Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

harmony895

harmony895

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 339
  • Reputatie 0
  • 8 december 2010
  • 11:13

Heb u al ruim twee weken zeer slecht internet(Desire).
Ondanks dat ik wel het symbool 3g/n(wappert heen en weer) zie, heb ik maar af en toe verbinding.
Of tijdens het versturen van b.v. een mail, verbinding verbroken.
Als ik dan al verbinding heb en met de app Speedtest.net(altijd via de zelfde server Arnhem) de snelheid test, kom ik vaak niet verder dan 512k.
Wat mag ik eigenlijk aan snelheid verwachten?

Op twee mails van mij aan het huis van Vodafone geen reactie gekregen.
Gisteren maar weer eens gebeld, mag je blij zijn dat het 1200 nummer gratis is via je Phone,na ruim 15 minuten eindelijk iemand aan de lijn gehad.
Ik was wel op de verkeerde afdeling, ja maar als ik anders kies, gooien jullie mij eruit.
Na weer 6 minuten in de wacht, kwam die goeie man terug met de melding, dat er eigenlijk niks vreemds was in mijn omgeving.(Almelo)
Maar hij maakte er wel een melding van en zou ik hierover terug gebeld worden.
Zal mij benieuwen. Anders Vodafone ook maar even bij Joup melden.

Zit voor mijn werk regelmatig in Enschede, nou hier is het helemaal bagger, zelf 9 van de 10 keer ook geen telefoneren mogelijk.
Moet ik bij de klanten naar buiten om te kunnen bellen.(goeie anti reclame trouwens).

Zijn er meer mensen in de omgeving van Almelo/Enschede die ook deze problemen kennen??
Kan met niet voorstellen dat het aan de Desire ligt.
779

Bewerkt (8 december 2010 11:13)
Xepos93

Xepos93

• Lid sinds 12 december 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 12 december 2010
  • 00:56

Hhm over de snelheid: ik krijg een stabiele verbinding van over de 3.5mb/s ook via de app van Speedtest.net hierbij maak ik gebruik van de server in Eindhoven. Binnenshuis en buiten is hetzelfde, kwaliteit van de verbinding is perfect. Maar de zendmast is op 2 min loopafstand verwijderd. Dus Vodafone werkt in mijn omgeving wel goed. Je moet eens vragen aan je collega's zullen vast ook wel een smartphone hebben met Vodafone.

Bewerkt (12 december 2010 00:56)
harmony895

harmony895

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 339
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 10:51

Het is toch gods geklaagd met die gasten van Vodafone.
Heb nog steeds half bakken internet, kan 1 pagina bekijken en hup weg verbinding.
Heb maar weer eens geprobeerd te bellen.
Jawel 35 minuten heeft het geduurd voor ik de goed persoon er aan had, en wat denk je gooit die kloot de haak erop.
Kan de moed niet meer opnemen om het nog eens te proberen.
Vind dat hij het fatsoen moet hebben om mij maar te bellen, hij heeft immers mijn gegevens.
Durven ze ook nog terug te bellen met een klanten tevredenheid onderzoek, man zout toch op.
Vind het onderhand een bagger maatschappij geworden, klanten service naatje.
Zal Joup maar eens bellen dat hij deze gsm boer ook maar moet opnemen in zijn tijdschrift.

Heb al van alles geprobeerd, apn verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Op advies(ook zo'n goede van HTC) de fabriek instelling gedaan,(kloot dat ik ben) dank je wel hielp ook geen zier,
was wel weer een halve dag bezig om de boel weer zo te krijgen als ik het had.
Met de back-up die ik had kreeg ik ook niet alles goed terug gezet(MyBackup Pro).

Denk dat ik nu maar een aangetekende brief ga sturen, dat zij mij ontbinden van hun contract wegens het niet kunnen leveren van een goed product.

Iemand nog een idee??????
Weet het anders ook niet meer.

Toestel HTC Desire.

Bewerkt (15 december 2010 10:51)
Garduna

Garduna

• Lid sinds 26 september 2009
  • Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 11:59

Ik zou Vodafone zeker in gebreke stellen. Als ik jou was zou ik ff op internet zoeken hoe je het eea aan kunt pakken. Misschien heb je hier iets aan. In ieder geval succes!

Je kunt natuurlijk proberen of het aan je Desire ligt door een SIM-kaart van een andere provider in je Desire te doen als deze tenminste Simlockvrij is. Je hebt je Desire niet geroot toch?

Bewerkt (15 december 2010 11:59)
harmony895

harmony895

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 339
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 12:24

Zal dat eens proberen, de sim bij de buurman uit zijn apple halen en kijken wat die doet.
En nee geen root op de Desire.(wel jou beschrijving over apps2sd), maar die staat weer op 0.

Nu je het toch over de simkaart hebt, deze is zeker al twee jaar oud, hier kan het toch niet aan liggen dacht ik??

Of is het net als met Ziggo, bij elke verandering in snelheid heb je een nieuwe modem nodig.

Bewerkt (15 december 2010 12:24)
Garduna

Garduna

• Lid sinds 26 september 2009
  • Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 13:07

Ik denk niet dat het aan de SIM zelf ligt. Maar je weet maar nooit. Misschien dat je jou SIM in een ander toestel kan doen en kijken wat er dan gebeurd.

Bewerkt (15 december 2010 13:07)
ozzybulldog

ozzybulldog

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 240
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 14:38

harmony895;69402
Nu je het toch over de simkaart hebt, deze is zeker al twee jaar oud, hier kan het toch niet aan liggen dacht ik??

Of is het net als met Ziggo, bij elke verandering in snelheid heb je een nieuwe modem nodig.

2 jaar is op zich niet zo oud nee, maar het zou toch de oorzaak kunnen zijn, ik heb dat zelf al eerder aan de hand gehad met een sim kaart. Wat je ook zou kunnen doen is naar een Vodafone winkel gaan en je simkaart eenmalig om ruilen voor een nieuwe, dat is bij mijn weten gratis als blijkt dat het aan het kaartje ligt. En ja het is heel vervelend dat je via de omgekeerde bewijslast steeds weer moet aantonen dat het probleem niet bij jou zit, of in ieder geval niet in het gedeelte waar jij verantwoordelijk, telefoon, voor bent, maar bij de provider en de door haar geleverde diensten.

Oz

Bewerkt (15 december 2010 14:38)
frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 15:45

ik heb dan wel geen vodafone, maar telfort, maar mijn simkaart is zeker al een jaar of tien oud, al uit de tijd dat telfort nog van NS was en voor de O2 periode en ik heb ook geen problemen met de verbindingen die toch met regelmaat geupgrade zijn. Persoonlijk denk ik dat er bij jou in de buurt geen goede mast te vinden is waar je Desire iets mee kan. neemt niet weg dat vodafone je normaal te woord moet staan en met een oplossing moet komen. Maar blijkbaar is dar tegenwoordig een vies woord bij dit soort bedrijven. Recentelijk ook een akkefietje gehad met upc, ook een helpdesk en attitude om van te walgen !

Bewerkt (15 december 2010 15:45)
esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 15 december 2010
  • 16:06

harmony895;69402

ik had deze week problemen dat ik geen sms meer kon versturen! Heb gebeld met vodafone en daar was ook de vraag of het simkaartje al wat ouder was. Heb hem geloof ik pas ruim 2 jaar maar ok het zou het probleem kunnen zijn. Kreeg toen de tip om even de vodafone winkel binnen te lopen en te vragen om een nieuwe simkaart ivm gebreke. Dat heb ik de volgende dag gedaan en was ook geen probleem hoor. Je krijgt gratis een nieuwe sim en binnen een half uur is deze gereed voor gebruik! Zou het dus gewoon proberen.

al met al ben ik dus super geholpen door de helpdesk ( en geloof me ook dit is wel eens anders geweest maar nu dus even niet/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />)

EDIT was te snel zag dat Ozzy dezelfde tip had gegeven!! Maar nu weet je wel zeker dat omruilen v/d sim dus geen probleem is/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (15 december 2010 16:06)

AW Forum Queen voor het leven

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 15 december 2010
  • 16:08

frank1964;69518
ik heb dan wel geen vodafone, maar telfort, maar mijn simkaart is zeker al een jaar of tien oud, al uit de tijd dat telfort nog van NS was en voor de O2 periode en ik heb ook geen problemen met de verbindingen die toch met regelmaat geupgrade zijn. Persoonlijk denk ik dat er bij jou in de buurt geen goede mast te vinden is waar je Desire iets mee kan. neemt niet weg dat vodafone je normaal te woord moet staan en met een oplossing moet komen. Maar blijkbaar is dar tegenwoordig een vies woord bij dit soort bedrijven. Recentelijk ook een akkefietje gehad met upc, ook een helpdesk en attitude om van te walgen !

EDIT was te snel zag dat Ozzy dezelfde tip had gegeven!! Maar nu weet je wel zeker dat omruilen v/d sim dus geen probleem is/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (15 december 2010 16:08)

AW Forum Queen voor het leven

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren