Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 22 september 2013
  • 19:47

Op het forum en elders worden momenteel veel berichten geplaatst waarin men aan geeft dat het nogal lastig is om een ‘vergeten’ patroon te herstellen op een Android telefoon. Hierbij een tutorial waarin in het kort wordt uitgelegd hoe de toegang hersteld kan worden, wat niet lukt- en wat wel.

Belangrijke voorbereidingen!
  1. Laad de batterij van tevoren GOED op tot minimaal 50%
  2. Zorg dat je je telefoon bij de hand hebt
  3. Zorg dat je de USB-kabel en een laptop bij de hand hebt
Verschillen
Het kan uitmaken of je een verbinding met ‘internet’ hebt of niet, als je géén internet verbinding hebt dan gaat het niet lukken om het email-adres en wachtwoord in te vullen.
Als je enkel vliegtuigmodus hebt aangezet en dáárdoor geen internet hebt moet je het volgende doen:
  1. Toestel aanzetten
  2. Powerknop indrukken
  3. Zet vliegtuigmodus UIT. Indien je dus wél data / WiFi hebt uitgezet is de enige oplossing een factoryreset! Hier raak je dus wel je apps, opgeslagen smsjes, bellijsten en dergelijke kwijt.
Uitvoeren
  1. Sleep gedurende een minuut of 1- 2 heel vaak een verkeerde patrooncode in:

2. Zodra je dit vaak genoeg hebt gedaan zal er een pop-up venster verschijnen waarin staat dat je even moet wachten:

3. Wacht dan heel even, er verschijnt nu een knop ‘FORGOT PATTERN?’:

4. Druk nu op ‘OK’ en op ‘FORGOT PATTERN?’:

5. Hier kun je nu je emailadres en wachtwoord zodat je de patrooncode kunt weghalen / resetten:

Ben je ook je Google wachtwoord vergeten? Dan kun je hier je wachtwoord opnieuw aanvragen.

Bewerkt (27 september 2013 11:46)
WJH_1

WJH_1

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2013
  • 13:25

Je kunt ook gewoon inloggen bij de devicemanager van android met je google account.
Vervolgens je toestel op afstand blokkeren. Met de daar ingevoerde vergrendelcode kun je vervolgens het toestel weer ontgrendelen.

Je moet dan natuurlijk wel de devicemanager als apparaatbeheerder op je toestel ingesteld hebben.

Carlaxx

Carlaxx

• Lid sinds 05 november 2011
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2013
  • 13:14

Lijkt mij dat je voor de truc via de devicemanager ook je internet moet aanhebben.
Anders komt die kode nooit op je toestel.

Dit probleem gehad met een collega in t buitenland. Werd helaas terug naar fabrieksinstellingen .

messo69

messo69

• Lid sinds 30 mei 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2015
  • 21:39

Mensen, weet niet hoe, maar ook ik zit sinds vanavond met een vergrendelingscode die niet werkt…ofwel per abuis verkeerd ingetypt of ja, of wat? Feit is, ik kom nu mijn telefoon niet meer in. Iemand anno 2015 nog een oplossing hiervoor. Gaat om een Galaxy S2, firmware waarschijnlijk 4.2.1? Krijg helaas niet de optie van ‘wachtwoord vergeten’, ook al heb ik al tientallen keren het wachtwoord geprobeerd.

Ben bang dat een hoop ingesteld staat op de telefoon zelf i.p.v. geheugenkaart/sim waardoor resetten, in elk geval op dit moment, niet wenselijk is. Dus, wie helpt? Beste wensen nog een ieder…

Bewerkt (2 januari 2015 21:42)
messo69

messo69

• Lid sinds 30 mei 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2015
  • 21:52

Mensen,
geheel wonderbaarlijk is het euvel uit zichzelf opgelost?! Ik heb met een ander mobiel mijzelf gebeld en opgenomen en alsnog kon ik niets aktiefs doen; toen ik vervolgens neerlegde was ik ineens binnen! Vervolgens was ik bang dat hij weer op vergrendeling zou geraken, dat deed het dan ook uiteindelijk, maar zoals ik in mijn vorige post ook zei, ik was redelijk zeker van mijn wachtwoord en klaarblijkelijk klopte deze dus. Probleem opgelost…

joelle03

joelle03

• Lid sinds 31 maart 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 31 maart 2015
  • 18:43

mijn mobiel staat op een veilige stand (nadat ik al heel vaak mijn ww had geprobeert) en maakt geen verbinding met internet!!
Ik heb al van alles geprobeerd en weet het nu echt niet meer!!! kan iemand mij please helpen??

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 1 april 2015
  • 11:04

je zou dit hier of dit hier kunnen proberen maar is ook afhankelijk van je android versie en merk telefoon.

om welk merk telefoon en android versie gaat het dan?

en anders een factory reset, je bent dan wel alles kwijt wat op te toestel staat, foto's/bestanden enz….

Bewerkt (1 april 2015 11:11)
appie37

appie37

• Lid sinds 27 februari 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2017
  • 01:02

ben mijn wachtwoord kwijt van me mobiel wat moet ik doen

minoes2004

minoes2004

• Lid sinds 27 februari 2017
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2017
  • 21:35

hoi
ik ben de code vergeten van mijn mobiel en niks helpt
kan iemand mij helpen?
ik de huawei y625
mail me als je iets weet
minaoushka@gmail.com
minaoushka@Hotmail.nl

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6546
  • Reputatie 250
  • 27 februari 2017
  • 22:10

hoi ik ben de code vergeten van mijn mobiel en niks helpt kan iemand mij helpen? ik de huawei y625 mail me als je iets weet minaoushka@gmail.com minaoushka@Hotmail.nl
Heb je al een harde reset geprobeerd?

Je bent wel al je foto's, video's, bestanden enz… Kwijt met een harde reset.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren