Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 10 augustus 2012
  • 19:11

Regelmatig flash ik een ROM deze zijn Gingerbread en Ice Cream Sandwich.
Bij Gingerbread kon je heel makkelijk instellen dat je alleen je SIM contacten wilt zien in je lijst en niet alle contacten van je Gmail/hotmail/skype/whatsapp/ en vele andere accounts. Dit kon ik bij Ice Cream Sandwich nergens vinden (of ik ben scheel)

Ik ben wezen googlen en kwam op de volgende How to uit:

Stap 1: Log in bij Gmail.com (op je computer)
Stap 2: Zet synchroniseren aan en kies bij Google accounts ook contacten (telefoon)
Stap 3: Maak een backup van alle contacten in je telefoon (dit kan je doen door je contacten te exporteren)
Stap 4: Ga naar Gmail.com en kies bij het tabje GMAIL CONTACTEN
Stap 5: Selecteer alle contacten die je in de lijst ziet staan
Stap 6: Ga naar het vakje meer en kies dan Contacten Samenvoegen (gegevens van dezelfde persoon worden samengevoegd en in 1 contact gezet)
Stap 7: Verwijder vervolgens alle contacten waar GEEN telefoonnummer achter vermeld staat
Stap 8: Open je contactenlijst in je telefoon
Stap 9: Ga naar weergave opties en kies Google accounts aan (de rest kan je uit zetten)
Stap 10: Vervolgens kan je contacten afsluiten weer openen. Nu zijn alleen je contacten met telefoonnummer zichtbaar

JE RAAKT GEEN CONTACTEN KWIJT UIT JE HOTMAIL / SKYPE / WHATSAPP ETC!!!

Bewerkt (24 april 2013 15:23)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2012
  • 22:12

Toch denk ik dat je wat scheelt bentMaar het kan natuurlijk van je ROM afhangen. In AOKP/CM9 en CM10 geen enkel probleem:

Neemt niet weg dat het handig is voor wie hetzelfde probleem als jij heeft…

EDIT: censuur toegevoegd, dat was wel net iets te veel persoonlijke info

Bewerkt (24 april 2013 15:23)
Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 10 augustus 2012
  • 23:43

z0rk;330463
Toch denk ik dat je wat scheelt bentMaar het kan natuurlijk van je ROM afhangen. In AOKP/CM9 en CM10 geen enkel probleem:

Neemt niet weg dat het handig is voor wie hetzelfde probleem als jij heeft…

EDIT: censuur toegevoegd, dat was wel net iets te veel persoonlijke info

Het probleem betreft telefoonnummers. Ik heb die apart op mijn sim staan en in mijn telefoon (backup) tevens heb ik whatsapp/facebook/hotmail/gmail etc. Al die contacten staan dan in 4voud in mijn lijst en dat is vervelend. Ik ben opzoek gegaan naar een oplossing of methode waarbij alleen contacten worden weergegeven waarvan ik een telefoonnummer heb, en die instelling kan ik nergens wijzigen. Vandaar deze how to, bij google support stond dit vermeld en dit heb ik eens getest en dit werkt wel. Ik heb nu alleen maar contacten met telefoonnummer in mijn contacten lijst staan en niet die van facebook/whatsapp/twitter/gmail etc. De contacten zijn niet verwijderd uit hotmail of whatsapp ofzo ze staan alleen niet in mijn lijst. Scheelt een boel scrollen.

Bewerkt (24 april 2013 15:24)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren