Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rammsteinfan13

rammsteinfan13

• Lid sinds 14 juni 2009
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2009
  • 16:41

Ik heb gister mijn telefoon geroot,werkt op alle versie's ik had zelf CRB43(cupcake 1.5), op de volgende wijze:

Benodigheden:
G1 or G2(niet 100% zeker of het met de G2(Magic) kan)
Hex editor als http://mh-nexus.de/downloads/HxDSetupNL.zip
Terminal uit de Android Market.
Micro-SD kaartje geformateerd als FAT32 + microsd reader of SD reader met een microsd-sd adapter.
Lef.

Dit is wellicht de gevaarlijkste manier omdat je zelf de zogenaamde Goldcard via hex op je SD zet. Noch ik Noch Androidworld is aan sprakelijk voor schade aan het toestel.

Stap 1
1. Download op de g1/G2 terminal emulator uit de market. Zoek op terminal
2. Start de Terminal op en typ het volgende exact na: cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid > /sdcard/cid.txt
3. Koppel je G1/G2 aan de pc en open het bestand CID.txt vervolgens krijg je iets als 1c5356555344202010026c4c8d008c78. Dit zet je als volgt om:
1c 53 56 55 53 44 20 20 10 02 6c 4c 8d 00 8c 78
78 8c 00 8d 4c 6c 02 10 20 20 44 53 55 56 53 1c
Met andere woorden het laatste nummer komt voorop!
Vervolgens verander je het eerste groepje van 2 cijfers in dit geval 78 in 00
dan krijg je iets als dit: 008c008d4c6c0210202044535556531c
4. Nu ga je een goldcard.img naar je mail laten sturen op: Free G1 goldcard generation ! Download vervolgens de goldcard.img van je mail af
5. Haal de microsd kaart uit je telefoon en stop het kaartje in de reader.
6. Download de HEX editor http://mh-nexus.de/downloads/HxDSetupNL.zip en installeer deze.
7. Open de hex editor en kijk vervolgens welke schrijfletter de microsd is. Is te herkennen als verwisselbare schrijf.
8. ga in de hex editor naar EXTRA en vervolgens klik je op open schrijf en selekteer je de MicroSD onder fysische schrijf (je moet wel eerst het vinkje bij alleen lezen uitzetten voordat je um opent). Als je deze geopend hebt ga je weer naar extra en dan naar open schrijf image en open je de goldcard.img.
9. Vervolgens kopieer je de volledige inhoud van de goldcard.img(loopt vanaf 000000000 tot 000000170) en voeg je die in op je microsd(ook weer vanaf 000000000 tot 000000170). Vervolgens sla je de Microsd op.
10. Nu kan je de image van RC29 of RC7 op de microkaart zetten.http://koushikdutta.blurryfox.com/G1/DREAMimg-RC7.zip gewoon uitpakken naar je microsd kaart.
11. Stop het kaartje weer in je G1/G2
12. Zet je telefoon uit en weer aan met power+camera. De power toets in de ophang toets.
13. Vervolgens moet je op de power toets drukken om het flashen te laten beginnen.

Vervolgens kun je stap 2 (en eventueel 3 en 4) uit de Howto van MeneM gebruiken. Deze is hier te vinden, maar staat volledigheidshalve ook hieronder gepost:

MeneM
Stap 2

1. Download recovery.img (http://koushikdutta.blurryfox.com/G1Roo … covery.img) en kopieer het naar de SD kaart
2. Download de Hard SPL (http://koushikdutta.blurryfox.com/G1Roo … update.zip) en plaats die ook op de SD kaart.
3. De bestanden moeten op de root staan van de SD
4. Herstart je telefoon tot je ECHT je “home” scherm kunt zien. Ja dus ook weer je gmail account details invoeren
5. Als je daar bent, druk twee keer op de Enter toets, tik “telnetd” en dan op enter. Er lijkt niks te gebeuren na het 2x drukken op Enter, maar achter de schermen is dit wel degelijk zo. Bij het intoetsen van ‘telnetd’ lijkt het alsof je een contact gaat zoeken en na de laatste Enter lijkt er nog steeds niks te gebeuren, maar dit is allemaal hoe het hoort.
6. Download een Android “Telnet” applicatie van de Market en maak verbinding met localhost.
7. Als dat lukt, heb je nu een root prompt: “#”.
8. Tik het volgende in Telnet (je krijgt geen meldingen terug, alleen hard returns):
Code:
# mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
# cd sdcard
# flash_image recovery recovery.img
# cat recovery.img > /system/recovery.img

9. Gefeliciteerd! Je Android toestel is nu feitelijk ‘geroot’.

Stap 3

1. Je gaat nu je SPL updaten: Zet daarvoor je telefoon weer uit.
2. Opstarten in recovery modus door “home” ingedrukt te houden en de telefoon aan te doen.
3. Druk tegelijkertijd op ALT en S in het scherm met de driehoek en uitroepteken om de update te starten
4. Als de update klaar is, herstart de telefoon als het goed is automatisch. Zo nee, houd dan “home” en “back” ingedrukt om te herstarten

Stap 4

1. Nu gaan we er een nieuwe ‘build’ opzetten: Download het image (lees ook de updates onderaan) (Android-DLs.com Forum • View topic - v1.43 RC9 is out!). en hernoem hem naar update.zip
2. Plaats dit op de root van de SD
3. Doe je telefoon weer uit.
4. Opstarten in recovery modus door “home” ingedrukt te houden en de telefoon aan te doen.
5. Druk op alt-W om je systeem te “wipen”.
6. Wederom opstarten in recovery modus door je telefoon uit te zetten en dan “home” ingedrukt te houden en de telefoon aan te doen.
7. Druk op alt-S om de update te starten.
8. Na het updaten kom je waarschijnlijk iedere keer weer in het recovery menu terug. Ik kom hier alleen uit door m'n batterij uit de telefoon te halen.

9. Om te testen of je device daadwerkelijk ‘geroot’ is, kun je Open Overclocker downloaden van de Market. Als je na installeren en runnen de melding krijgt “com.open.overclocker Wants to run: /system/bin/sh as root:root” is je ‘rooten’ geslaagd. (Als je verder niets wil doen met de app de-installeer je het programma gewoon weer.)

Bronvermelding:

* How-to- Root, Hack, and Flashing your G1/Dream Read first!! - xda-developers
* http://forum.xda-developers.com/showthr … light=qmat
* Free G1 goldcard generation !
* http://forum.xda-developers.com/showthr … 364&page=3

Opmerking/toevoegingen/updates
Ja. Veel mensen herkennen de XDA howto's hier. Maar ik probeer compleet te zijn en ook in het Nederlands.

Ik heb niets van dit al zelf bedacht, alleen maar opgezocht.

2009/04/15
* Ik ben nog bezig met het CID uitlezen. In deze thread staan al tips om het op een andere manier te doen.
* Daarnaast zou ik op het moment kiezen voor een UK versie i.p.v. een US versie. Er zijn wat vraagtekens bij of de US versie nu wel of niet SMSjes verstuurd naar een buitenlands nummer.

2009/04/14
* Dankzij Sabbie begrepen dat het uitlezen van de CID alleen lukt met een interne SD lezer zoals op mijn Lenovo T61P en eee 901. Ik probeer een manier te vinden om het ook te kunnen met een externe lezer.

2009/04/13
* Erbij gezet dat de SD kaart wel als Fat32 geformateerd moet worden.

2009/04/10
* 1 van de links was een dubbele. Sorry. En de link bij stap 4 is gewijzigd om een pagina te laten zien waar je kunt kiezen tussen een US of een UK versie. Neem in ieder geval niet de Buildenvironment versie.
* Doe ook de ADP versie maar niet. Tenzij je wilt gaan ontwikkelen voor Android natuurlijk. In dat geval: graag!

2009/04/09
* Op verzoek gekopieerd vanuit een andere post en hier nogmaals geplaatst. Hier zal ik verder gaan met eventuele updates.

2009/06/29 door Elmeraculous
* Met toestemming van MeneM de HowTo aangevuld op basis van mijn eigen ervaringen.

Deze Howto is tot stand gekomen door ringieringie van XDA developers:
http://forum.xda-developers.com/showpos … tcount=246

PS. ik weet niet 100% zeker of het werkt op de G2(HTC Magic)

Als je nog een toevoeging weet of iets niet duidelijk is schroom dan niet om een PM te sturen

Bewerkt (22 april 2013 12:10)
piesnot

piesnot

• Lid sinds 08 juni 2009
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2009
  • 00:18

ontzettend bedankt voor al je uitzoekwerk, kan hiermee ook met rooten van m'n g1 beginnen !

Coffee

Coffee

• Lid sinds 25 februari 2009
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2009
  • 02:29

Ben nu JF aan het downloaden maarlijkt de 1.43 versie van die link en als ik zo rond lees is er al 1.51, kan ik die moeiteloos ook al gebruiken of moet ik eerst 1.43 doen?

En is er een site waar die builds overzichtelijk bij elkaar staan? zie door de bomen het bos niet meer.

Mooie post verder, ging redelijk soepel allemaal

Coffee

Coffee

• Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2009
  • 02:59

JFv1.43 RC9 staat er nu op

Twister360

Twister360

• Lid sinds 15 juni 2009
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2009
  • 17:37

Hey, hier zocht ik al een tijdje naar. Helaas werkt het niet. mn G1 geeft het bericht not allow en dan gaat ie weer naar het regenboog scherm.

kan het liggen aan de 1.5 update die ik heb of is deze update daar toch wel voor geschikt? graag hulp

h0t_Sh0t

h0t_Sh0t

• Lid sinds 13 juni 2009
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2009
  • 22:07

suuuuuper chill

hij heeft bij mij prima gewerkt hoor!!

zorg wel voor een paar kleine dingen:
fysische schrijf (je moet wel eerst het vinkje bij alleen lezen uitzetten voordat je um opent).

heel belangrijk dat je em als fysische schijf pakt!! ik zag dan wel geen J: ofzo, maar wel wisselbare schijf.. toen ik hem als sd pakte lukte het bij mij ook niet!!

ik heb em kunnen flashen, alleen het rooten was niet helemaal gelukt.. maar dat komt helemaal goed!!

goeie tut man!

Elmeraculous

Elmeraculous

• Lid sinds 03 februari 2009
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2009
  • 00:14

Coffee
Ben nu JF aan het downloaden maarlijkt de 1.43 versie van die link en als ik zo rond lees is er al 1.51, kan ik die moeiteloos ook al gebruiken of moet ik eerst 1.43 doen?

En is er een site waar die builds overzichtelijk bij elkaar staan? zie door de bomen het bos niet meer.

Mooie post verder, ging redelijk soepel allemaal
Zie deze Androidworld.nl blog en de link die onderin dat artikel wordt gegeven.

Coffee

Coffee

• Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2009
  • 01:07

Elmeraculous thanks, dacht al dat ik hem een keer ergens gezien had maar niet nagedacht dat het een blogpost was.

Denk dat ik die Cyanogen eens ga proberen.

Hier staan ze ook mooi op een rijtje:

http://www.simonwalkerphotos.com/android/android_build_information.asp

Coffee

Coffee

• Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2009
  • 01:10

Twister360
Hey, hier zocht ik al een tijdje naar. Helaas werkt het niet. mn G1 geeft het bericht not allow en dan gaat ie weer naar het regenboog scherm.

kan het liggen aan de 1.5 update die ik heb of is deze update daar toch wel voor geschikt? graag hulp

Ik had ook de 1.5 update dus daar ligt het niet aan, idd mischien je sdcard, die nog maar eens goed checken of je daadwerkelijk die goldcard.img goed hebt opgeslagen.

Elmeraculous

Elmeraculous

• Lid sinds 03 februari 2009
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2009
  • 08:27

Coffee
Elmeraculous thanks, dacht al dat ik hem een keer ergens gezien had maar niet nagedacht dat het een blogpost was.

Denk dat ik die Cyanogen eens ga proberen.

Hier staan ze ook mooi op een rijtje:

http://www.simonwalkerphotos.com/android/android_build_information.asp
Jup, dat is die ‘link’ waar ik het over had… ;-) Maar ik geef toe, die is niet zo duidelijk zichtbaar….

Cynogen heb ik nu ook, hij is lekker snel. Zie daarvoor dit forum. De screenshots aldaar kunnen verwarrend zijn. Het theme wat je ziet is het HTC Hero theme en sommige screenshots zijn zelfs van de Rosie build. Die komen niet samen met de Cynogen build, moet je zelf nog updaten. Ik heb nu ook het HTC Hero theme en dat ziet er vet uit. Ook 5 homescreens, erg handig en pdf viewer.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren