Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 7 maart 2014
  • 11:54

Het heeft even geduurd maar eindelijk is dan de nieuwste versie van XBMC officieel openbaar gemaakt. Omdat de versie toch nog na uitvoerig testen enkele onvolkomenheden bevat is hier de status “Beta 1” aan gegeven.

Omdat Gotham helemaal opnieuw is opgebouwd moeten ook alle addons door de makers worden geupdate naar de nieuwe versie. dit is nog niet door iedereen gedaan. De meeste werken wel gewoon.

Wat er allemaal verbeterd is kun je Hier lezen.

Let op Veel populaire skins zijn (nog) niet compatible met Gotham, althans niet via xbmc zelf. Momenteel zijn de volgende wel geupgrade:

• Amber
  • Ace
  • Aeon mq5
  • Black glass nova
  • Confluence (standaard skin)
  • Re-touched
  • Trancparency

Updaten

Maak een backup middels de backup- addon die te vinden is onder programma's.
Heb je deze nog niet geinstalleerd dan is hij te vinden onder systeem -> addons - > alle addons -> programma addons -> xbmc backup.
installeer deze en geef een download-pad op waar deze de backup moet opslaan let op dat addon-data aangevinkt staat, deze staat standaard uit. klik op ok.

als alles goed is ingesteld ga je terug naar het beginscherm. De addon is te vinden onder programma addons. Je krijgt 2 mogelijkheden: backup of terugzetten. In dit geval kies je dus voor backup.

Download nu HIER de nieuwe Gotham ARM versie.

Let op Deze is alleen geschikt voor toestellen met neon-arm structuur. Oude tablets of toestellen zullen hierop niet werken !!

Als het downloaden voltooid is klik je op de link en hij zal gaan updaten naar de nieuwe versie. In principe werkt alles gewoon zoals het was alleen veel sneller en vloeiender.

succes en eventuele problemen kunnen in dit topic besproken worden

Bewerkt (7 maart 2014 11:59)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 11 mei 2014
  • 13:05

Graag wil ik hierop inhaken met het volgende probleem.
Sinds tijden wil ik HD TV kanalen vanuit mijn PVR Enigma2 satellietontvanger naar mijn tablet streamen.
Tot nu toe gebruikte ik hiervoor DreamDroid i.c.m. met diverse videoplayers zoals VPayer, BSPlayer, ed.
Omdat dit alleen met veel haperingen verliep en meestal helemaal niet en ik dit verweet aan de beschikbare hardware besloot ik een zwaardere tablet te kopen en wel een Samsung Galaxy Note 10.1 Edition 2014.
Ik was van mening dat deze hardware ruimschoots geschikt zou moeten zijn om HD TV beelden te kunnen streamen maar ook dat loopt nog niet van een leien dak.
De eerste paar minuten gaat het prima maar daarna volgen al snel haperingen met tenslotte volledig vertekende beelden.
Aan de WiFi verbinding kan het niet liggen want naast dat ik een zeer goede 5GHz verbinding gebruik gaat het streamen via dezelfde WiFi naar een Windows 8.1 laptop i.c.m. VLC Player of DreamStream E2 perfect en dus altijd zonder haperingen.

Toen ik voor het eerst over XBMC las besloot ik ook maar deze optie te proberen.
Wie schetst mijn verbazing toen ik na de eerste installatie moest constateren dat de stream van HD kanalen zoals RTL7 HD of Discovey HD, etc feilloos en zonder haperingen verliep.

Ik had in elk geval de verzekering dat het streamen via XBMC functioneerde maar dat was alleen voor de eerste keer want nu kwamen de problemen.
De vraag is nu natuurlijk waar het onderstaande beschreven probleem aan te wijten is, aan de hardware (b.v. Buffering, decodering, etc.), Andoid 4,3 software of de XMBC software.

Hierbij een paar feiten:

Als ik een en dezelfde HD zender zoals b.v NED1 HD stream dan is het volledig willekeurig of de stream probleemloos verloopt, soms gaat die goed en soms met vertekende beelden, zie bijlagen.
Het is dus niet zo dat alleen bepaalde HD kanalen wel of niet goed gaan, in feite kan de stream bij alle HD kanalen goed gaan alleen weet ik nooit wanneer.

De Duitse dus (nog) niet gecodeerde HD kanalen zoals ARD Das Eerste HD, ZDF HD etc. gaan altijd goed.
De meeste vrije SD kanalen zoals BVN gaan altijd goed.

De Nederlandse gecodeerde SD kanalen van de Regionale Omroepen zoals TV Gelderland gaan ook niet goed, dus soms wel, soms niet.
Zo kreeg ik zo net TV Gelderland niet goed terwijl TV Drenthe wel constant goed ging.

Het lijkt erop alsof het iets te maken heeft met de te streamen videoformaten waarmee de tablet niet altijd goed mee weet om te gaan.

Herkent iemand dit probleem of heeft er iemand een mening, suggestie hierover?

Bijlage:

Bewerkt (11 mei 2014 13:07)

Samsung Galaxy S7

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren