperkt aantal netwerkbanden.
In Nederland hebben wij andere banden

Dank je was er al bang voor..
Nou dan maar hopen dat er ooit een nieuwe software versie komt voor mijn Galaxy s DuoSim

Gr.Dreamsharing

redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 25 augustus 2013
  • 22:16

@Dreamsharing
Wat meer info, de redrice werkt niet met 3g in Nederland alleen 2g.
Dus als je daar mee kan leven dan is het een prima telefoon

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren