Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2012
  • 07:35

Voor iedere Rom bakker, Voor iedere Themer die zijn of haar werk beschikbaar stelt voor het grote publiek
is er nu een geweldige manier waarop de eindgebruiker jouw Rom of thema kan installeren.

Een volledig Grafische Touch GUI met enorm veel opties en mogelijkheden die een gebruiker kan kiezen en waarop jij kan reageren tijdens het installeren van jouw rom of thema.

Qua configuratie erg duidelijk en simpel…

Presenteer jouw installatie op een interactieve manier.

Om te zien hoe Aroma Installer werkt heb ik een demootje online gezet. Je kunt deze demo gewoon flashen en ondanks dat je een heleboel keuzes hebt zal er uiteindelijk helemaal nietsop je toestel geflashed worden…dit is puur een demo.

Omdat veel toestellen verschillende schermresoluties / formaten hebben heb ik in de demo de calibratie-tool geactiveerd zodat je na het starten de installer kunt aangeven wat de dimensies van jouw scherm zijn. Deze calibratie moet je nu even doorlopen omdat ik deze demo voor elk toestel hier neer wilde zetten.
Als je deze installer wil gaan gebruiken dan kun je voor elk model vaste gecalibreerde waarden opgeven zodat de eindgebruiker geen calibratie hoeft te doen voor dat type toestel.

Houd tijdens het calibreren je vinger een paar tellen op de stip en laat dan los…zo loopt de calibratie het beste door.

Aroma Demo Installer Download

Flash via recovery.

Originele XDA topic:

AROMA Installer :: 120204-011 :: Open Source - xda-developers

Bewerkt (24 april 2013 14:13)

Samsung Galaxy S8+

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 8 februari 2012
  • 09:11

Heb de eer gehad dit al een keer te mogen flashen en moet zeggen ziet er goed uit hoor!! Ik zou zeggen test het zelf maar snel en beleef het

AW Forum Queen voor het leven

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2012
  • 09:15

esther1801;267664
Heb de eer gehad dit al een keer te mogen flashen en moet zeggen ziet er goed uit hoor!! Ik zou zeggen test het zelf maar snel en beleef het

Echt iets voor jou en Tjap voor jullie Roms Es.
Een mooie rom moet je via een mooie installer kunnen installeren nietwaar ?

Samsung Galaxy S8+

esther1801

esther1801

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 3757
  • Reputatie 40
  • 8 februari 2012
  • 09:21

Wie weet ik zal het eens voorstellen aan Tjap om deze demo ook te flashen! Keep you on the height

AW Forum Queen voor het leven

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 27 februari 2012
  • 10:32

Ik vind het drie keer niets die Aroma installer!

Redmaner heeft het in een versie van Engengis gebruikt/geprobeerd maar is hier ook weer van afgestapt. Ikzelf vind dat hele gedoe mbt Calibratie en de andere opties die erbij komen niet echt fijn. Aangezien dat Calibratie ook nog lang niet altijd werkt en makkelijk is om in te stellen.

Tevens als je als beginnende leek/noob begint met flashen/installeren is dat hele Aroma toch wel, mijn inziens, teveel poes pas. Gewoon simpel via CWM install is vele malen makkelijker!

Maja wellicht dat in de toekomst mijn mening nog veranderd

Bewerkt (24 april 2013 14:19)
AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2012
  • 10:41

Fcck;273513
Ik vind het drie keer niets die Aroma installer!

Redmaner heeft het in een versie van Engengis gebruikt/geprobeerd maar is hier ook weer van afgestapt. Ikzelf vind dat hele gedoe mbt Calibratie en de andere opties die erbij komen niet echt fijn. Aangezien dat Calibratie ook nog lang niet altijd werkt en makkelijk is om in te stellen.

Tevens als je als beginnende leek/noob begint met flashen/installeren is dat hele Aroma toch wel, mijn inziens, teveel poes pas. Gewoon simpel via CWM install is vele malen makkelijker!

Maja wellicht dat in de toekomst mijn mening nog veranderd

Geen idee hoe je de boel hebt ingestelt Chris.
Als je de installer in een rom gebruikt dan is dat voor 1 specifiek toestel. De gebruiker hoeft dan helemaal niet te calibreren omdat jij de calibratiegegevens allang in de installer hebt ingevult. Dus de gebruiker krijgt ook geeneens een calibratiescherm te zien.
E.e.a. moet je natuurlijk wel instellen van te voren.

Verder is het installatieproces zoals je een installatie onder bv windows doet. En daar is iedereen mee bekend

Je zegt dat het install process onder CWM vele malen makkelijker is, maar de feitelijke installatie gebeurd ook op exact dezelfde manier met exact dezelfde scripts.
Alleen worden resultaten nu getoont in aroma ipv direkt op het scherm.
Via een gewone CWM flash heb je geen keuze. Je flasht het complete script en thats it…
Soms is het handig om mensen een keuze te laten maken…welke kernel….welke extra apps…
En dat lukt je niet in een gewone cwm flash script.

Samsung Galaxy S8+

redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 27 februari 2012
  • 12:06

@fcck
Dat was een test en niet bruikbaar in mijn werk.
Zoals avs al aangaf is het voor één specifiek toestel en dat was engengis niet.

AROMA installer is een prachtige toevoeging aan een ROM of theme en zeker de moeite waard om te proberen.

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

AVS

AVS

• Berichten 9893
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2012
  • 12:43

Er is een nieuwe versie uit waarbij je uit verschillende thems kunt kiezen en je eigen thema nog meer kunt aanpassen.
Meer ingebouwd qua logging en het uitlezen van rom bestanden zodat je bv op basis van een bepaalde rom sommige dingen wel of niet laat meeinstalleren.

Test deze demo.
http://dl.dropbox.com/u/12945350/Software/aroma-nightly_1.60-120225-025b.zip

Er wordt niets “echt” op het toestel geflashed.

Samsung Galaxy S8+

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 27 februari 2012
  • 23:04

Ok ok

I believe

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren