Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

HD2

HD2

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 555
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2012
  • 18:06

justind;301934
Ik heb net een Hi toestel geleased (One X). Ging naderhand hier pas zoeken over rooten toegestaan of niet, maar in de voorwaarden van Hi staat:

"De Contractant verplicht zich het Mobiele Randapparaat binnen twee (2) weken na het einde van de overeenkomst voor de Aansluiting, na verwijdering van data, schoon en werkend aan Hi te retourneren, inclusief alle onderdelen en toebehoren"

DUS je kan en mag gewoon rooten als het toestel als telefoon te gebruiken is.
Heb je dat gevraagd want onder data verwijderen versta ik 'fotos, videos, contacten etc.. en niet custum roms etc. en als er iets misgaat moet je verder zonder je toestel die je ook nog eens moet afbetalen terwijl je abonnement ook nog eens gewoon doorloopt.

Bewerkt (24 april 2013 14:54)
frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 27 mei 2012
  • 18:17

Marvin;297378
Als het gaat om milieu-aspecten is dat inderdaad het beste. Of gebruik je oude telefoon als muziekspeler, afstandsbediening, wekker, stopwatch, GPS decoder of wat dan ook. Het ding laten vernietigen kan altijd nog als'ie echt stuk is.

Mee eens, mijn oude Desire doet het prima als remote voor de squeezeboxen bovendien kan ik in de tuin ook nog eens van mijn muziek genieten op die manier omdat er ook een squeezebox playertje in zit.

Bewerkt (24 april 2013 14:54)
Machiel

Machiel

• Lid sinds 28 september 2010
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 16:55

Vorige week ben ik toevallig bij ThePhoneHouse geweest om te kijken naar nieuwe telefoons in of exclusief abonnement. Daar kreeg ik ook over het principe leasen te horen. Daar in combinatie met een Hi abonnement. Na wat rekenwerk blijkt het dus te verschillen per telefoon of het leasen rendabel is. Je betaald 12 of 24 maanden bedrag X en vervolgens nog na 2 jaar 15% van de nieuwwaarde mocht je het toestel willen houden. Afhankelijk in welke categorie een toestel valt is het al dan niet een gunstige deal.

Een voor mij meer opvallender resultaat van deze toestellease constructie was dat je met een toestellease contract waarbij je een leasebedrag van € 0,- per maand voor je toestel(echte budgettelefoon) betaald. Dit een goedkopere optie is dan een sim only abonnement met dezelfde belminuten, smsjes, MB's en internet snelheid van Hi.

Kortom koop je je toestel graag los en wil je een sim only abonnement dan is het goedkoper om in plaats van sim only een toestel bij je abonnement te nemen voor een leaseprijs van € 0,-.

Milieuvriendelijker ben je dan natuurlijk niet bezig

Bewerkt (24 april 2013 14:56)

Nexus 4
Nexus 7 (2012 + 2013)
Asus EEE Pad transformer TF101
HTC Incredible S
Google Chromecast

scavo

scavo

• Lid sinds 23 maart 2011
  • Berichten 599
  • Reputatie 10
  • 2 september 2012
  • 02:23

Ik ben ondertussen overgestapt naar een andere provider. Het lease gedoe vond ik maar nix en te duur. Lease je een sgs3 voor 2 jaar betaal je 24 x €24 =€576 en dan mag je de telefoon nog niet eens houden. Wil je hem houden komt er nog een restbedrag bij. Voor minder dan 576 Euro kan je een sgs3 los kopen en dan issie echt van jou… Dus…. Telfort….. De mazzel en adieu!

Bewerkt (24 april 2013 15:30)

Samsung Galaxy S7

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2801
  • Reputatie 60
  • 2 september 2012
  • 09:51

mooi systeem dat leasen , maar ik snap er geen hout van ! Oke goed voor het milieu want er worden minder toestellen wegggooid (schijnt) maar … ze moeten het toestel inkopen voor een bedrag , “verhuren” de toestel weer voor een bedrag , dat bedrag ligt erg dicht bij het inkoop bedrag , dus consumenten zijn minder snel geneigd om dat te doen want zij kunnen voor bijna hetzelfde bedrag ( misschien maar een paar tientjes meer } het toestel houden als zij hem los kopen oid. en bij een leaseplan moet er na de 2 jaar nog een bedrag bij betaald worden , alleen maar om de kosten voor de provider te dekken zodat zij geen verlies draaien maar de consument heeft dan vooralsnog het complete toestel betaald ( al dan niet meer) . Dus dan het nut van dit systeem ???? Laat dan de gebruiker zelf in de keuze of hij/zij het toestel op de juiste plek deponeerd .

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
Lolebol

Lolebol

• Lid sinds 04 september 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 september 2012
  • 18:41

Er zijn heel veel onzekerheden mbt leasen. Bijvoorbeeld de 4 uur omruil service. Hierbij word het toestel omgeruild voor een gelijkwaardig toestel. Totdat je gebruikersschade hebt dan krijg je een simpele toestel maar je betaald wel voor je dure toestel. In de voorwaarden staat ook dat kpn/hi/telfort zelf de waarde bepaald van het toestel. Dus je weet nooit wat je moet betalen. Verder kan het wen super makkelijke optie zijn als je een mooi toestel wilt en niet wilt bijbetalen ofzo. Misschien handig voor de mensen die twijfelen over leasen kan je via belkostenwijzer.nl de lease en andere providers vergelijken in kosten per maand. Misschien mag de link niet en het is geen reclame maar ik vind het belangrijk. Als het niet mag haal maar weg!

Bewerkt (24 april 2013 15:31)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren