Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

henksien

henksien

• Lid sinds 25 september 2009
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 25 december 2009
  • 16:25

Beste mensen,

Allereerst mijn excusses. Want waarschijnlijk zullen velen van jullie denken dat de antwoorden op mijn vraag overal al zijn beantwoord. Maar ik heb echt alle oplossingen geprobeerd maar blijf elke keer wel ergens op vast lopen.

Het gaat om het volgende: Een paar maanden geleden heb ik mijn htc magic (vodafone) en de g1 (t-mobile) van mijn broertje d.m.v one-click-rootacces voorzien van root toegang. Op beide toestellen is het succesvol verlopen en draaide lekker op een rom van cyanogenmod.

Tot mijn broertje op een dag tog een ota update binnen kreeg van t-mobile (android 1.6). Ik was in de veronderstelling dat dat uberhaupt niet meer mogelijk was dan. maarja. Hij heeft deze update geaccepteerd en geinstaleerd. Vervolgens beschikte hij niet meer over zijn root-acces.

Ik ben vervolgens weer aan de slag gegaan met zijn g1, maar het lukt me niet meer.
Uiteraard probeerde ik alseerst de oneclickroot methode. werkt natuurlijk niet met 1.6.
Vervolgens geprobeerd te downgraden. Hier krijg ik vervolgens de bekende “0028002 not allowed” error.
Toen colcard geprobeerd maar ook hier loop ik vast.

Ik heb echt van alles doorgelezen, opgezocht en geprobeerd. Maar het lukt me gewoon niet meer. En mijn kennis is op dit gebied ook beperkt. Daarom dat ik ook altijd veel tijd erin stop om het zelf uit te vogelen zodat ik er ook iets van leer. En daarnaast vindt ik het zelf altijd heel irritant om te zien dat veel mensen direct gaan vragen ipv zelf ff te zoeken. maar ik weet het nu gewoon niet meer.

Maar is er iemand die mij denkt te kunnen helpen? Of dat ik eventueel een keer langs kan komen om het ergens te laten doen?

Bij deze nog wat details over de g1:

Android g1. Met Donut 1.6
Kernelversie: 2.6.29-00479-g3c7df37
android-build@apa26#19
Build-nummer: DRC92

Gegevens foutmelding bootloader:
0028002 not allowed

DREA110 PVT 32B
HBOOT-0.95.0000
CLPD-4
RADIO-2.22.19.261
Sep 2 2008
serial0v

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Bewerkt (22 april 2013 12:16)
DennisB

DennisB

• Lid sinds 12 augustus 2009
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 26 december 2009
  • 10:10

Henksien,

Als ik je probleem zo lees loop je vast op bij het verkrijgen van de root. De one click root solution werkt niet meer.

De melding not allowed komt voort dat je geen rechten hebt om een image te laden in je G1. Om dat te verkrijgen is er maar 1 methode en dat is de Goldcard methode.

In deze post : http://www.androidworld.nl/forum/rooten-custom-roms-updates/2180-rooten-g1-van-t-mobile.html is dit probleem al besproken en het is een redelijk werkbare methode. Probeer toch eens die goldcard te maken en vertel waar je vastloopt of wat je niet begrijpt. Dan kan ik je verder helpen.

Succes

henksien

henksien

• Lid sinds 25 september 2009
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 26 december 2009
  • 12:32

Beste Dennis

Alvast bedankt voor je reactie. Ik zal mogen de derde kerstag er goed voor gaan zitten en duidelijk beschrijven waar ik vast loop. Fije kerst nog

gr jan

thierrz

thierrz

• Lid sinds 08 oktober 2009
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 30 december 2009
  • 12:19

Zelfde probleem hier… heb het al een keer gehad, had het toen wel gefixt, maar weet nu niet meer hoe ik dat toen heb gedaan.. wordt er helemaal gek van.

DennisB

DennisB

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 31 december 2009
  • 10:36

@Thierzz

Vertel, waar gaat het fout, of wat snap je niet?

saulius

saulius

• Lid sinds 23 december 2009
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2010
  • 16:15

Hi mensen van androidworld,

Heb ik de selfda problem so en henksien.
Uiteraard probeerde ik alseerst de oneclickroot methode. werkt natuurlijk niet met 1.6.
Vervolgens geprobeerd te downgraden. Hier krijg ik vervolgens de bekende “0028002 not allowed” error.
Toen goldcard geprobeerd maar ook hier loop ik vast. En weer “0028002 not allowed”
Misschien heb ik gold card niet good gedan? Van hier (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=485364) ( http://revskills.de/pages/download.html ) hoe ik procsies moet deon?

Ik heb echt van alles doorgelezen, opgezocht en geprobeerd. Maar het lukt me gewoon niet meer.

Alvast bedankt

DennisB

DennisB

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2010
  • 18:57

@Allemaal

Hoe maken jullie de goldcard? Gebruik je daarvoor een opstart cd van Ubuntu? LInux? De windows methode? of maak je een goldcard aan met behulp van je telefoon? Als je en goede goldcard kan aanmaken dan pas kan je je Europese G1 rooten. Er is dus maar 1 manier om je telefoon te rooten en dat is dus met die goldcard.

Vertel stap voor stap wat je doet en met wat je het doet. Dan pas kan ik je goed helpen.

thierrz

thierrz

• Lid sinds 08 oktober 2009
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2010
  • 23:04

Probleem is gefixt, goldcard was needed.

Thanks voor de hulp!

Happy newyear all!

Twixell

Twixell

• Lid sinds 04 juni 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2011
  • 22:40

Ik ben al een aantal dagen aan het proberen Root op mn G1 te krijgen..
maar zonder enig succes..
ik moet een goldcard maken lees ik overal maar dat lukt me om de een of andere reden niet..
Kan iemand mij uitleggen hoe het moet? ik heb dat via die QMAT geprobeerd maar lukte niet:S ik doe iets fout (dat moet wel) maar wat weet ik niet.
Ik heb de volgende stappen ondernomen:
How To: Create a Goldcard | TheUnlockr
Maar het lukt niet..
Als ik de micro sd kaart heb aangepast met hexedit en op sla,
dan vraagt hij daarna als ik de sdkaart wil openen of ik hem wil formateren?
dat is niet de bedoeling dus weet iemand een oplossing?

EDIT: Ik keek niet goed bleek.. ik deed logical in plaats van phisical disk!
nu werkt t

Bewerkt (23 januari 2011 22:40)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren