Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 4 maart 2011
  • 19:14

Het valt me de laatste tijd steeds meer op, iedereen begint te zeuren over de accuduur van hun smartphones. Wauw, wat is die accuduur toch kort en iedereen loopt erover te zeuren. Maakt niet uit of die accuduur nu 2 uur is of 3 dagen, het valt me op dat iedereen het te kort vind.

Daarom begin ik deze “actie”, en ik hoop hiermee mensen aan het denken te zetten. De gemiddelde smartphone gebruiker stopt met functies te gebruiken, omdat ze te veel accu gebruiken. Maar jongens, kom op nou. Je koopt toch geen smartphone om hem niet te gebruiken? Wat boeit die hele batterijduur? Anno 2011 moeten we toch niet meer gaan zeuren om stroom?

De afgelopen dagen vond ik het ineens te belachelijk voor woorden worden. Mensen gebruiken steeds minder functies van hun smartphone omdat het te veel stroom kost. Ik heb vandaag 3 keer gebruik gemaakt van de wifi-tether functie, en heb ondertussen vrolijk muziek geluisterd. Dat soort dingen kosten meer accu, maar dan gebruik je hem tenminste. Laat die accu toch snel leeg gaan, maar gebruik je telefoon waarvoor hij gemaakt is. Accuduur is altijd kort, net als dat dat bij laptops het geval is. Bij laptops zijn ze al jaren “te” kort, maar daar gebruik je hem toch ook? Wil je daar een langere accu-duur, koop dan een netbook. Dat is hier ook het geval, wil je een langere accuduur, koop dan een old-school nokia ofzo.

Het is alleen maar zonde om een smartphone te kopen en dan op accu te gaan bezuinigen, koop dan een extra accu(voor 10% van het toestelprijs), maar je gaat toch niet maar een halve smartphone gebruiken om accu te bezuinigen? Dat is doodzonde.

Dus bij deze wil ik tegen iedereen zeggen: Vergeet die accu en ga lekker internetten, muziek luisteren, youtubefilmpjes kijken, games spelen en ga zo maar door. Desnoods allemaal tegelijk, maakt geen bal uit, maar geniet van je smartphone zoals het hoort!

Bewerkt (4 maart 2011 19:14)
Flozzo

Flozzo

• Lid sinds 19 december 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2011
  • 19:20

+1, 1 opmerking, soms moet je wel besparen, als jr er bijv nog paar uur mee moet

Sent from my Galaxy S using Tapatalk

Bewerkt (4 maart 2011 19:20)
redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 4 maart 2011
  • 19:29

+1 = 3
Ik gebruik hem op elke minuut van de dag dat het kan
En moet ik hem dan elke dag opladen so be it! 's nachts slaap ik toch :p

Bewerkt (4 maart 2011 19:29)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

satshow

satshow

• Lid sinds 10 september 2010
  • Berichten 1709
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2011
  • 19:34

Ik gebruik hem zoveel mogelijk als ik thuis ben maar als ik weg ben en heb geen lader bij me, dan houd ik er wel een beetje rekening mee mocht de accu leeg zijn ongeveer. Als ik langer van huis af ga neem ik de lader gewoon mee, heb er 2 tenslotte.

Bewerkt (4 maart 2011 19:34)

Asus memopad 10
Galaxy S4
LG G4

decat

decat

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2011
  • 21:38

Tuurlijk moet je die degelijk gebruiken. Die van mij moet zeker dagelijks of om de twee dagen aan het infuus.
Ik heb natuurlijk zo goed als overal een lader bij want als hij plat is kan ik hem niet meer gebruiken en DAT zou pas zonde zijn.

Bewerkt (4 maart 2011 21:38)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2011
  • 21:38

Nou ik doe 2 dagen met de accu, ik laad hem wel iedere nacht op. Maar indien nodig kan hij 2 dagen mee.
Ja en dan gebruik ik hem ook nog, wifi staat altijd aan.
Het enige waar ik een beetje op bespaar is de weergave deze heb ik naar 50% gezet en is nog steeds fel. Maar voor de rest word er gewoon internet radio geluisterd, angry birds gespeeld en ohja er
word ook nog veel mee gebeld en gesmst.
Heb de batterij nooit echt een probleem gevonden maar ik kan me voorstellen als mensen
hem smorgens om 8 uur van de lader halen en hij begint smiddags als om 15:30 uur rood te
branden dat je dan op dingen gaat letten.

Als je dan met de auto naar huis gaat is het geen probleem maar als je nog 1,5 uur ofzo met de trein moet ja dat word een ander verhaal. Dus ik snap die mensen wel een beetje, maar dan hadden ze beter een andere telefoon kunnen kopen.

Bewerkt (4 maart 2011 21:38)
Backhead

Backhead

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 3803
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2011
  • 21:40

Ben het er mee eens, heb hem ook gewoon elke nacht/avond aan de lader. En heb een 2e accu voor als ik het echt nodig heb bv een weekend zonder stroom ofzo

Bewerkt (4 maart 2011 21:40)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 4 maart 2011
  • 21:57

+1 !
Al dat gemekker over die accu's, tja vind je het gek met de specificaties van de huidige toestellen, ‘t zijn zakcomputers, met telefoon functie.
Denk even andersom, als je laptop het 15+uur volhoudt dan klap je in je handjes. En je kan met je Android nagenoeg hetzelfde. Alles uitzetten is inderdaad stierenstront. Waarom koop je zo’n ding dan? Om 'm als Nokia te gebruiken? Mij niet gezien, laat de verbinding maar lekker heel de dag door snorren, scherm helderheid lekker hoog, kan mij het schelen, stroom krijgt ie iedere dag wel een keer. En het is nog beter ook om veel en vaak te laden, voordat ie een laag niveau < 30% heeft. Frequent top offs werd in het artikel genoemd.

En inderdaad, als ik een keer op 20% zit en ik weet dat ik nog een paar uur geen gelegenheid heb om te laden pas ik mijn gebruik iets aan. Maar als ie nog 60% heeft in de middag en ik kom op een fatsoenlijke tijd thuis, dan laat ik hem lekker ze gang gaan!

Om de opmerking van Fifa nog wat kracht bij te zetten: Ik zit momenteel in Oostenrijk en om die reden kan ik geen 3G gebruiken(kan wel, maar je weet de kosten). Nou dat is een Desire ook maar gewoon een telefoon, en als je Angry Birds erop hebt staan een gameboy. Scheelt inderdaad heel veel accu, maar er is geen reet aan zo. Soms Wifi bij wat restaurantjes maar verder…

Bewerkt (4 maart 2011 21:57)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

TheRemco

TheRemco

• Lid sinds 06 november 2010
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2011
  • 23:07

niekie;113514
Als je dan met de auto naar huis gaat is het geen probleem maar als je nog 1,5 uur ofzo met de trein moet ja dat word een ander verhaal. Dus ik snap die mensen wel een beetje, maar dan hadden ze beter een andere telefoon kunnen kopen.

maar wat nou als je daar pas later achterkomt?

Bewerkt (4 maart 2011 23:07)
4dollars

4dollars

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 5 maart 2011
  • 02:21

Nou mijn netbookje gaat toch wel 7 uur mee terwijl ik ik daar toch wel weg veel mee doe. Als ik wat game op mijn Desire dan haal ik denk ik de 4 uur niet mer een zo goed als volle accu.

Overigens ben ik het wel eens met de ts. Stoppen met zeuren…..en gebruikendat ding. Ik laat iedere avond/nacht en in de auto altijd.

Bewerkt (5 maart 2011 02:21)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren