Apps to SD gelukt via onderstaande manier. Alles werkt helemaal perfect behalve helaas de Market. Krijg melding ‘A server error has occurred’ . Weet iemand hoe dit te verhelpen?
MAAK EEN BACKUP VAN JE SD KAART!!! (indien je belangrijke zooi er op hebt staan)
Reboot and enter recovery
Enter console
Om je sd kaart in te lezen in het partitie programma:
Code:
parted /dev/block/mmcblk0
Code:
print
(to verfiy we know what size card we are dealing with, the details should be straight forward)
Bestaande partities verwijderen:
Code:
rm 1
rm 2
(eventueel rm 3)
LET OP!, mijn sd-card geeft een grootte aan van 8017mb.. dit zijn mijn waarden. Zelf kan je dit aanpassen aan jou eigen sd-card. (swap = 32MB, ext2 is ongeveer 512mb… fat32 moet je zelf weten)
Partitioneren:
Code:
mkpartfs primary fat32 0 7472
mkpartfs primary ext2 7472 7984
mkpartfs primary linux-swap 7984 8016
Om te controleren dat we alle 3 de partities juist hebben gecreeerd
Code:
print
Om de zojuist aangemaakte ext2 partitie naar ext3 te wijzigingen tik je eerst:
Code:
quit
daarna:
Code:
upgrade_fs
Formateren van je 2de ext3 partitie (indien je je rom wilt wijzigen, schoon wilt beginnen etc.) terwijl je Fat32 partitie intact blijft.
Code:
mke2fs -j /dev/block/mmcblk0p2
Ik heb deze zeer eenvoudige tutorial gevolgd om mijn G1 te rooten en partities te maken :
How to root a T-Mobile G1 and myTouch 3G Android phone – Android and Me
Alles is perfect gelukt , mijn apps worden automatisch op mijn sd geinstalleerd , toch merk ik dat sommige apps op de interne geheugen worden geinstalleerd.
Dit is zeker het geval met copilot.
Hoe komt dit en hoe kan ik dit veranderen ?
Sorry
Maar ik heb gezin je bent heel goed dus ik heb een vraag.
Terminal je wil zeggen “ PTerminal” ??
Groetje
Ceased2be;2625Ik heb geschreven "su
die dude-edition van android 1.5 heeft ook een aps2sd variant waar het al ingebakken zit. enige wat je dan moet doen is je sd card paritioneren.
Zit echter met 1 ding te kijken wat me niet duidelijk wordt; waar is die fat32 partitie voor?
Werkt deze ‘'Howto’' ook voor Acer Liquid ?
Alvast bedankt
Ik heb een andere vraag, neemt de snelheid van de telefoon toe, af of is er geen merkbaar verschil bij het installeren van app's op de SD-kaart?
Ik merk niet echt veel verschil qua snelheid. Wel kan je natuurlijk meer apps kwijt op je sd dan op de geheugen van je telefoon.
SGS5 - stock
Nexus 7 - stock
Tab 3 7" - stock
Tab 3 7" Lite - stock
Nogmaals even de vraag of ik deze ‘'howto’' ook op de Acer Liquid kan gebruiken?
Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.
cyanogenmod-3.6.8.1
Die zou het dus op moeten pakken…
Even telefoon aan en uit en hij doet het :mrgreen:
En krijg net een update binnen can CM, dus is daarlijk 4.0.1
Ow ben BLIJ
Bedankt allemaal :!: