Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Jasper

Jasper

• Lid sinds 13 juni 2010
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2010
  • 15:13

Allen,

Effe voorstellen dan maar, weer een nieuwe Belg op het forum, maar volg het stiekem al een tijd. Ik ben in het bezit van een witte HTC Hero, unbranded.

Eerste smartphone, en dus ook eerste Android device. Wat mij aansprak aan Android, en vooral HTC Sense was de calender applicatie, en eigenlijk heel de integratie van de Google Services. Overal en altijd je gegevens bij je, mogelijkheid om online te gaan, muziek bij de hand, eBook reader, Google maps, noem maar op.

Best tevreden over mijn Hero. Heb hem gekocht in Januari dit jaar, gezien mijn vorige toestel genadeloos van de trap was gevallen. Langer wachten op de Legend en de Desire was moeilijk, en dus is het de Hero geworden. Had eigenlijk liever de Milestone gehad wegens zijn qwerty toetsenbord, maar die was toen nog lang niet beschikbaar via de officiële kanalen. Ik ben tijdelijk nog student/werkzoekende dus budget was belangrijk. Ik heb hem 370 betaald, en het prikt wel een beetje dat die 3 maand later voor 100 euro goedkoper over de toonbank ging, maar das normaal bij gadgets.

Over de iPhone 3Gs heb ik ook effe getwijfeld, maar ten eerste was dat ding veel te duur naar mijn goesting, en openSource spreekt me nu eenmaal meer aan dan een besloten community. Ook het feit dat je er iTunes mee moet gebruiken is in mijn ogen een dikke streep door de rekening. En ook, ik vind dat ding zo gehyped en kan me nogal storen aan de die Hard apple fans die zagen op alles wat anders is.

Ik heb absoluut geen probleem met Apple, en je moet toegeven dat Jobs een charismatisch en gedreven kerel is. De gulden middenweg die ik toepas: Mac OS snow leopard draaien op mijn Dell laptop naast win7 en Ubuntu, maar dat is voor een ander forum.

Voor de rest heb ik ook een Nokia n810 Internet tablet met qwerty slider, vandaar mijn voorkeur naar de milestone. Zoals je kan zien ben ik nogal een gadget adept.

Anyway, Geen moment spijt van mijn aankoop. Het enige dat ik mss mis is de mogelijkheid om deftige video op te nemen, maar dat zal iets voor de volgende zijn binnen een paar jaar. Ben voor de witte Hero gegaan, de bruine vind ik iets minder van uitzicht. Wit is natuurlijk Wit, iets waar ik wel degelijk aan heb moeten wennen. Momenteel begint de achterkant ook wat oranje uit te slagen, maar het lijkt terug af te nemen. Zeer vreemd allemaal.

Uiteraard kijk ik enorm uit naar Android 2.1. Bluetooth filesharing is toch iets wat ik mis, gebruikte het intensief met mijn vorige toestellen.

Ik kan nog wel effe doorgaan, maar heb nu genoeg tijd gedood.

Grtz,
Jasper

Bewerkt (22 april 2013 12:25)
awesomemac

awesomemac

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2010
  • 23:08

Welkom hier, leuke introductie zeg!

Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1283
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2010
  • 09:55

Welkom Jasper.
Mooie tijddoding!

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 16 juni 2010
  • 15:02

Inderdaad Jasper , wat een voorstelling. Welkom trouwens op het AW forum.

Jasper

Jasper

• Lid sinds 13 juni 2010
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2010
  • 15:18

Goed dat jullie mijn introductie kunnen appreciëren! Toch geweldig hoe mensen met gemeenschappelijke interesses kunnen discussiëren op een forum. Als ik op café met mijn kameraden over Android, openSource, JIT compiling, custom ROMs of dergelijke begin dan wordt ik meestal scheef bekeken

Ik heb voor mijn thesis een programma in Java geschreven, en het jeukt een beetje om nu te experimenteren met de Android SDK. Zal beginnen met Hello World en dan zien we wel.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren