Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

  • Moto G8 Plus

  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

  • Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

michiel

michiel

  • Lid sinds 10 februari 2009
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • #1
  • 11 augustus 2009
  • 14:13

Tijdens mijn vakantie herkende de G1 mijn SIM kaart niet meer, ook een andere SIM werd/wordt niet herkend.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

(Ik heb de software al opnieuw op de G1 gezet, geen whipe trouwens gedaan)

Michiel

Bewerkt (22 april 2013 12:11)
inbedrijf

inbedrijf

  • Lid sinds 10 augustus 2009
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • #2
  • 11 augustus 2009
  • 14:57

Wat geeft hij precies aan, Staat er een groot icoon met “Geen Dienst”

Weet je zeker dat je niet een verkeerde instelling heb uitgezet. Zoals dat hij geen verbinding maakt met een operator…..

Het lijkt me namelijk erg sterk dat je G1 alles doet maar op eens geen simkaart meer kan uitlezen.

Bewerkt (22 april 2013 12:11)
michiel

michiel

  • Lid sinds 10 februari 2009
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • #3
  • 11 augustus 2009
  • 15:38

Bij opstarten van de G1, met een goedwerkende SIM kaart (gechecked met een andere telefoon), wordt er GEEN pin code gevraagd, terwijl deze wel op de kaart staat.
Wanneer de G1 gestart is, staat in het ‘screen locked’ scherm groot (No service).

De G1 geeft wel meldingen als application LocService (process org.ajeje.locservice15) has stopped unexpectedly en proces com.google.process.gapps has stopped.
Daarna krijg ik de desktop met de diverse apps.
Als ik met wifi naar internet ga, dan werkt dit wel, eveneens de sync met mail en calendar.

De telefoon staat niet in Airplane mode.

Advies?

Bewerkt (22 april 2013 12:11)
inbedrijf

inbedrijf

  • Lid sinds 10 augustus 2009
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • #4
  • 11 augustus 2009
  • 16:03

Dus je kan ook naar instellingen gaan en daar gaan zoeken naar een operator? Als het goed is moet hij hier dan ook een foutmelding geven.

Laat het even weten.

Bewerkt (22 april 2013 12:11)
michiel

michiel

  • Lid sinds 10 februari 2009
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • #5
  • 11 augustus 2009
  • 17:21

klopt.

en zoals ik al schreef, bij het opstarten van de G1 wordt ook niet gevraagd om de pin code. dit wordt wel gedaan op de andere telefoon waar ik de kaart nu in heb en die met deze kaart wel werkt.

Bewerkt (22 april 2013 12:11)
inbedrijf

inbedrijf

  • Lid sinds 10 augustus 2009
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • #6
  • 12 augustus 2009
  • 13:51

Heel apart, mij kennis houdt nu even op. Misschien heeft iemand anders hier nog een goede tip.

Bewerkt (22 april 2013 12:11)
Mdrop

Mdrop

  • Lid sinds 09 augustus 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • #7
  • 12 augustus 2009
  • 14:56

Dit probleem gehad met een Ipaq een tijd terug, dit kunnen verhelpen door de SIM-kaart in een andere telefoon te doen en hiermee de pincode te verwijderen, hierna de Ipaq terug gezet naar fabrieks instellingen en toen pakte hij naar een paar keer opstarten de simkaart weer volledig en dit werkt tot op heden nog steeds. (Reeds verkocht maar geen problemen gehoord.)

Geen idee wat nou het echte probleem was, en of dit werkt bij jou maar natuurlijk het proberen waard.

Bewerkt (22 april 2013 12:11)
pretorian83

pretorian83

  • Lid sinds 11 augustus 2009
  • Berichten 104
  • Reputatie 0
  • #8
  • 12 augustus 2009
  • 14:59

Op het moment dat ik mijn HTC Magic kreeg had ik ook elke keer een SIM foutmelding. Na mijn SIM schoongemaakt te hebben en een paar keer opnieuw in mijn Android te hebben geplaatst werd de SIM herkent. Sindsdien heb ik geen foutmelding meer gekregen.

Bewerkt (22 april 2013 12:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren