Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

aroe

aroe

• Lid sinds 13 maart 2011
  • Berichten 308
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2012
  • 19:34

Veilig al je contacten opslaan op je pc en telefoon. Het is een kwestie van bij houden dan is contacten verliezen minimaal of helemaal niet! Ik ga het jullie uit proberen te leggen en ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Heb je wat aan deze uitleg gehad druk dan op het sterretje links onder aan me post!

Wat is een Vcard

Een vCard is een elektronisch visitekaartje. Het kan namen, adressen en telefoonnummers bevatten maar ook logo's, foto's en audio. vCard (.vcf bestand) is een standaard, die gelezen wordt door de meeste mailprogramma's. Een vCard wordt vaak toegevoegd aan een e-mail of een LinkedIn profiel. Het is een kwestie van even door zetten en al je contacten omzetten in Vcards maar als je telefoon kapot gaat of sim kaart ineens kapot is zal je, je zelf dankbaar zijn.

Hoe maak je een Vcard

Optie 1: Online Vcard maken.
Deze optie vind ik persoonlijk het makkelijkste het enige wat je moet doen is een email adres in vullen een naam en een 06 nummer. Bij het email adres kan je ook gewoon onbekent@gmail.com in typen als je het niet weet. Pas op bij het downloaden van je Vcard dat je deze Vcard wel direct de persoon zijn naam geeft anders heb je een probleem als je 100+ Vcards klaar hebt en ze hebben allemaal de zelfde naam.
Vcard online maken doe je Hier

Optie 2: Met windows 7 een Vcard maken.
Ga naar start > Klik op je gebruikers naam boven documenten > Klik op contactpersonen > Klik op nieuw contact persoon > Vul de gegevens in > Klik op Exporteren > Klik op Vcards > Klik op exporteer > Zoek de gewenste map waar je de contact personen op wil slaan en klaar is je Vcard.

Optie 2 maak ik altijd mijn Vcards mee maar dan moet je wel een Windows 7 computer hebben. Heeft iemand nog een goede manier om Vcards te maken stuur mij een Prive bericht met de complete uitleg. Je account/naam zal er uiteraard bij vermeld worden!

Hoe importeer je ze nu naar je Android toestel?

Verbind je telefoon met de pc en kopieer de map met de vcards naar je interne geheugen of SD kaart. Ga dan naar je contact personen > Klik op de menu knop of opties > Klik op Importeren/exporteren > Klik op importeren van uit opslag > Klik op Alle Vcard-bestanden importeren. Je telefoon zal nu alle contacten importeren.

Wat als iemand nu een ander telefoon nummer krijgt ?

Dan moet je een nieuwe Vcard aan maken en deze opnieuw importeren op je telefoon. Dan kies je voor één Vcard importeren! Wel even de oude verwijderen anders kom je in de war.

Vragen, stuur me dan geen prive bericht maar plaats deze in het forum dit is makkelijker voor iemand de zelfde vraag heeft!
Verbeteringen, Stuur me een Prive bericht met de verbetering, vind ik deze verbetering beter dan verander ik dit ook!

Bewerkt (24 april 2013 14:27)
L00n3y

L00n3y

• Lid sinds 11 mei 2011
  • Berichten 355
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2012
  • 20:43

Mooie tutorial.
Alleen heb je android, dus je kan gewoon je contacten syncen met je google account.
Vervolgens trek je Vcard uit de Gmail, laad die in je telefoon(of je synct via internet) en je hebt je contacten ook

Android liefhebber sinds de Samsung Galaxy S 1.

Samsung Galaxy S 1, 2, 3 & 4 in bezig gehad.
Nu trotse eigenaar van een LG Nexus 5.

DJ-Galaxy

DJ-Galaxy

• Lid sinds 11 maart 2012
  • Berichten 404
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2012
  • 21:01

Je kan ook gewoon de optie Exporteren naar usb-opslag gebruiken

Groeten Dirk

arieos

arieos

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 283
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2012
  • 19:35

Wat is het voordeel hiervan in vergelijking met het synchroniseren met je gmail account? Het enige wat je bij gmail hoeft te doen is inloggen even wachten en je ben klaar

Gupper

Gupper

• Lid sinds 21 oktober 2010
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2012
  • 09:34

arieos;281522
Wat is het voordeel hiervan in vergelijking met het synchroniseren met je gmail account? Het enige wat je bij gmail hoeft te doen is inloggen even wachten en je ben klaar

Klopt helemaalgebruike het voor al me contacten en hoef nooit meer bang te zijn dat ik ze kwijt ben bij een crash of een telefoon/sim wissel.

Bewerkt (30 mei 2012 09:34)
T_Scheen

T_Scheen

• Lid sinds 20 september 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2012
  • 19:11

Gupper;305718
Klopt helemaalgebruike het voor al me contacten en hoef nooit meer bang te zijn dat ik ze kwijt ben bij een crash of een telefoon/sim wissel.

De titel van deze discussie is “contacten veilig opslaan”.
Het toevertrouwen van deze contacten aan een of andere cloud (incl. Google) is voor mij geen optie. Punt aan de lijn.
De vCard methode is wat omslachtig maar bruikbaar.
Gebruik zelf MyPhoneExplorer om al mijn PIM data met mijn kantoor Outlook 2007 te syncen en heb zo altijd een backup.

Bewerkt (24 april 2013 14:59)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 10 juni 2012
  • 19:32

DAn staat in post #3 ook een heel veilige manier, het bestand wat daardoor wordt gemaakt, een .vcf bestand is ook nog heel simpel naar je pc te kopieren.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

EvilIvo

EvilIvo

• Lid sinds 10 juni 2011
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2012
  • 23:59

T_Scheen;309515
De titel van deze discussie is “contacten veilig opslaan”.
Het toevertrouwen van deze contacten aan een of andere cloud (incl. Google) is voor mij geen optie. Punt aan de lijn.
De vCard methode is wat omslachtig maar bruikbaar.
Gebruik zelf MyPhoneExplorer om al mijn PIM data met mijn kantoor Outlook 2007 te syncen en heb zo altijd een backup.

Heb je dan ook geen apps geïnstalleerd, want 95% van de apps geef je toegang tot bijna je hele toestel. Inclusief je contacten.
“Veilig” is relatief, want elke smartphone, Android of ios, doet dit.

gesinus

gesinus

• Lid sinds 18 oktober 2012
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2012
  • 07:53

nu wil ik graag adressenbestanden kwijt in Gmail, maar hoe doe ik dat onderstaand linkje van mijn werkblad van Gmail.

Doc2.doc downloaden

Bewerkt (24 april 2013 15:43)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6015
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 20 oktober 2012
  • 08:29

hoe je ze in google krijgt staat in de wiki omschreven, zie Contacten telefoon importeren/exporteren van/naar Gmail - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld

In die topic kun je ook verdere vragen stellen als je deze hebt..

Bewerkt (24 april 2013 15:43)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren