Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Redpoint

Redpoint

• Lid sinds 23 augustus 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2012
  • 13:24

Ik gebruik mijn Galaxy Ace plus voornamelijk voor mobiel Internet (EN gsm, natuurlijk). Thuis gebruik ik de tablet of de laptop om het Internet af te struinen. Battery life ongeveer 3 dagen (WIFI blijft aan).

Meer over batterijen:

De Li-ionaccu kan meer lading bevatten dan de NiCd- en de NiMH-batterij. Per kilogram accu kan de grootste hoeveelheid energie opgeslagen worden (140 Wh/kg). In het laboratorium kan bij een testopstelling de Li-ionaccu ook veel vaker opgeladen worden. Een duurdere constructie met een polymeer heeft nog betere eigenschappen. Met name de vermogensdichtheid ligt een stuk hoger: 300 W/kg. Dat betekent dat er veel energie in korte tijd geleverd kan worden.
In de praktijk blijkt de Li-ion echter kwetsbaar. Bij veel apparaten zit een Li-ionaccu vast ingebouwd. Indien de batterij stuk gaat, is het niet altijd rendabel om nog een nieuwe accu te kopen. Vanwege de chemische samenstelling is het mogelijk dat Li-ionaccu's bij een defect tot zelfontbranding komen. Daarbij komt zuurstof vrij waardoor er flinke steekvlammen kunnen ontstaan. Maar wanneer de originele lader voor de Li-ionaccu gebruikt wordt en de accu wordt gebruikt waar hij voor bedoeld is, is de kans op schade zeer klein. Een ander (minder bekend) nadeel is dat de Li-ionaccu zijn capaciteit al begint te verliezen, onmiddellijk nadat hij gefabriceerd is. Bij 25 graden Celsius is dit ongeveer 20 % per jaar en dit loopt op bij hogere temperaturen. Door dit chemisch verval gaat bijvoorbeeld een laptopaccu slechts 3 tot 5 jaar mee.

Bron: Wikipedia: Oplaadbare batterij - Wikipedia

Bewerkt (24 april 2013 15:28)
gwvelden

gwvelden

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 27 augustus 2012
  • 19:11

Gewoon overal waar je maar komt een lader bij je hebben.
Auto, truck, thuis, kantoor, zonnelader op de fiets of trein, etc.
Gebruiken dat ding!

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
stalina

stalina

• Lid sinds 12 oktober 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 november 2012
  • 11:47

Ik gebruik hem erg veel, daarom heb ik een extra batterij gekocht. Aankomend weekend krijg ik een nieuwe telefoon en deze zal waarschijnlijk nog meer gebruikt worden. Dus hab ik ook hier al een nieuwe batterij met lader voor besteld. ik vind het zo zonde om energie zuinig bezig te zijn, terwijl het zulk leuk speelgoed is.

Enjoy!!

Bewerkt (24 april 2013 15:51)
Peteronline

Peteronline

• Lid sinds 12 november 2012
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 14 november 2012
  • 21:35

Volledig eens met de starter van het toppic, stroombronnen genoeg ;-)

Bewerkt (24 april 2013 15:51)
Verwijderd_Account_16012018

Verwijderd_Account_16012018

• Lid sinds 22 december 2012
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2013
  • 14:57

Ik gebruik hem zo vaak als mogelijk!

Bewerkt (24 april 2013 16:06)
supreme81

supreme81

• Lid sinds 11 januari 2013
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 11:10

Ik was met mijn vorige telefoon, lees:iphone, ook steeds bezig om zoveel mogelijk uit te zetten om maar energie te besparen. Na al die moeite had ik aam het einde van de avond misschien 35 à 40% over aan capaciteit. Slaat dus nergens op want ‘s morgens moet dat ding toch weer aan de lader. Dus beter de hele dag lekker alles aan hebben staan en zoveel mogelijk de telefoon benutten waarvoor die gemaakt is en dan ’s nachts aan de lader.

Heb nu een fantastische note 2 die een giga accu heeft, maar die gebruik ik overdag ook maximaal. Praktisch alles aanstaan en gebruik ook de live achtergronden. Dat moet je gewoon aan hebben staan op zo'n apparaat. De volgende dag heb ik dan zelfs 40% over, maar laat hem ook gewoon in de nacht op. Is ie overdag altijd vol:thumbs:
Mocht je echt een keer extra accu nodig hebben dan koop je gewoon een duracell accu om ff snel aan te sluiten en bij te laden..

Groot voordeel is bij deze telefoons ook dat je de accu relatief makkelijk kan vervangen en goedkoper in tegenstelling tot de iphone.

Voor mij geen Apple meer , maar dat geheel off topic

Bewerkt (24 april 2013 16:09)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6200
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 13 april 2013
  • 13:51

Wat is eigenlijk die fascinatie om meerdere dagen met een acculading te doen? Ik zie elke dag wel een of meerdere nieuwe topics verschijnen die gaan over het zolang mogelijk, meerdere dagen, met een enkele lading uit te houden.

Persoonlijk gooi ik mijn toestellen aan de lader zodra het kan, op mijn bureau staat een dockingstation waarin ik de toestellen plaats, zodra ik naar bed ga komt mijn telefoon die ik tevens als wekker gebruik ook in een dock.

Indien je meer dan 24 uur in een omgeving bent waar geen enkel laadpunt aanwezig is dan begrijp ik het dat je zolang mogelijk met de accu wilt doen maar verder begrijp ik het eerlijk gezegd niet. Tenzij je een probleem hebt en je een “normale” werkdag niet haalt zonder opladen maar dan zul je moeten kijken waaraan dat probleem ligt en niet besluiten om alle dataverbindingen en autosync uit te zetten, je hebt tenslotte een smartphone.

Ik gebruik mijn toestellen waarvoor ze zijn: smartphones en tablets die constant in verbinding staan en alles syncen.

Bewerkt (21 mei 2013 14:33)
Makker

Makker

• Lid sinds 12 oktober 2010
  • Berichten 2170
  • Reputatie 250
  • 14 april 2013
  • 11:00

Hier ben ik het bijna helemaal mee eens. Er staat inderdaad veel onzinnigs geschreven over de batterij op het forum. Je hebt een smart telefoon om hem ook smart te kunnen gebruiken.

Echter voor mijn Samsungtijd werd ver van huis twee keer een zeer belangrijk telefoontje afgebroken omdat mijn batterij leeg was. Sindsdien heb ik (bijna) altijd een reserve batterij in mijn auto liggen voor het geval dat. Verder staat GPS en wifi uit als ik het niet nodig hebt en aan als ik iets wil/moet doen. Is een gewoonte geworden waar ik uitstekend mee kan leven.

Zo ken ik ook iemand op het forum die nu al 13 jaar en 7 maanden elke dag 100 berichten schrijft en nog geen dag heeft overgeslagen.
Kijk, dat noem ik nog eens meedeelzaam

Makker

Bewerkt (21 mei 2013 14:34)

Galaxy S2 -> 4.1.2
Galaxy S4 ->5.0.1 (lollipop)
Galaxy S8 -> 9 (Pie)

Tab 2 10.1 -> 6.0.1(lollipop)

redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 14 april 2013
  • 23:30

Ik ga even een vage vergelijking maken.

Je moet het zien als de overgang van de gulden naar de euro.
De oudere generatie hoor je nog vaak, wel minder als eerst, klagen dat de prijzen absurt zijn vergeleken met de guldentijd.
De jongere generatie weet niet beter en hoor je ook minder klagen.
Het probleem is dat we geen guldens meer hebben en dat de valuta's niet te vergelijken zijn.

Deze vergelijkingen worden ook gemaakt met batterijen.
De oudere generatie heeft nog nokia's en samsung's gekend die dagen misschien wel weken meegaan op één lading.
De huidige smartphone gaat met geluk één dag mee.
De jongere generatie is niks anders gewend en hoor je dus ook minder klagen.
Ook hier is het probleem dat beide telefoons niet te vergelijken zijn.
Zoals Patrick het mooi zegt “ de smartphone staat elke dag in verbinding met internet en alles wat daar bij komt kijken”.
De oude barrels van vroeger niet.
Mensen willen graag die oude tijd terug waarmee je met één lading dagen vooruit kan.
Helaas zit dat er niet in. De smarphone is gemaakt om in verbinding te staan en dat vergt energie.

Dus kom uit het verleden, leef in het heden.
De tijd van dagen op één lading is voorbij

Bewerkt (21 mei 2013 14:34)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6200
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 15 april 2013
  • 08:46

Mooi dat ik gerekend word tot de jongere generatie
Ik behoor echter tot de generatie van Nokia's die een week meegaan, daarentegen behoor ik ook tot de generatie die PDA's gebruikte die met een beetje geluk wel 8 uurtjes meegingen bij zeer zuinig gebruik. Misschien dat ik het daardoor heel normaal vind om een werkdag met een enkele lading te doen.

En in tegenstelling tot vroeger, toen het beter was om accu's helemaal leeg te laten lopen en dan pas op te laden, is het nu juist beter om de accu opgeladen te laten. Regelmatig onder de 35% laten komen is zelfs slecht. Dus gooi hem aan de lader wanneer het kan, tenzij je voor het wereldrecord “het langst met 1 acculading doen” wilt gaan.

Bewerkt (21 mei 2013 09:52)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren