Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

cindy1973

cindy1973

• Lid sinds 21 juni 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 16:21

Wie o wie kan mij helpen, sinds afgelopen weekend kan ik geen e-mail meer ontvangen op mijn G1. Ik krijg iedere keer de melding “no connection” terwijl ik kan bellen, internetten en sms-en :confused:

Ik hoop dat iemand weet wat er verkeerd is gegaan en of dit te verhelpen is want ik baal er best van

Bewerkt (22 april 2013 12:26)
eagle

eagle

• Lid sinds 08 mei 2009
  • Berichten 285
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 17:44

Het begint zo langzamerhand een drama te worden (ook een G1). En het wordt steeds erger.

Van de 10 keer dat ik de Gmail app open, heb ik geluk als hij 1 keer de conversations laadt. Mail verzenden lukt natuurlijk ook niet. De gewone email app op een Gmail account kan wel laden, maar haalt de mail niet regelmatig op. Pas als ik de app laad en de inbox open, krijg ik een melding van nieuwe email.

Browsen, Twidroid enz werkt wel gewoon.

Ik heb nu een maand of 15 een G1 en ben altijd erg enthousiast geweest. Maar ik ben het spuugzat dat ik geen push email heb (althans niet een die werkt). Rebooten, data van de app verrwijderen helpt allemaal niet. Nadat ik een stuk of 10 apps verwijderd had, kon ik welgeteld 1 emailtje verzenden en daarna was het weer raak. Wipen doe ik uit principe niet. Als dat de manier is om iets werkend te krijgen, gaat ie gewoon de prullenbak ik en koop ik wel een iPhone (hoewel ik Apple haat).

Het kan natuurlijk zijn dat de G1 de huidige apps niet meer aankan (ik zit op een 1.6 rom), maar als dat het geval is moet er een soort check komen zodat je die troep die de boel verziekt, niet meer kan downloaden. Nog een paar maanden contract en ik dacht aan een 1Ghz Android. Maar nu heeft Android voor mij afgedaan. Als een email app niet eens werkt, heeft de rest ook weinig zin.

IvoJanssen

IvoJanssen

• Lid sinds 25 februari 2010
  • Berichten 275
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 18:39

Omdat de mail app op 1.6 niet werkt, is Android (en al zijn toekomstige versies) niet meer goed genoeg?
Probeer dan de standaard 1.6 ROM (daar moet het wel goed werken neem ik aan) of ga over op Cyanogen android 2.1, aan de 1.6 versie van Cyanogen wordt niks meer gedaan.

Ik zit op Android 2.1 en geen problemen met mail.

@cindy1973: Heb je ook Cyanogen ROM (oftewel hetzelfde probleem als eagle)?

eagle

eagle

• Lid sinds 08 mei 2009
  • Berichten 285
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 19:00

Lijkt mij duidelijk dat als apps niet backwards compatible zijn, er (inderdaad) iets in de systematiek niet klopt als je die wel kunt installeren op een niet compatible systeem. Overigens is de Gmail app al eeuwen niet meer geupdate en heb ik deze rom al geruime tijd in gebruik. De Gmail app heeft al zeker een 1/2 jaar problemen met de push (al viel er nog wel mee te werken) en kwamen berichten soms pas na een paar uur binnen. Dat is niet afhankelijk van de rom (want kwam ook bij andere roms voor). Het kan natuurlijk zijn dat het probleem bij Google zelf ligt, of dat de Gmail app een afwijkende poort gebruikt die T-Mobile niet leuk vindt, maar het gaat mij iets te ver om een packet sniffer er aan te hangen (even afgezien van het feit dat het bij 3G wat lastig wordt).

Ik heb bewust niet naar 2.1 geupgrade omdat ik geen behoefte heb aan de dangerspl. Maar bedankt voor je tip.

eagle

eagle

• Lid sinds 08 mei 2009
  • Berichten 285
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 23:54

Overigens, ik klink een beetje boos (dat was ik ook) maar de kern van mijn opmerking is wel, dat een beetje controle op versies op de market en compatibiliteitschecks Android alleen maar goed kunnen doen, zeker als men in het zakelijk segment serieus genomen wil worden.

@cindy1973
Sorry, ik geef je de thread weer terug.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren