Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

DJ41

DJ41

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2012
  • 12:34

In Android 4.0.4. hebben veel mensen problemen met de Bluetooth connectie m.b.t. de carkit. De eerste keer pairen gaat prima, maar daarna wil de telefoon alleen nog de media-audio pairen en de oproep-audio niet. Ik heb in mijn geval een oplossing/workaround uitgevonden
, die wellicht voor meerdere types telefoons en carkits werkt. Je hoeft je telefoon niet te rooten om dit uit te proberen. Het enige wat de carkit moet ondersteunen voor het telefoonboek is meerdere profielen. Heeft je carkit dit niet, begin dan bij stap 7.

Het probleem dat hij niet automatisch wil connecten, ligt aan het feit dat de telefoon voor de tweede keer pairen geen toegang verleent aan je auto carkit voor het downloaden van de oproepgegevens (en andere data). Hierdoor dropt de telefoon de verbinding en krijg je niet automatisch een verbinding.

Ik zal mijn gevonden workaround stap voor stap beschrijven.

Mijn situatie:

Mazda CX-5 met Samsung Galaxy S3.

1. Ontkoppel alle bestaande bluetooth koppelingen in de telefoon en in de auto.

2. Pair de telefoon voor de eerste keer. Je ziet een code op het display van de auto en je telefoon. Accepteer deze.

3. Je telefoon stelt 2 vragen over toegang voor de carkit. zet het vinkje aan om niet nogmaals te vragen en kies toestaan bij beide vragen. Je telefoon gaat nu syncen.

4. De carkit vraagt hierna om het telefoonboek te mogen downloaden. Kies Ja. De telefooncontacten worden gedownload.

5. Als hij klaar is met downloaden verbreek je de koppeling op je telefoon (niet op je carkit!).

6. Geef je telefoon een andere Bluetooth naam.

7. Ga in je carkit naar bluetooth instellingen en kies voor nieuw toestel. (De oude laten staan als je carkit meerdere profielen ondersteund!)

8. Pair nogmaals de telefoon (met de nieuwe naam). Wanneer de telefoon toestemming vraagt om toegang voor de carkit, zet dan het vinkje aan voor niet nogmaals vragen en kies annuleren (voor beide vragen!).

(Je hoeft het telefoonboek niet meer te kopiëren, wat overigens nu ook niet kan, want die had je ervoor al gekopieerd en je hebt nu geen toestemming verleend.) Nu je geen toestemming hebt gegeven voor de carkit om de oproepgeschiedenis en andere zaken op te halen, zal hij automatisch connecten. Door deze truuk heb je nu dus je telefoonboek en/of kun je automatisch pairen.

Ik heb nog niet getest wat dit doet met Media-streamen met Bluetooth, maar dit gebruik ik verder ook niet, dus vind ik dat niet zo belangrijk. Er kleeft nog wel een ander nadeel aan. Je telefoonboek kun je niet makkelijk updaten. Als je dat wilt doen, dan moet je de hele procedure nog een keer uitvoeren.

Ik hoop dat mensen met andere toestellen en andere auto's hier ook wat aan hebben. Laat een berichtje achter als dit werkt en als dit niet werkt. Dan hebben anderen er ook wat aan. Liefst in de volgende stijl:

Auto: Mazda CX-5
Telefoon:Samsung Galaxy S3
Gelukt: Ja.

Bewerkt (24 april 2013 15:10)
robn

robn

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2013
  • 10:16

Heb een ander probleem.
Hij doorloopt 1 t/m 4 en laad maar 1 contact van het adresboek.:cry:
Als ik mijn I-phone gebruik dan kopieerd hij wel het hele adresboek.
Iemand een idee???

Groet, Rob

Bewerkt (21 mei 2013 13:41)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 13 februari 2013
  • 11:12

robn;381415
Heb een ander probleem.
Hij doorloopt 1 t/m 4 en laad maar 1 contact van het adresboek.:cry:
Als ik mijn I-phone gebruik dan kopieerd hij wel het hele adresboek.
Iemand een idee???

Groet, Rob

Maak even een eigen topic aan hiervoor in het forum van je toestel.

Bewerkt (21 mei 2013 13:41)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren