Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Samsung Galaxy S10 Lite

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

dopee

dopee

• Lid sinds 03 oktober 2009
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2010
  • 17:41

Om te beginnen, nee dit is niet de zoveelste bekende vraag.

Ik heb eerder een poging gedaan mijn G1 te rooten en te flashen naar een custom ROM, helaas heb ik m toen weten te bricken (volgens mij was dat met de danger of death SPL van Haykuru). Gelukkig heb ik via garantie een werkend model teruggekregen, maar dat terzijde. Dit is nu al wel een hele tijd geleden (juli 09) en sindsdien heb ik me ook niet echt meer begeven in het custom ROMs wereldje.
Nu ik dus sinds die tijd op plain Android zit, tegenwoordig Donut dus, heb ik behoefte aan meer snelheid en meer ruimte voor apps… Veranderingen op het vlak van de interface, dus eyecandy e.d. is minder belangrijk, maar wel mooi meegenomen. Nou zou je kunnen zeggen, neem een Milestone of een Nexus One ofzo, maar ik zit nog tot volgend jaar augustus aan een contract vast!

Wat ik dus wil is op een redelijk failsafe manier mijn G1 voorzien van een moderne custom ROM die aan bovengenoemde eisen voldoet. Alle tips zijn welkom. Let wel: Ik heb geen zin in dingen als geen werkende Youtube bijvoorbeeld… Ontbrekende Google appjes lijkt me geen probleem als die handmatig toe te voegen zijn.

Bewerkt (22 april 2013 12:19)
IvoJanssen

IvoJanssen

• Lid sinds 25 februari 2010
  • Berichten 275
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2010
  • 17:55

Als je wil dat alles werkt moet je nog niet beginnen met Eclair. Dat werkt nog niet goed genoeg op de G1.
Begin met CyanogenMod. Je hebt dan een zeer goede snelle ROM (je kan er ook makkelijk apps2sd mee instellen voor veel apps).

Toevallig heb ik een tutorial van hoe je CyanogenMod erop zet/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />.

Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2010
  • 17:58

Geen werkende Youtube? Dan kun je de Eclair roms wel vergeten. Sommigen hebben nog wel youtube op high res via 3g en Wifi maar standaard res werkt zover ik weet op nog geen enkele 2.x rom. Houd je dus de 1.6 roms over. Ik ben al weer een behoorlijke tijd happy met de Cyanogen roms. Ook de SuperD roms werken wel prettig en goed. Kijk anders hier eens.

Groeten…

Ippe_Ziepe

Ippe_Ziepe

• Lid sinds 31 maart 2009
  • Berichten 297
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2010
  • 16:03

Grappig, ik wilde net een forumpostje starten met de vraag of er überhaupt een 2.1 Rom is die niet traag is. Het hoeft allemaal niet super-snappy te zijn, maar de 2.1 Roms die ik op mijn G1 heb gedraaid zijn onwerkbaar qua snelheid. (Per klik zeker 10 seconden moeten wachten, als telefoon gaat lukt het opnemen dus ook pas na 10 seconden…) Misschien komt het door Apps2SD, ik weet het allemaal niet, maar ik blijf voorlopig even op SuperD. Dat is een snelle 1.6 Rom.

Dennis_the_Bikemen

Dennis_the_Bikemen

• Lid sinds 22 december 2009
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 3 april 2010
  • 10:13

Ben het helemaal eens met Ippe alleen kan niet zeggen over apps2sd maar wel dat Eclair rom hoe schoon dan ook niet goed werk op G1. Batterij is erg snel leeg plus hij is idd niet heel snel en liep vaak vast.
Werk nu met 1.6 en super D op advies van Ivo en ja het zegt het al werk super(D).

Bewerkt (22 april 2013 12:20)
dopee

dopee

• Lid sinds 03 oktober 2009
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 24 april 2010
  • 23:53

Na lang wikken en wegen en de tijd ervoor te nemen heb ik uiteindelijk CyanogenMod er nu op draaien! Ging geheel vlekkeloos!

Nog bedankt voor de reacties en excuses dat ik nu pas weer reageer.

Bewerkt (22 april 2013 12:21)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren