Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 2 april 2013
  • 20:53

Hallo,

Recentelijk heb ik een topic geopend omdat ik na een reset mijn favoriete applicatie Adaway niet meer kon downloaden vanuit de Google Playstore.
Nu kwam de admin al gelijk met een Engels artikel naar de reden. Androidpolice meldde dat verschillende developers een email kregen met de melding dat hun applicatie in strijd was met artikel 4.4 van hun overeenkomst. Google stuurde elk een mailtje met de melding dat zij de applicatie hebben verwijderd.

Nu kan je hier de volgende vraagtekens bij zetten:
- Waarom juist nu? De applicaties staan vaak al maanden dan wel niet jaren in de market en dan worden ze nu verwijderd?
- Wat word er gedaan aan de applicaties waarvoor is betaald en die nog advertenties pushen?
- Zijn er alternatieven? Want sommige applicaties zijn erg overdreven met hun advertenties…
- Hoe zit het met de adblockers in hun desktop webbrowser Google Chrome? Dit heeft namelijk ook een invoegtoepassing en wat gaat daar mee gebeuren tzt?

Nu heeft de developer van Ad Away zijn applicatie en al op zijn eigen website een oplossing voor dit probleem. Je kan de applicatie daar gewoon downloaden maar er verschijnen geen updates meer via OTA (Google Play).

Dan geef ik je antwoord op de volgende vragen:
Hoe kan ik zorgen dat ik geen advertenties meer ontvang zonder root?
- Een heel simpel antwoord: zet je internet connectie uit. Als jij een spel aan het spelen bent (Angry Birds) dan worden de advertenties als het ware gedownload en vervolgens getoond aan de gebruiker van de applicatie. Als jij als gebruiker geen internet aan heb staan dan kunnen de advertenties ook niet worden gedownload.

Hoe kan ik een applicatie als Ad Away weer op mijn toestel krijgen?
- Allereerst via de website van de developer. Tevens is de applicatie ook via andere niet legale manieren te verkrijgen.
Dit gaan we hier natuurlijk NIET bespreken
Hoe gaat de toekomst er nu uit zien qua advertenties?
- Als je hier het antwoord op weet dan win je wat mij betreft de nobel prijs voor Android. Hier kan ik geen antwoord op geven en ik denk dat niet veel mensen dit weten. Wat ik wel kan melden is dat applicaties en developers erg afhankelijk zijn/worden van advertenties. Hier word voor sommige het brood mee verdient.

Zijn er applicaties die absoluut geen advertenties laten zien terwijl ze wel gratis zijn?
-
Dit zijn applicaties gemaakt door grote bedrijven. Enkele voorbeelden:

1. Dropbox
  2. Avast!, AVG, Look Out Mobile Security
  3. Facebook, Twitter
  4. Whatsapp
Veel applicaties waar een:achter staat bevatten vaak geen advertenties. Denk wel dat games zoals Angry Birds, gemaakt door Rovio (waar ook eenachter staat) wel advertenties laat zien tijdens het gebruik van de applicaties

Tips voor je zoektocht naar applicaties:
-Als je opzoek bent naar een bepaalde applicatie lees de reviews die gemaakt zijn door gebruikers, deze review zijn er niet voor niets en kunnen je veel informatie geven over de applicatie en hoe deze presteert.
-Bekijk hoeveel sterren de applicatie heeft. Het aantal sterren geeft ongeveer aan hoe goed een applicatie werkt of is. Dit is wel persoonlijk, zo vind ik een minimaal van 3 sterren al voldoende om de applicatie eens te installeren en uit te testen en dan voor mijzelf te beoordelen.
-Probeer verschillende applicaties uit voor bepaalde platformen. Bijvoorbeeld: ga op zoek naar andere applicaties met de zelfde functies als de standaard Twitter applicatie, er zijn zat alternatieven. Ga daar ook eens naar opzoek. Je gaat echt versteld staan van sommige applicaties
- Als je via je telefoon op zoek bent naar bepaalde applicaties. Probeer dan eens meerdere uit. Dit is in feite dezelfde tip als hierboven maar als jij opzoek bent naar een alternatieve muziek speler ga dan niet meteen naar de bekende applicaties (Power Amp, Winamp etc.) maar zoek alternatieven en kijk verder dan je neus lang is.
- Ga verder dan 500 applicaties die geshowd worden op je toestel. Als je bij applicaties kijkt en dan helemaal naar beneden gaat scrollen dan kom je niet verder dan 500. Echter er zijn veel meer applicaties te vinden. Maak gebruik van de zoek functie.

Heb jij nog een tip, op- of aanmerking? Laat het me weten..

Mrjraider

Bewerkt (21 mei 2013 14:22)
Roy97

Roy97

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 2 april 2013
  • 21:21

Goed uitgelegd !

In bezit:
Telefoons:
1. Samsung Galaxy S5 SM-G900F Electric Blue

Android-Verleden
1. Samsung Galaxy S2 GT-I9100
2. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7100
3. Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105
4. Samsung Galaxy S4 Black Edition GT-I9505

Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2157
  • Reputatie 250
  • 3 april 2013
  • 00:38

Ad Away ken ik niet, maar wel AdFree en die doet waarschijnlijk hetzelfde en wordt regelmatig geupdated. Ik gebruik deze ad blokker en ze werkt goed.

Makker

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 3 april 2013
  • 20:39

Makker;397217
Ad Away ken ik niet, maar wel AdFree en die doet waarschijnlijk hetzelfde en wordt regelmatig geupdated. Ik gebruik deze ad blokker en ze werkt goed.

Makker
Alleen als je een nieuwe rom flashed, of een factory reset uitvoert, zul je die app niet (al dan niet automatisch) uit de play store terugkrijgen. Dus dan rest de omweg via de website van de maker(s).

Bewerkt (21 mei 2013 14:23)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

MijnAndroid

MijnAndroid

• Lid sinds 26 april 2012
  • Berichten 1282
  • Reputatie 0
  • 3 april 2013
  • 20:52

Is adaway de beste blocker op dit moment?

Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 3 april 2013
  • 21:06

Mogen we het hier op AW er ook over hebben waar de deze adblockers kunnen downloaden dan?

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 3 april 2013
  • 21:14

Roy97;397384
Mogen we het hier op AW er ook over hebben waar de deze adblockers kunnen downloaden dan?
Zolang je niet naar illegale waren verwijst, en als google 't niet meer in de store heeft, maar de maker biedt het zelf aan…No Problem.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 3 april 2013
  • 21:29

Ik heb zelfs appbrain even nagezocht maar ook daar is Adaway en adblocker uit verdwenen. Ik wil best wel enkele APKS delen mits dit niet tegen de regels is..

Roy97

Roy97

• Berichten 2414
  • Reputatie 60
  • 3 april 2013
  • 21:45

Mrjraider;397393
Ik heb zelfs appbrain even nagezocht maar ook daar is Adaway en adblocker uit verdwenen. Ik wil best wel enkele APKS delen mits dit niet tegen de regels is..

Ik ben er wel opzoek naar…

In bezit:
Telefoons:

Android-Verleden

MijnAndroid

MijnAndroid

• Lid sinds 26 april 2012
  • Berichten 1282
  • Reputatie 0
  • 3 april 2013
  • 21:52

Roy97;397400
Ik ben er wel opzoek naar…

Ik heb tot nu toe alleen adaway kunnen vinden…

Roy, nice profielfoto trouwens !

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren