Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6014
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 3 november 2013
  • 20:30

Ik heb er zelf geen ervaring mee, misschien dat iemand kan bevestigen (of ontkrachten) wat ik zeg, maar van wat ik lees is het volgens mij is meer een loterij. De douane controleert steekproefgewijs of er invoerrechten betaald moeten worden. Indien jouw pakketje daar tussen zit zal je daar iets van 20% belasting of invoerrechten over moeten betalen. Dus op een apparaat van een paar honderd euro is dat 50-100 euro.

deepspace

deepspace

• Lid sinds 31 oktober 2013
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 3 november 2013
  • 20:42

nanders
Ik heb er zelf geen ervaring mee, misschien dat iemand kan bevestigen (of ontkrachten) wat ik zeg, maar van wat ik lees is het volgens mij is meer een loterij. De douane controleert steekproefgewijs of er invoerrechten betaald moeten worden. Indien jouw pakketje daar tussen zit zal je daar iets van 20% belasting of invoerrechten over moeten betalen. Dus op een apparaat van een paar honderd euro is dat 50-100 euro.
Hm, dat klinkt wel logisch, maar iemand zei dit op de eerste pagina:

dreamsharing
Jarmo;402310
@dreamsharing dan betaalde je de belasting nog aan de bezorger? Want de verzendkosten heb ik al betaald. Hopen dat ik geen belasting hoef te betalen, of dat de bezorger contant aanneemt :p

Ja klopt loopt via DHL geen douane kosten gewoon pakket in ontvangst nemen.

Veel plezier straks met de telefoon….

Daarom vroeg ik het me af.

Bewerkt (3 november 2013 20:42)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6014
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 3 november 2013
  • 20:49

ik kan me niet voorstellen dat DHL een route langs de douane heeft

deepspace

deepspace

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 3 november 2013
  • 20:54

Nee ik ook niet, daarom vraag ik het ook.

kiswum

kiswum

• Lid sinds 16 november 2013
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 16 november 2013
  • 10:41

Doane kosten/btw ligt vaak onder de 35 euro. Doordat het steeksproefgewijs wordt gecontroleerd (vaak op basis van de omschrijving/verpakking), bestaat er de kans dat je niets hoeft te betalen.
Bij mijn eerste pakketje uit China moest ik iets van 33 euro betalen bij het DHL depot voor een telefoon met een totale waarde van 380 euro. Bij mijn laatste 2 telefoons via IBG hoefde ik niets te betalen en kon ik het toestel zo in ontvangst nemen.
Doordat IBG tegnwoordig een Spaanse site heeft, zou je verwachten dat het via Spanje wordt vestuurd. Niets is minder waar, op dit moment wordt dit nog rechtstreeks via China verstuurd. Wellicht dat dit in de toekomst anders is als er een fysiek kantoor/depot aanwezig is.

Reviewer/blogger van diverse Android producten.

deepspace

deepspace

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 22 november 2013
  • 23:26

Nou, ik heb dan toch een MI2s besteld en hij was er binnen een week, echt heerlijk snel. Helaas wel wat problemen met de DHL gehad, omdat ze zich niet aan de leverafspraken hielden, maar goed. Vandaag hem toch binnen gekregen en ik hoefde geen belasting te betalen (zeker een fijn iets). Ibuygou had het ingepakt als een kadotje, precies zoals ik had gevraagd en dat was toch wel een leuk extraatje, zeker omdat ik ook nog een micro-usb naar usb kabeltje gekregen heb. Kan ik lekker mijn USB sticks en stuff op mijn telefoon aansluiten.

Anyway, ben nu dus lekker aan het klooien met mijn MI2s en jezus, wat heeft dat ding veel opties, hahaha.

Bewerkt (22 november 2013 23:29)
kiswum

kiswum

• Lid sinds 16 november 2013
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 29 november 2013
  • 14:32

Wil je meer info over miui/de mi2, google maar op mijn naam en xiaomi. Je zult dan wel een aantal interessante dingen kunnen vinden waarvan je nu nog niet wist dat het kon met het toestel

Reviewer/blogger van diverse Android producten.

charlot

charlot

• Lid sinds 16 april 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 16 april 2014
  • 15:47

Hoi allemaal!

Ik heb met veel interesse dit topic gelezen omdat ik overweeg een Xiaomi M2S te kopen. Ik heb nog een paar vragen waar ik hoop dat jullie een antwoord op hebben nu jullie enkele maanden ervaring hebben met dit toestel!

- Hoe bevalt de camera? En dan met name bij weinig licht/in het donker? En de frontcamera?

- Hoe robuust is het toestel/het scherm? Is hij weleens gevallen en was er schade? Of kan de telefoon hier goed tegen?

- Kan ik als leek op dit gebied zelf het toestel ‘flashen’ en Playstore downloaden? Werkt alles daarna in principe hetzelfde als op een Android toestel?

- Werkt Swype goed op dit toestel (in Nederlands en Engels)?

- Is het de moeite waard (voor zover jullie kunnen inschatten) om extra te betalen voor de 32GB in plaats van de 16GB versie? De extra ruimte heb ik niet per se nodig maar de camera en processor zijn ook beter en ik vraag me af of dat het extra geld waard is.

- Gebruiken jullie de telefoon met een hoesje/bumper/screen protector? Aanraders?

Ik zou heel blij zijn als jullie me kunnen helpen met wat antwoorden op mijn vragen!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren