Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OPPO Reno 10x Zoom

• OnePlus 7 Pro

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 17 februari 2013
  • 08:22

KODI droeg eerst de naam XBMC. XBMC staat voor XBOX Media Centre. KODI is een mediaplayer die je makkelijk alle bestanden laat afspelen op bijna ieder device. KODI word daarom vaak op een kastje geïnstalleerd en verkocht voor verschillende prijzen van rond de 60 euro. Van KODI is nu ook een app. Met deze geweldige app kan je talloze films bekijken op je Android toestel! Wat het nog meer geweldig maakt, is dat de app gratis is! Een mooie deal dacht ik toch wel
Ik vond het echter lastig om deze de eerste keer te installeren en daarom is hier een How-To om de mediaspeler KODI op Android te draaien.

Allereerst , dit kan dit beter gebeuren via Wi-Fi want dit kost veel data en dus geld !

Het is ook aan te raden als je deze How-To volgt voor je Android toestel dat je dit leest op je computer en je toestel ernaast houd , anders moet je de hele tijd switchen .

Je hebt nodig de Kodi app, die kan je HIER downloaden. Voor meer informatie en informatie over andere OS platfoms kan je kijken op de website van Kodi zelf: Kodi Downloads
Stap 0:Kies nu de app (of het .exe want dit is hetzelfde als op een OS van Windows alleen dan heb je een andere bestand nodig die je HIER kan downloaden) en installeer deze, ik hoef niet uit te leggen hoe je dit installeren moet .
Stap 1: Start nu KODI Software op .

Stap 2
: Navigeer nu naar SYSTEM en dan klik je op File Manager

Stap 3
: daarna kies je Add Source op de linker scherm A. Dit kan even vervelend gaan doen , als de knop niet meer werkt en er geen schermpje komt kan je proberen de knop ingedrukt houden of anders maar experimenteren met deze knop . Laat me anders maar weten als je niet verder komt .

Stap 4
: Dan komt er een scherm waarop staat <None> daar klik je op.
Stap 5: vervolgens komt er een tekst invoer veld en daar typ je in : http://fusion.tvaddons.ag en daarna klik je op de Done knop die je links ziet staan . Doe deze link niet kopiëren en plakken, maar voer het in zoals in het plaatje hieronder staat in.

Stap 6
: Je ziet nu boven in het adres wat je hebt ingevoerd en daaronder zie je : Enter a name for this media source

Stap 7
: In het blauwe vakje klik je en dan komt er een tekstinvoerveld weer naar boven , dan voer je de naam in : fusion . En dan klik je weer op Done.

Stap 8
: Controleer of je alles hebt staan zoals je hieronder ziet , en druk dan op OK onder de naam fusion om het op te slaan.

Stap 9
: Je File Manager scherm zou nu er uit moeten zien zoals hieronder , als dit zo is kan je nu naar het Main Menu gaan door op het huisje (in het midden onder in je scherm)te klikken.

Stap 10
: Vanaf het Main Menu, kies je onder het SYSTEM menu kopje  voor Settings 

Stap 11
: Kies nu Add-ons menu op de linkerkant van je scherm.

Stap 12
: Kies nu de Install from zip file optie van de lijst.

Stap 13
: Kies nu de fusion folder uit de lijst die rechts op komt .

Stap 14
: Blader nu door de Fusion map en je kan hier allerlei add-ons kiezen om te installeren. Voor de films van Exodus kies je het volgende :
Kies fusion, vervolgens xbmc-repos, vervolgens english, vervolgens repositories, vervolgens exodus-1.0.1.zip. Hier klik je op en laat KODI even zijn ding doen en je zal dan links/rechts onder een klein schermpje zien met added .

Stap 15
: Vervolgens klik je op de Install from repository button.

Stap 16
:Vervolgens kies je de repository die je zojuist vanuit de .zip hebt geïnstalleerd en in dit geval kiezen we voor : EXODUS voor de films en serie's. (Op de foto staan waarschijnlijk meer add-ons dan bij jou omdat ik er al meer geïnstalleerd heb)
Stap 17: Kies nu de Video add-ons optie.

Stap 18
: Klik nu op de naam van de plug-in die je wilt installeren. Wij kiezen nu voor Exodus, dus klik hier op.

Stap 19
: Kies Install op de linkerkant van het scherm dat tevoorschijn komt om de geselecteerde add-on te activeren

Stap 20: Wanneer deze is geïnstalleerd , druk je op het huisje links onder je scherm om helemaal terug te gaan naar het Main menu .

Stap 21: Je kan nu alle stappen volgen vanaf stap 10 als je andere repositories en addons wilt installeren, neus maar eens door alle bestanden van fusion.
Gefeliciteerd !Je kan nu deze stappen volgen om allerlei kanalen te installeren die je wilt !
Nu leg ik uit hoe je verder gaat en een film kan kiezen en opzetten , ook al spreekt dit waarschijnlijk voor zichzelf.
Stap 22: In het hoofd menu zie je onder Videos het knopje add-ons. Als je hierop drukt zie je een lijst en daar tussen in zie je dan staan Exodus .

Stap 23: Click op Exodus video addon.
 (Op de foto staan waarschijnlijk meer add-ons dan bij jou omdat ik er al meer geïnstalleerd heb)

Stap 24: Er zal misschien nog een menu komen met de tekst Download Meta Containers March 2012 Kies nu gewoon voor Remind me later om dit over te slaan.

Stap 25
: Druk nu op Movies

Stap 26: Voor de laatste films kies je In Theaters

Stap 27: Kies nu de film die je wilt zien. Exodus gaat nu alle streams verzamelen die op het internet aangeboden word. 

Stap 28: Kies nu een stream. De bovenste zijn vaak het beste van kwaliteit.

Stap 29: Kies nu de Source waarvan je de film wilt kijken , het is nu nog even aftasten welke goed is. Dit moet je spelenderwijs zelf uitvinden . Soms hapert hapert het beeld en dan zal je de video even een paar minuten op pauze moeten zetten om te bufferen.

Stap 30: Kijk en geniet van de film ! Dit zijn over het algemeen niet-Nederlande films en dus zonder ondertiteling.
Om de ondertiteling te installeren en erbij te zetten zal ik later uitleggen.

Kodi in het nederlands zetten

Wil je het programma op Nederlands zetten dan doe je als volgt :
Stap1: vanuit je Home scherm ga je naar System

Stap2: vervolgens krijg je een menu en kies je de bovenste optie: Appearance

Stap3: bij het volgende menu kies je: International
Stap 4: Vervolgens druk je op Language

Stap 5
Vervolgens zie een lijst te zien. In deze lijst zie je Dtch staan. Druk op Dutch.

Nu zul je zien dat alles in het Nederlands staat.

Druk nu op het huisje rechts onderin het scherm om terug te keren naar het hoofd menu.

P.S. 
Bedankjes worden altijd gewaardeerd. :-)

Bewerkt (14 december 2016 22:00) | Na 3 jaar mag er ge-update worden...
DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 17 februari 2013
  • 09:20

Voor mooie snelkoppelingen op de homescreen:
Wil je mooie snelkoppelingen op de homescreen zodat je minder handelingen hoeft uit te voeren?

Dan ga je eerst naar je Homescreen, dan naar Systeem

vervolgens druk je op Uiterlijk

Vervolgens druk je op Skin en dan op Instellingen.

Vervolgens druk je op Add-on Snelkoppelingen. Je ziet dan aan de rechterkant van het menu de onderdelen waar je een snelkoppeling kan plaatsen. Druk opAdd-on 1 onder de tabBeginscherm Video's submenu.

Vervolgens kan je in de lijst die word weer gegeven de add-ons kiezen die je als snelkoppeling op je Home screen wilt zien. In ons voorbeeld kiezen we voor Exodus op 1, RedBull TV op 2, RTL XL op 3 etc.

Eenmaal de juiste gekozen kan je terug gaan naar je home screen door op het huisje te klikken en je zal dan mooie snelkoppelingen zien.

Templates
Verder heb je nog een mooie optie waarmee je mooie templates kan zien van je bestanden ipv dat deze in een lijst word weer gegeven. Hiermee heb je een sneller overzicht van je menu.
Je doet als volgt:
Je gaat bijvoorbeeld naar de add-on van Exodus , je klikt erop zodat je de lijst te zien krijgt.

Vervolgens zie je aan de linkerkant van je scherm een kruisje , als je daar op drukt komt er een menu. Je klikt dan op de bovenste optie:Layout: Lijst.

Hier klik je 2 keer op en je zult meteen de verandering zien en je hebt meteen een mooiere weergave van je opties.

Ondertiteling Downloaden, installeren en gebruiken:
Voor ondertiteling bij je films en serie's moet je eerst de add-on downloaden en installeren. Je doet als volgt :
je gaat naar je home screen dan naar Systeem

Dan naar Add-ons

Dan naar Installeer van Repository

Dan kies je Kodi Add-on repository

Dan kies je Ondertiteling

Dan krijg je een lijst te zien en scroll je naar beneden tot je podnapisi.net ziet. en druk daarop.

Dan kies je voor installeren

Eenmaal geïnstalleerd ga je terug naar de Home screen door op het huisje te drukken rechts onderin je scherm.
Dan druk je weer op systeem en vervolgens op Video.

Vervolgens druk je op Ondertiteling en dan onder in zie je Instellingsniveau Basis.

Op Basis druk je drie keer tot het niveau veranderd is naar Expert

Je drukt op Voorkeur ondertitelingstaal en dan kan je hier je voorkeur kiezen die jij graag gevonden ziet worden.
Doe dit ook bij : Talen van te downloaden ondertiteling.

Bij mij staat de eerste taal op Nederlands en de tweede taal op Engels, dit vanwege het feit dat bij nieuwe films/series er soms nog geen Nederlandse ondertiteling te krijgen is en ik dan genoegen neem met de Engelse. Nou dan ga je nu naar je home screen en ga je naar je film of serie, Wanneer de film is begonnen klik je eenmaal op je het scherm met de pijl dan zie je een tijdbalk en daaronder een aantal icoontjes, de linker bundel hoef ik niet uit te leggen ( Play/pauze/stop etc.) de rechter bundel is wat anders. De eerste icoon is voor de ondertiteling, daar klik je op.

Dan krijg je aan de rechterkant van je scherm een lijst met verschillende ondertitelingen en kan je hier 1 ervan kiezen.

Rechts van deze lijst zie je nog een blauwe pijltje als je hierop klikt krijg je nóg een lijst waarmee je kan zoeken tussen andere ondertiteling websites mits je deze geselecteerd hebt.

Houd wel rekening met het feit dat je bij Kodi niet de echte naam van de video ziet en dus soms niet in 1 keer de correcte ondertiteling hebt. Dan kan het wezen dat de ondertiteling, óf niet klopt, óf woorden mist vanwege het feit dat deze geüpload is voor een source waarin geknipt is , en dus woorden mist voor jóúw video source, óf hij loop niet synchroon en loopt een paar seconden te vroeg of te laat. Aan dit laatste kunnen we wel wat doen.
Maar nu heb je in ieder geval ondertiteling.

Ondertiteling en/of geluid synchroniseren:
Mocht de ondertiteling/geluid nu niet goed lopen, dus óf hij loopt een aantal seconden te vroeg óf te laat, dan kan je deze synchroniseren door hem eerder of later af te laten spelen. Je doet dit als volgt : wanneer je een video aan hebt gezet waarvan de ondertiteling/het geluid niet goed synchroon loopt dan tik je op je scherm om het menu te krijgen (als de film dus al aan het lopen is) en dan kijk je naar de bundel icoontjes aan de rechter onderkant. Vervolgens klik je op de speaker icoon (de tweede van rechts), bij het menu die je daar ziet, zie je vanzelf staan : Ondertitels synchroniseren of Geluid synchroniseren. Als je hier op klikt dan komt er boven in je scherm een schuifje waarmee je de ondertiteling/het geluid kan corrigeren.

Uitzending gemist en andere Nederlandse tv kanalen installeren:
Voor diverse nederlandse televisie kanalen kan je deze add-on installeren. Dit doe je zoals beschreven staat in de stappen 10 tot en met 20. Klik HIER en HIER voor de Add-ons. De eerste keren zul je wel eerst heel veel keer op OK drukken. Hier kom ik later op terug.

Beeld aanpassen aan je scherm
Soms heb je last van zwarte balken onder en boven je video. Dit kan je relatief eenvoudig wegwerken om volledig beeld te hebben en zo meer te genieten van je film. Wanneer de video aan het afspelen is tik je 1 keer op je scherm om de menu tevoorschijn te halen. rechts onderin je scherm zie je een knop wat lijkt op een oude filmrol(derde item van rechts). Druk hierop. In het menu wat dan tevoorschijn komt zie je de optie uitrekken.Als je daarop drukt verdwijnt de menu en zie je boven in beeld een slider menu. Met deze slider kan je van links naar rechts vegen om je beeld aan te passen aan je scherm. Om deze menu weer uit te gaan houd je je vinger op het scherm ingedrukt. je vorige menu verschijnt die je weer op zijn beurt kan laten verdwijnen door op het kruisje te drukken. 

XBMC Handleiding:
Voor een handleiding van Kodi kun je HIER klikken.
Hier staat ook wat meer informatie in over Yatze, met deze app kan je een ander Android toestel als afstandbediening gebruiken.

Bewerkt (2 oktober 2016 00:55) | zo af en toe moet je updaten...
JHS_NL

JHS_NL

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2013
  • 12:07

Heej mooie tutorial, ik heb alleen nog een aanvullende vraag die ik niet in de tut kon vinden. Is het mogelijk de buffer voor het streamen in te stellen?? Ik kan dit zo 1,2,3 niet vinden. Ik kan in ieder geval voor mensen bevestigen dat XBMC for Android draait op een ASUS Padfone 2 :-)

Bewerkt (21 mei 2013 13:43)

Telefoon(s): Xiaomi Mi Mix 2s
Tablet: NVIDIA Shield K1
Android TV: NVIDIA Shield TV

Website:
http://www.joostslager.nl

DaveDH

DaveDH

• Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 17 februari 2013
  • 12:12

[QUOTE=JHS_NL;382511]Heej mooie tutorial, ik heb alleen nog een aanvullende vraag die ik niet in de tut kon vinden. Is het mogelijk de buffer voor het streamen in te stellen?? Ik kan dit zo 1,2,3 niet vinden. Ik kan in ieder geval voor mensen bevestigen dat XBMC for Android draait op een ASUS Padfone 2 :-)[/QUOTE] Hoe bedoel je ? Ik ben zelf tot nu toe in ieder geval nog niets daarvan tegen gekomen. Maar het programma is zeer uitgebreid dus wie weet heb je daar wel opties voor.

JHS_NL

JHS_NL

• Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2013
  • 12:36

Nou wat ik bedoel is dat ik redelijk snel weer opnieuw moet bufferen wanneer ik een 720p serie kijk, maar ik zal de vraag daar eens op het forum stellen en aan je terug koppelen als ik wat weet.

Website:

wools

wools

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 1064
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2013
  • 17:37

[QUOTE=JHS_NL;382511]Heej mooie tutorial, ik heb alleen nog een aanvullende vraag die ik niet in de tut kon vinden. Is het mogelijk de buffer voor het streamen in te stellen?? Ik kan dit zo 1,2,3 niet vinden. Ik kan in ieder geval voor mensen bevestigen dat XBMC for Android draait op een ASUS Padfone 2 :-)[/QUOTE]gewoon op pauze zetten de film

Bewerkt (21 mei 2013 13:44)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 11:24

Wat een super goeie tut Dave! Hopelijk maken ze wat reclame in de forumbits, dit is voor iedereen handig...

JHS_NL

JHS_NL

• Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 12:36

[QUOTE=wools;382856]gewoon op pauze zetten de film[/QUOTE] Alsof ik om de haverklap mijn film wil pauzeren, ik heb het geprobeerd en hem even gegeven maar dan buffert hij niet meer dan daarvoor. Ik kwam het volgende trouwens tegen op het XBMC forum: [COLOR=#000000][FONT=Verdana]"I have read, now I am not the most tech savvy person , that xbmc does not [/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=Verdana]buffer[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=Verdana] yet for android which leads me to believe that it will not play movies from my NAS. It would need to be directly connected for local playback only "streaming " not [/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=Verdana]buffer[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=Verdana]ing correct? if so how would I go about setting that up" Dus ik denk dat het iets is wat ze nog aan het inbouwen zijn in XBMC [/FONT][/COLOR]

Website:

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 13:08

[QUOTE=JHS_NL;383040]Alsof ik om de haverklap mijn film wil pauzeren, ik heb het geprobeerd en hem even gegeven maar dan buffert hij niet meer dan daarvoor. Ik kwam het volgende trouwens tegen op het XBMC forum: [COLOR=#000000][FONT=Verdana]"I have read, now I am not the most tech savvy person , that xbmc does not [/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=Verdana]buffer[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=Verdana] yet for android which leads me to believe that it will not play movies from my NAS. It would need to be directly connected for local playback only "streaming " not [/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=Verdana]buffer[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=Verdana]ing correct? if so how would I go about setting that up" Dus ik denk dat het iets is wat ze nog aan het inbouwen zijn in XBMC [/FONT][/COLOR][/QUOTE] Inderdaad, updates zullen wel volgen wanneer ze meer feedback krijgen van gebruikers

Grtz Barre

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 19 februari 2013
  • 13:42

Mooie tut! Is het iemand al gelukt een afstandsbediening op een andere telefoon aan de praat te krijgen met deze XBMC? Ik dacht zo mijn tablet te kunnen gebruiken aan de TV, maar die schakelt het scherm uit zodra er een HDMI connector in gestoken wordt. En dan is het zonder remote erg lastig :D

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren