Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

IvoJanssen

IvoJanssen

• Lid sinds 25 februari 2010
  • Berichten 275
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2010
  • 15:56

Na deze How to zit je op de nieuwste OpenEclair versie.
Deze tutorial is alleen voor de G1 / Dream!

Noch ik Noch Androidworld is aan sprakelijk voor schade aan het toestel.

Waarschuwing voor flashen DangerSPL:
- Voor OpenEclair heb je DangerSPL nodig, als je dit niet goed toepast (niet de volgorde volgen bijvoorbeeld), brick je je toestel.
- Voordat je begint, zet eerst je telefoon uit, start op met camera knop + Aan / uit knop. Op de eerste regel moet staan: DREAM PVT / DREA110 PVT. Als er DVT-1 of 2 staat moet je dit niet doen. (herstart met Bel, Menu en Aan/Uit knop)

Stap 1: Terug naar oude ROM met RC7 (Europa)

1. Formateer je MicoSD kaart (FAT32),
- Rechtermuisknop op SDkaart icoon en selecteer format.
2. Download de “terminal emulator” uit de market. Zoek op terminal.
3. Start de Terminal op en typ het volgende exact na: cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid > /sdcard/cid.txt
- Als je de melding “Permission Denied” krijgt, vul typ dan alleen: cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid (typ de code over in het programmatje - stap 5.)
4. Koppel je G1 aan de pc en open het bestand CID.txt
5. Download dit programmatje en kopieer CID en druk op convert.
6. Kopieer de geconverteerde CID en plak deze in deze site met je mail adres, wacht op een mailtje.
7. Haal de microsd kaart uit je telefoon en stop het kaartje in de reader.
8. Download de HEX editor http://mh-nexus.de/downloads/HxDSetupNL.zip en installeer deze.
9. Open HxD editor (als administrator) ga naar EXTRA en vervolgens klik je op open schrijf.
- Selekteer je MicroSD ('verwisselbare schijf') onder fysische schijf (zet het vinkje bij ‘alleen lezen’ uit).
- Als je deze geopend hebt ga je weer naar extra en dan naar open schrijf image en open je de goldcard.img (van je mail).
10. Vervolgens kopieer je de volledige inhoud van de goldcard.img(loopt van 000000000 tot 000000170) en voeg je die in op je MicroSD (ook weer van 000000000 tot 000000170). Vervolgens sla je de Microsd op.
11: Download RC7 DREAimg.NBH: http://android-dls.com/files/upload/uk/DREAimg.NBH en zet deze op de sd kaart.
12: Zet je telefoon uit.
13: Veilig verwijder de SD kaart uit Windows (uitwerpen) en stop sd kaart in je telefoon.
14: Houd de camera knop en de aan/uit knop tegelijk in tot je een regenboog scherm ziet.
15: Druk op de aan/uit knop om te beginnen
16: Als hij klaar is druk op de trackball.
17: Druk op de Bel, Menu en Aan/Uit knop om opnieuw op te starten.

Stap 2: Root je telefoon

1. Vul je gegevens in en doorloop het Android scherm.
2. Download Cyanogen Recovery Image 1.4 of de Amon Ra Recovery 1.6.2
3. Hernoem het bestand naar “recovery.img” en zet het op je sdkaart.
4. Als je op het begin scherm bent, druk 2 keer op enter, typ “telnetd” en druk weer op enter.
- Als je typt kom je in het contact zoek scherm, maar dat kun je negeren.
- Na het telnetd commando gebeurt er niks, niet erg, gewoon verder gaan met volgende stap.
5. Doe de usb kabel uit je telefoon.
6. Open de Android Market en installeer “Telnet” (van Koushik Dutta)
7. Open de Telnet applicatie en verbind met localhost.
8. Type “flash_image recovery /sdcard/recovery.img” en druk op enter.
- Als het geluk is krijg je 2 Hekjes (# #) te zien.
9. Druk op de home toets en ga verder met de volgende stap/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Stap 3: Installeer OpenEclair ROM

1. Download Radio update, Danger SPL en de OpenEclair ROM en zet ze op je sd kaart (als zip, niet uitpakken).
2. Zet je telefoon uit.
3. Start op met Home + Aan / Uit.
4. Selecteer “wipe data/factory reset” en druk op home om het te laten beginnen.
5. Selecteer “apply any zip from sd” en kies voor ota-radio-2_22_19_26I.zip en druk op home om het te laten beginnen.
6. Wacht tot die klaar is Herstart je telefoon met Home + Back!. Hij komt automatisch weer in recovery.
7. Selecteer opnieuw “apply any zip from sd” en selecteer spl-signed.zip en druk op home om het te laten beginnen.
8. Wacht tot die klaar is Herstart je telefoon met Home + Back!. Hij komt automatisch weer in recovery.
9. Selecteer opnieuw “apply any zip from sd” en selecteer OpenEclair-v1.3.0.1-Main.zip en druk op home om het te laten beginnen.
10. Druk opnieuw op Home + Back toets, dit keer start die gewoon op en zie je het OpenEclair Android logo.
11. Eerste keer opstarten duurt vrij lang. Geduld hebben!/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Succes/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Edit1: Veilig verwijderen van SD kaart kan belangrijk zijn voor goldcard (thnx @WaaaghNL)
Edit2: Info als je “Permission Denied” bij terminal krijgt (thnx @macfreak)

Bewerkt (22 april 2013 12:18)
Shuyinsan

Shuyinsan

• Lid sinds 16 januari 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2010
  • 14:05

ik heb DREA110 PVT staan is dit hetzelfde?

IvoJanssen

IvoJanssen

• Berichten 275
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2010
  • 17:41

Shuyinsan;14299
ik heb DREA110 PVT staan is dit hetzelfde?

Ja, voeg het even toe/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

fjdons

fjdons

• Lid sinds 22 februari 2009
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2010
  • 18:06

Woot, het is gelukt!, vele keren geprobeerd maar kreeg telkens de error 28002 not allowed bij stap 1: het downgraden naar RC7.
Bij mij kwam dat door het SD kaartje (Trancend 8gb en no name 128mb werkten beide niet). Met een kingston 2gb werkte het in 1 keer. Om te testen of jouw SD kaartje werkt moet je na stap 10, dus na het HEX-editen, je SD kaartje uit je reader halen en dan weer terug stoppen, als je hem dan gewoon kan openen is je SD kaartje goed. Als er iets komt te staan van “U moet dit kaartje eerst formatteren” dan werkt je kaartje niet.
Bron:
Forum Android Main Forum Android Help Hacking/modding your T-Mobile G1 / HTC Singtel Dream for root, cupcake and JF version firmware | Code Android Singapore
Die error 28002 kan ook andere oorzaken hebben, bijvoorbeeld een verkeerde goldcard.

Shuyinsan

Shuyinsan

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2010
  • 20:48

verdomme ik blijf dat stomme format disc krijgen dit is al het 7e kaartje dat ik probeer dit slaat nergens op..
damnit

IvoJanssen

IvoJanssen

• Berichten 275
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2010
  • 21:32

Shuyinsan;14329
verdomme ik blijf dat stomme format disc krijgen dit is al het 7e kaartje dat ik probeer dit slaat nergens op..
damnit

Zie bovenstaande reactie (van fjdons), het kan dus zijn dat je sd kaart dit gewoon niet kan.
En zorg er voor dat je bij ‘open schijf’ hebt gekozen voor fisiek en niet logisch (maar eigenlijk hoor ik daar niet aan te twijfelen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> dat doe jij natuurlijk goed).

marinesjeng

marinesjeng

• Lid sinds 01 oktober 2009
  • Berichten 216
  • Reputatie 20
  • 1 maart 2010
  • 22:40

Gelukt!, ben zo overgestapt van cyanogen naar open eclair zonder problemen…

Gr. Mike

HTC One M8 - S-OFF - Super CID - OS: converted to GPE 6.0 H10

Shuyinsan

Shuyinsan

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2010
  • 10:08

ja ik deed alles wel zoals het stond ^^

maar alle kaartjes die ik probeerde waren gewoon niet goed lol, ze wilden allemaal na het aanpassen van de Hex dat ik me kaar fortmateerde…
ach ik vraag wel aan wat vrienden of ze nog paar hebben die ik kan testen.

Thanks for the guide tho awesome job

DennisB

DennisB

• Lid sinds 12 augustus 2009
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2010
  • 11:28

Voorheen altijd Cyanogen gehad, maar sinds enige tijd (4.2.14) loopt hij vast tijdens de eerste initializatie. Hij blijft hangen op het G1 T-Mobile scherm en gaat niet verder. Vandaag OpenEclair geprobeerd volgens de bovenstaande stap voor stap beschrijving en ook bij deze release lijkt hij weer vast te lopen op het G1 scherm. Na precies 1 uur en 15 minuten heb ik de installatie afgebroken en heb ik de stappen van wipen en installatie van open eclair weer gestart.

Graag zou ik willen weten hoelang het gemiddeld duurt voordat de telefoon door het G1 scherm komt omdan eclair te laden? En hebben meer mensen last van dit probleem.

Telefoon is geroot en is in bezig van de DREA110 PVT. apps2sd etc.

Zou ik de SD-card ook helemaal moeten formatteren? Of volstaat het om die te laten voor wat het is?

IvoJanssen

IvoJanssen

• Berichten 275
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2010
  • 11:57

Een kwartier vind ik al lang, dus wat er bij jou aan de hand is is niet goed.
Kan dat er iets mis is gegaan met je DangerSPL.

Ik zou het volgende proberen.
- eerst de radio flashen. (http://sapphire-port-dream.googlecode.com/files/ota-radio-2_22_19_26I.zip) en herstart Home + back
- daarna de normale SPL flashen (http://android-roms.googlecode.com/files/G1OrigBootloader_nocheck.zip) en herstart Home + back
- dan zou ik nog eens cyanogen proberen (zie stap 3: http://www.androidworld.nl/forum/rooten-custom-roms-updates/3120-how-g1-rooten-naar-cyanogenmod-windows.html)

Succes.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren