Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

DaViDa7

DaViDa7

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2011
  • 11:49

Hoi,

Sinds deze week heb ik in ene last van deze foutmelding. Ik heb al een tijdje cyanogen mod 6.1 stable erop en nooit last gehad. Tussen die tijd heb ik ook nooit aan de sd kaart gezeten of eruit gehaald. Het vreemde is dat hij hem soms helemaal niet vind en soms dus die foutmelding geeft met het advies te formateren. Wat ik heb geprobeert:

- Formatteren via telefoon, en vele malen via windows met een card reader. FAT32.
- Vele malen in en uit de telefoon gehaald.
- Een andere sd kaart geprobeert.
- Geformatteerd met volumenaam en zonder.

Gister avond heb ik via recover de usb unmount optie gedaan en daarna de kaart geformatteerd met succes. Hij deed het weer. Totdat de telefoon vast sloeg en ik de telefoon opnieuw startte. Daarna werkte hij niet meer net als de opties via recovery die het niet meer deden. Hij geeft de foutmelding cant mount SDCARD.

Ik snap het echt niet meer en heb hulp nodig. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee! De sd kaart is absoluut niet kapot. En het lijkt me sterk dat de lezer stuk is aangezien ik er nooit heb aangezeten in de tussentijd dat hij het goed deed tot aan dit probleem.

Alvast bedankt!

David

Bewerkt (11 januari 2011 11:49)
ronnygemert

ronnygemert

• Lid sinds 29 oktober 2009
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2011
  • 12:46

Hier heb ik sinds gister ook ineens last van. Draai ook 6.1 van cyanmod.

Ik kan de telefoon niet eens meer koppelen met mijn pc.
Paar keer geprobeerd om de sd kaart eruit te halen en opnieuw op te starten.

Lijkt wel of het aan die 6.1 of iets dergelijks ligt.

Ben benieuwd wie hier een oplossing voor heeft.

Bewerkt (12 januari 2011 12:46)
Garduna

Garduna

• Lid sinds 26 september 2009
  • Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2011
  • 13:58

Krijgen jullie ook een melding zoiets als “E:Can't mount /dev/block/mmcblk0p0 (or /dev/block/mmcblk0p1)”?

Bewerkt (12 januari 2011 13:58)
archive

archive

• Reputatie 0
  • 12 januari 2011
  • 14:30

[FONT=Calibri][SIZE=3]Ik weet niet zeker of dit aan jullie versie ligt... Toen ik m'n foon in november kocht heb ik er direct een 8Gb micro SD kaartje klasse 4 bij gekocht. In de telefoon gedaan, via de PC muziek en filmpjes er op gezet en via instellingen gezorgd dat de foto's die ik met de foon nam op de SD-card terecht kwamen. 's Avonds in bed muziek geluisterd, daarna aan de lading en de volgende dag (ik had hem de hele nacht niet aangeraakt!!!) toen ik wakker werd en de telefoon unlockte gaf ie direct een storing op de SD-card. Ik was die dag vrij dus ben direct terug gegaan naar de winkel waar ik de SD-card had gekocht omdat ik met geen mogelijkheid kon formatteren (zelfs niet op mijn beide!!! PC's...) Bij de winkel lukte het nagenoeg wel om de SD-card te formatteren. Dus weer in de telefoon, weer muziek erop, filmpjes erop en warempel... het functioneerde een aantal weken redelijk. En met redelijk bedoel ik dat de MP3's afspelen geen probleem was, filmpjes kijken ook niet maar wanneer ik foto's nam en ze terug wou kijken via de Galerij, gaf de foon aan dat de bestanden "beschadigd" waren of dat de bestandsindeling niet te lezen was (vreemd, een foto wat door de foon genomen is, is opeens door dezelfde foon niet meer te bekijken...) Foon tussentijds ge-upgrade naar Froyo + lagfix. Tijdens m'n wintersportvakantie tussen kerst en oud en nieuw hetzelfde probleem en daarna ook een crash met m'n card... Gaf opeens weer een storing: card niet te lezen etc. Heb hem er toen maar uitgehaald, was wel alle foto's van dat moment kwijt en heb de foon zo ingesteld dat de foto's op de interne geheugenkaart opgeslagen werden. Dat leverde geen enkel probleem op! Ik heb er nu een 4Gb kaartje in uit m'n oude Nokia. Die is echter bijna vol... Wil dus graag over naar een 8Gb maar vertrouw het gewoon niet. Ben niet van plan om de haverklap foto's kwijt te raken of om de MP3's en filmpjes er opnieuw op te zetten. [/SIZE][/FONT] [SIZE=3][FONT=Calibri]Waar ik zelf aan zit te denken is de grootte van de card: Is 8Gb misschien iets te veel van het goede voor het toestel (ondanks dat de specificaties aangeven dat 8Gb zonder meer mogelijk is? Of is de klasse van de SD-card van belang? Ik heb een klasse 4 aangeschaft...[/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Calibri]Een oplossing zou zéééééér welkom zijn!!![/FONT][/SIZE]

Bewerkt (12 januari 2011 14:30)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren