Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • Nokia 8

• LG G7

• LG Q6

• Samsung Galaxy S8+ Dual Sim

• Samsung Galaxy S8 Dual Sim

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

scavo

scavo

• Lid sinds 23 maart 2011
  • Berichten 598
  • Reputatie 10
  • 1 mei 2012
  • 13:36

Ik gebruik Telfort met alle tevredenheid en mag verlengen over een paar maanden.
Maar wat zie ik,dat je vanaf nu alleen maar telefoons kan leasen voor een bedrag per maand.
Na afloop van het contract kan je de telefoon overnemen,of inruilen voor een nieuw toestel.
Ook is er wat verandert met de belkosten…20 cent per minuut maar na 10 minuten betaal je niets meer!
Maar het leasen zit me dwars! Wat is jullie mening erover?

Bewerkt (24 april 2013 14:45)

Samsung Galaxy S5 5.0 Lollipop

RickD

RickD

• Lid sinds 03 mei 2012
  • Berichten 266
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2012
  • 07:46

Hmmm zelf ben ik er niet weg van.
Een collega begon er laatst ook over en ik heb toen wat onderzoek gedaan naar de voorwaarden en dergelijke.
Helaas bestaat er nog veel onduidelijkheden hierover, oa wat je moet betalen als je uiteindelijk (na je contact) je mobiel wilt houden/overnemen.

Ik heb hierover een stukje gevonden van Kassa : Artikel*/*Vara Kassa

gr,
Rick

ps: ik weet niet of het toegestaan is op deze forum een link te plaatsen, mocht dit echter niet het geval zijn dan kan hij verwijderd worden.

Bewerkt (24 april 2013 14:46)

Met vriendelijke groet,

Rick

Eigenaar van een Samsung galaxy S2+ met 4.2.2 en een Nexus 7 met 5.0.2
vrouwlief heeft een S3mini met 4.1.2

overige android ervaring:

HTC Wildfire S
Samsung galaxy Ace
Samsung galaxy TXT
Alcatel 908
Acer Z110
LG Gt 540

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5807
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 4 mei 2012
  • 07:58

Of de consument duurder af is of niet heb ik geen inzicht in, maar in het kader van duurzaamheid vind ik leasen een goed plan.

Zuivere grondstoffen voor mobiele telefoons en andere elektronica zoals koper en andere metalen worden steeds schaarser. Er gaat een tijd komen dat deze grondstoffen niet meer te vinden zijn. Eigenlijk is het te gek voor woorden dat je na een kort gebruik van je telefoon deze maar gewoon weggooit. Het terugbrengen van je telefoon naar de winkel (wat je doet met leasen) kan de fabrikant daardoor helpen de grondstoffen terug te winnen en deze opnieuw te gebruiken.

jelleruben

jelleruben

• Lid sinds 04 september 2010
  • Berichten 448
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2012
  • 07:59

Tja dat zijn de nwe voorwaarden, ik heb nu ook een lease toestel (weleens waar van Hi) en zal ongetwijfeld wel wat voordelen zijn. Zoals (bij Hi) als je toestel stuk is dat je binnen 4 uur een gelijkwaardige OS toestel (via een koerier) kunt ontvangen.

En na afloop van je contract kan je hem omruilen als je weer gaat verleningen, bëindigd je je abo dan dien je hem in te leveren. Of je kunt hem voor een bepaald bedrag overnemen.

Dit geld voor de Hi, maar wellicht dat Telfort ook zo'n soort constructie heeft.

Samsung S2
Samsung S4 (geroot)
Samsung Note 4
Samsung Tab 10.1
Samsung Tab 3 8.0 (geroot)

RickD

RickD

• Lid sinds 03 mei 2012
  • Berichten 266
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2012
  • 08:11

de onduidelijkheden wat betreft de uiteindelijke prijs weerhoud mij op dit moment om mee te doen aan het leasen, natuurlijk ben ik een groot voorstander van hergebruiken, maar dan moeten de voorwaarden voor beide partijen wel goed zijn.

gr,
Rick

Met vriendelijke groet,

Rick

HTC Wildfire S
Samsung galaxy Ace
Samsung galaxy TXT
Alcatel 908
Acer Z110
LG Gt 540

jelleruben

jelleruben

• Lid sinds 04 september 2010
  • Berichten 448
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2012
  • 08:18

Wat zowieso een vooerdeel is, dat zijn de toestelprijzen weg zijn. Dus kun je al met een heel laag abonnement een duur toestel leasen. Okay je hebt dan wel een lease prijs per maand er bij voor mij is dat 12 euro per maand (288 euro over 2 jaar) Maar kan daar door wel een laag abonnement nemen.

Maar goed ieder zijn keuze verder. Alleen straks ontkom je er niet aan. (Tenzij je een los toestel koopt) omdat KPN begon nu Telfort, dus wie volgt…

Samsung S2
Samsung S4 (geroot)
Samsung Note 4
Samsung Tab 10.1
Samsung Tab 3 8.0 (geroot)

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5807
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 4 mei 2012
  • 08:19

Zeker, bij slechte voorwaarden ga ik zelf ook niet leasen. Dan breng ik hem zelf wel ergens heen voor recycling.

Maar leasen stimuleert deze gang wel.

RickD

RickD

• Lid sinds 03 mei 2012
  • Berichten 266
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2012
  • 08:54

oh dat zeker, het is ook nieuw en er moet daarin nog geconcurreerd.
en dat is iets wat zeker ook moet gebeuren.

ik betaal nu, buiten de bel/sms/data bundel, over 2 jaar 180euro voor mijn htc wildfire s.
als ik mij goed herinner kost deze nieuw (mei 2011) rond de 250,- euro.

Bij Telfort kost het leasen van een wildfire S nu (het toestel is nu een jaar oud) 8 euro per maand, dat is 192,- euro na 24maanden.
Bij Telfort kun je je toestel na je contract voor dan huidige marktwaarde overnemen, wat dus nog boven op die reeds betaalde 192,- euro komt.

gr,
Rick

Met vriendelijke groet,

Rick

HTC Wildfire S
Samsung galaxy Ace
Samsung galaxy TXT
Alcatel 908
Acer Z110
LG Gt 540

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 1370
  • Reputatie 20
  • 4 mei 2012
  • 10:16

Kijk eens bij gsmtopdeal. Mooiere deals zijn er mijns inziens niet.

En nee, dit is geen spam, dit is gewoon mijn mening/advies. o_O

Samsung Note geroot 4.1.2 Sweet ROM V11
HTC Desire geroot Liquidrom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 4 mei 2012
  • 10:23

nanders;297023
Eigenlijk is het te gek voor woorden dat je na een kort gebruik van je telefoon deze maar gewoon weggooit. Het terugbrengen van je telefoon naar de winkel (wat je doet met leasen) kan de fabrikant daardoor helpen de grondstoffen terug te winnen en deze opnieuw te gebruiken.
Wat denk je dat die winkel er vervolgens mee doet? Dat ding gaat gewoon door de verschotter… Daarnaast zijn er legio mensen die met een zelf-betaald toestel langer dan de 2 jaar doen die in de lease gebruikelijk zal zijn.

Je mag je geleaste telefoon vermoedelijk ook niet voorzien van andere firmware (anders dan door de fabrikant geleverd en/of goedgekeurd) en unlocken & rooten zal vermoedelijk ook niet toegestaan zijn.

Leasen is meer dan een duur woord voor huren; een lease wordt bijvoorbeeld geregistreerd bij het BKR. Een keertje een maand te laat betalen en er staat een kruisje achter je naam. En hoewel het om relatief kleine bedragen gaat kan zoiets wel van invloed zijn bij bijvoorbeeld het afsluiten van een hypotheek.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren