Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

maus010

maus010

• Lid sinds 10 maart 2009
  • Berichten 278
  • Reputatie 0
  • 8 april 2009
  • 13:23

Gisteren is het mij succesvol gelukt om mijn G1 te rooten en build RC9 te draaien. Het vergt wat tijd en moeite maar het is te doen.

Na het rooten kun je coole aps draaien zoals: auto rotate, backups maken, wifi tether enz.

Ik heb er een zo duidelijk mogelijke handleiding voor geschreven.

Succes!!

Hier de links naar de benodigde bestanden:
>>>RC 9 custom.zip<<<
>>>DREAMING.NBH<<<
>>>Recovery.img<<<
>>>Hard SPL<<<

LET OP!! PM ME JE MAIL ADRES VOOR Qmat 4.21

Als je al in het bezit bent van build RC8 of hoger, dan zul je de G1 moeten downgraden naar RC7. Dit doe je op de volgende manier:

1. micro sd kaart formateren naar FAT32. Gewoon via kaartlezer in je pc (met gebruik van micro sd naar sd adapter).
2. Doe de micro sd kaart met adapter in een Windows Mobile apparaat (pda / telefoon).
3. Het apparaat via ActiveSync koppelen met je pc.
4. Met Qmat 4.21 (latere versies werken niet, mits betaald) een Goldcard maken.
* Hardware Forensics > Generate HTC Goldcard. Selecteer “Dream” uit de lijst van apparaten)
* Klik op “get sd card serial from WINCE device”. Op je Win Mobile apparaat verschijnt een melding dat je itsutils.dll toestemming moet geven. Klik “ja”. De melding op je pc kun je negeren. Klik gewoon op ok.
* Selecteer bij “serial number from sd-card” de juiste sd kaart die in je apparaat zit. Mijn pda heeft namelijk intern flash geheugen waardoor er 2 verschillende serials komen te staan. Kijk dus bij het aantal MB's welke de juiste kaart is. Deze is af te lezen onder het selectiebalkje van de serials.
* klik vervolgens op “Save Goldcard Image to WINCE SD”.
* Vervolgens krijg je een melding dat het wegschrijven is gelukt. LET OP: er staat wel ERROR in het vensterbalkje. Geeft niets, bij mij is het ook gelukt.

5. Haal de sd kaart uit je Win Mobile apparaat en doe hem in de kaartlezer van je pc.
6. Kopieer de bestanden “DREAMimg.NBH”, “update.zip” en “Recovery.img” naar de root van de sd kaart en doe deze vervolgens in de G1.
7. G1 aanzetten terwijl je de camera knop ingedrukt houd.
8. Je krijgt nu een schermpje te zien met de vraag of je wil flashen. Volg de instructies. Door op power te drukken start het flashen / action button is de muisbal indrukken.
9. Na het flashen zal je een melding krijgen dat je de action button moet indrukken om terug te keren.
10. Eenmaal terug in het begin scherm zal je de G1 niet uit kunnen krijgen. Haal gewoon te batterij los en start de G1 vervolgens opnieuw op.
11. Log in met je Gmail account en je zult bij “menu>settings>about phone” zien dat je nu Firmware versie 1.0 hebt en build RC7.

De G1 root acces geven:

12. Ga naar je home screen (bureau blad) en druk nu 2 maal op “enter” en toets het volgende in: “telnetd” en druk weer op “enter”. Ondertussen zie je dat er iets in je contacten word toegevoegd.
13. Ga nu naar de Market en download de applicatie “Telnet” en installeer deze.
14. Start Telnet op en maak connectie met Localhost / port 23.
15. Als het goed gaat verschijnt er onder in het scherm een invoerbalk voor tekst. Toets nu het volgende in (exact zoals het hier staat met spaties e.d.):

mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
cd sdcard
flash_image recovery recovery.img
cat recovery.img > /system/recovery.img

Nu heb je Root Acces!

Hard SPL uitvoeren:

Doormiddel van Hard SPL kun je nu images flashen van andere regio's (EU en US), backups maken van je telefoon e.d.

16. Zet de G1 uit en vervolgens weer aan terwijl je de “Home” knop ingedrukt houd.
17. Nu zie je een schermpje met een afbeelding wat lijkt op een gevarendriehoek.
18. Schuif het toetsenbord open en druk tegelijkertijd op “Alt” en “L”.
19. Nu krijg je een keuzemenu. Druk nu tegelijkertijd op “Alt” en “S” om te updaten.
20. Na het updaten krijg je de vraag om te herstarten. Druk hiervoor de “home” en “Back” knop tegelijkertijd in.
21. Laat de G1 zijn werk doen. Hij zal een 2 tal keer herstarten om de update te installeren.

Nu de laatste stap:

Je hebt nu nog steeds build RC7. Je zal nu nog moeten updaten naar RC9. Maar uiteraard wel MET root acces. Hiervoor heb je een aangepaste RC9 update nodig.

22. Verwijder alle bestanden op het SD kaartje.
23. Hernoem “RC9 custom.zip” naar “update.zip” en zet deze op de root van het kaartje.
24. Volg nu stappen 16 t/m 21 en je zult nu RC9 hebben met root acces.

Dit zou het moeten zijn.
Laat me jullie bevindingen even weten svp/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bewerkt (8 april 2009 13:23)
Rhos

Rhos

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 8 april 2009
  • 15:07

o mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system

de o moet een 0 (nul) zijn kwam ik achter.

ow en die auto rotate waar kan ik die vinden?

Bewerkt (8 april 2009 15:07)
maus010

maus010

• Berichten 278
  • Reputatie 0
  • 8 april 2009
  • 16:14

raydekok
o mount -o rw,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system

de o moet een 0 (nul) zijn kwam ik achter.

ow en die auto rotate waar kan ik die vinden?

ik heb gewoon o ingetypt en het werkt gewoon.
download Droidsans vanuit de market voor auto rotate.

Bewerkt (8 april 2009 16:14)
thYs

thYs

• Lid sinds 02 januari 2009
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 8 april 2009
  • 17:48

Het moet een O zijn (letter), niet een 0 (nul). Het is namelijk een argument (vandaar de - ervoor) en dat zijn altijd letters

Bewerkt (8 april 2009 17:48)
Rhos

Rhos

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 8 april 2009
  • 18:55

vreemd werkte bij mij anders.

Bewerkt (8 april 2009 18:55)
Ruud

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 9 april 2009
  • 09:37

Sticky gemaakt in Tips en Trucs:-).

Ziet er goed uit!

Bewerkt (9 april 2009 09:37)

Uhmmmm…. Android?

MeneM

MeneM

• Lid sinds 25 maart 2009
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 9 april 2009
  • 13:13

Ik heb hier ook een stukje geplaatst over hoe je de goldcard kunt maken zonder Qmat en een Windows Mobile device.

viewtopic.php?f=21&t=455&p=2341#p2341

Bewerkt (9 april 2009 13:13)
maus010

maus010

• Berichten 278
  • Reputatie 0
  • 9 april 2009
  • 20:48

Maar dan heb je wel weer een Linux machine nodig

Bewerkt (9 april 2009 20:48)
thYs

thYs

• Lid sinds 02 januari 2009
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 9 april 2009
  • 21:37

Gewoon een Ubuntu Live CD gebruikenDan kun je Linux gebruiken zonder dat er iets aan je systeem (of harde schijf) veranderd wordt.

Bewerkt (9 april 2009 21:37)
Ippe_Ziepe

Ippe_Ziepe

• Lid sinds 31 maart 2009
  • Berichten 297
  • Reputatie 0
  • 9 april 2009
  • 22:48

Uiteindelijk gelukt om goldcard te maken. Draai nu RC7.

Het gekke is alleen, dat ik met Telnet alles kan invoeren zonder foutmeldingen. Alleen: als ik Wifi Tether For Root Users heb geinstalleerd, zegt WTFRU dat ik geen root heb!

Moet ik eerst Hard SPL installeren of zo? Hoe kan ik zien of ik root heb?

Alle hulp is welkom, alvast bedankt.

Edit: typo

Bewerkt (9 april 2009 22:48)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren