Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

TAGM

TAGM

• Lid sinds 19 januari 2009
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2009
  • 21:47

Hi,

Ik ben van plan een G1 te kopen, maar twijfel nog of ik een dev telefoon zal aanschaffen. Het lijkt me wel erg prettig om niet aan een abonnement vast te zitten.
Uiteraard is het een kwestie van kosten / baten, volgens mij waren er wat nadelen aan de dev telefoon (geen updates?)
Het standaard abonnement is niet zo geschikt voor mij. Ik bel niet erg veel (ik heb ook nog een vaste telefoon) dus aan 100 minuten / maand heb ik zat. Data vind ik uiteraard wel belangrijk. Op dit moment zit ik bij Telfort.

Graag lees ik wat meer info over de keuzemogelijkheden en andere tips. Bedankt.

Groet,
TAGM

Bewerkt (19 januari 2009 21:47)
Ruud

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 19 januari 2009
  • 22:27

Ben zelf een groot voorstander van ‘vrijheid’. Dus, niet vast zitten aan een abonnement, geen verplichte applicaties, keuze is voor mij snel gemaakt. DevPhone!

Kosten en baten….
Met abonnement van 100 minuten kosten de telefoon je rond de € 360,- dacht ik, DevPhone € 420,- en geen abonnement erbij.. 1+1 = 2?

Bewerkt (19 januari 2009 22:27)

Uhmmmm…. Android?

TAGM

TAGM

• Lid sinds 19 januari 2009
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2009
  • 23:13

Bedankt voor de reactie. Alleen weer enorm irritant dat een credit card verplicht is. Heb ik namelijk niet…

Bewerkt (19 januari 2009 23:13)
Ruud

Ruud

• Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 20 januari 2009
  • 11:53

Yepz, is inderdaad verplicht. Kent niemand met een Creditcard die eventueel zou willen helpen?

Bewerkt (20 januari 2009 11:53)

Uhmmmm…. Android?

christian86

christian86

• Lid sinds 20 januari 2009
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2009
  • 17:27

Hmm, had net een bericht geplaats maar heb het niet echt terug kunnen vinden. Heb afgelopen maand zonder na te denken mijn abonnement bij Telfort verlengt. Heb helaas alleen mijn N81 nogal vaak laten vallen dus die gaat het niet meer lang doen. Zag bij toeval de G1 omdat er wat nieuws over was op nu.nl. Mooi toestel alleen ik vroeg me af of ik m ook simlock vrij kan kopen en wat daar de nadelen van zijn (behalve de prijs natuurlijk

Bewerkt (20 januari 2009 17:27)
thYs

thYs

• Lid sinds 02 januari 2009
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2009
  • 19:31

christian86
Hmm, had net een bericht geplaats maar heb het niet echt terug kunnen vinden. Heb afgelopen maand zonder na te denken mijn abonnement bij Telfort verlengt. Heb helaas alleen mijn N81 nogal vaak laten vallen dus die gaat het niet meer lang doen. Zag bij toeval de G1 omdat er wat nieuws over was op nu.nl. Mooi toestel alleen ik vroeg me af of ik m ook simlock vrij kan kopen en wat daar de nadelen van zijn (behalve de prijs natuurlijk
Dat kan, op 2 manieren zelfs.

Je kunt de Dev Phone aanschaffen, dit is gewoon de G1 maar dan simlock vrij en die koop je direct via Google, dus niet via een provider of winkel.

Verder zijn er webshops (en op marktplaats) die de G1 simlock vrij verkopen.

Bewerkt (20 januari 2009 19:31)
Ruud

Ruud

• Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 20 januari 2009
  • 20:19

thYs
christian86
Dat kan, op 2 manieren zelfs.

Je kunt de Dev Phone aanschaffen, dit is gewoon de G1 maar dan simlock vrij en die koop je direct via Google, dus niet via een provider of winkel.

Verder zijn er webshops (en op marktplaats) die de G1 simlock vrij verkopen.

Dat klopt inderdaad, maar als je de DevPhone koopt ben je volledig onafhankelijk, dit is ook een telefoon die nooit gelokt geweest is..

Bewerkt (20 januari 2009 20:19)

Uhmmmm…. Android?

Ruud

Ruud

• Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 20 januari 2009
  • 20:22

christian86

Nadelen van Simlockvrij zijn er sowieso niet..Je behoudt je eigen abonnement en eigen nr. Echter, ook als heeft je provider je abo verlengd, dan kun je hem alsnog opzeggen, deze wordt niet weer met een jaar verlengd. Volgens mij heb je wel 3 maanden opzegtermijn, of hopen dat Telfort tarieven weer veranderd, zodat je er onderuit kan..

Bewerkt (20 januari 2009 20:22)

Uhmmmm…. Android?

christian86

christian86

• Lid sinds 20 januari 2009
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 20 januari 2009
  • 20:48

Ja maar hoe zit het met die updates en alle functies? Werkt hij dan net zo goed als met een tmobile abo?en

En heb zelf het abonnement met een jaar verlengt. 500 min + 1000 sms en internet voor een goeie 30e. Ander tarief dan ik daarvoor had dus zal wel moeilijk zijn op te zeggen.

Bewerkt (20 januari 2009 20:48)
Ruud

Ruud

• Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 20 januari 2009
  • 22:22

christian86
Ja maar hoe zit het met die updates en alle functies? Werkt hij dan net zo goed als met een tmobile abo?en

En heb zelf het abonnement met een jaar verlengt. 500 min + 1000 sms en internet voor een goeie 30e. Ander tarief dan ik daarvoor had dus zal wel moeilijk zijn op te zeggen.

Alle functies heb je sowieso, updates kom ik binnenkort op terug..

Is mooi abonnement trouwens, qua prijs…

Bewerkt (20 januari 2009 22:22)

Uhmmmm…. Android?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren