Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Jan_Samsung

Jan_Samsung

• Lid sinds 08 september 2012
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 8 september 2012
  • 14:26

Mijn naam is Jan (54).

Ik ben hier terechtgekomen omdat ik een probleem heb met exhorbitant verlies van mijn prepaid beltegoed (Vodafone).

Nu heb ik weliswaar een oplossing gevonden maar daarmee amputeer je feitelijk het hele internet waarvoor ik eigenlijk het toestel heb aangeschaft.

Voor Wifi gebruikers i.c.m. Samsung Galaxy en Vodafone prepaid heb ik de volgende oplossing om gratis te internetten zonder verlies van beltegoed met Wifi.

Hoofdmenu > Instellingen > Draadloos en Netwerken > Mobiele Netwerken > Namen toegangspunten > Vodafone Life (op groen laten staan) > APN > wijzigen live.vodafone.com in bijvoorbeeld live.vodafone.col. druk vervolgens op ok.

Zo kun je Wifi gebruiken zonder verlies van beltegoed.

Graag zou ik tips willen ontvangen om mijn toestel te gebruiken met Whatsapp , ook buiten Wifi (waarbij ik dus internetverbinding weer moet inschakelen, ZONDER verlies van beltegoed.)
Ook wil ik info over andere apps die ongewenst dataverkeer genereren en dus beltegoed vernietigen.

Wie maakt mij blij?????

Bewerkt (24 april 2013 15:32)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 8 september 2012
  • 14:40

Goedemiddag Jan,
Waarschijnlijk kun je deze vraag beter nogmaals stellen in het forumdeel dat aan jouw telefoon is gewijd.
Die mensen kennen de toestelspecifieke instellingen, maar je hebt het alleen over beltegoed, houdt dat in dat je geen databundel hebt?
In dat geval is er (denk ik) geen oplossing, anders dan dataverbinding uitzetten in de instellingen.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6040
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 8 september 2012
  • 15:01

Beste Jan, dit forumgedeelte is enkel om jezelf even voor te stellen. Echte vragen kunnen in de daarvoor bestemde fora worden gesteld. Vragen over apps kunnen het beste in het Android Applicaties gedeelte gesteld worden, en vragen over internet wellicht bij de algemene vragen, hoewel ik niet kan voorstellen dat er (legale) manieren zijn om van mobiel internet (3G) gebruik te maken zonder hiervoor de betalen. Wifi is natuurlijk iets anders.

Jan_Samsung

Jan_Samsung

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 8 september 2012
  • 15:39

Ik durf alleen maar prepaid beltegoed te gebruiken. Als je een paar keer 10 euro kwijtraakt terwijl het toestel alleen maar in de kast ligt, dan word je toch wel een beetje voorzichtig. Ik denk dat ik binnen no-time door mijn bundel heen ben.

rephaia

rephaia

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 771
  • Reputatie 0
  • 8 september 2012
  • 16:22

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jupiterapps.phoneusage&feature=search_result

Probeer dit eens

Of deze:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.curvefish.widgets.network2g3gonoff&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5jdXJ2ZWZpc2gud2lkZ2V0cy5uZXR3b3JrMmczZ29ub2ZmIl0.
Werkt ook perfect, verder zijn er zooooveel andere apps te vinden die je portemonee beschermen, kwestie van ff een beetje rondneuzen.

Persoonlijk gebruik ik deze:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.painless.pc&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5wYWlubGVzcy5wYyJd
Naar volle tevredenheid, als je klaar ben met internetten gewoon de 3G en of Wifi uitzetten, scheelt ook nog eens een hoop Accugebruik.

En Dit ; Quote : "Graag zou ik tips willen ontvangen om mijn toestel te gebruiken met Whatsapp , ook buitenWiFi(waarbij ik dus internetverbinding weer moet inschakelen, ZONDER verlies van beltegoed.)" gaat je niet lukken zonder WiFi.

Verder zou ik ook alle, ALLE Syncronisatie opties uitzetten en ook alle automatische updates voor alle apps die je hebt, dat zuipt ook data.

Jan_Samsung

Jan_Samsung

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 8 september 2012
  • 21:23

Rephaia:

Allereerst mijn dank voor je antwoord.

Ik heb “My Data Manager” geïnstalleerd. “Netwerklocatie” valt qua gebruik wel op maar waar het zit en wat het doet en of dat eventueel uitgeschakeld kan worden is mij niet duidelijk. Eventjes Maps gebruiken tikt ook aardig aan. Even een krantje lezen op internet idem dito.
Volgens mij begin ik niet veel met 200 MB per maand. (goedkoopste bundel bij Vodafone)

Ik heb in ieder geval wel 100% Wifi :thumbs:

rephaia

rephaia

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 771
  • Reputatie 0
  • 9 september 2012
  • 11:26

Graag gedaan;
Dit is wel handig om een beetje inzicht in verbruik te krijgen.
hoeveel-mb-of-gb-heeft-u-nodig - Typhone.nl

Jan_Samsung

Jan_Samsung

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 9 september 2012
  • 20:21

Thanks,
Leuke dingetje, maar ben met My Data Manager best wel tevreden.
Waarschijnlijk zal ik mijn verbruik in de toekomst willen aanpassen aan mijn bundel (lees: mijn portemonnee) en niet omgekeerd.

rephaia;338450
Graag gedaan;
Dit is wel handig om een beetje inzicht in verbruik te krijgen.
hoeveel-mb-of-gb-heeft-u-nodig - Typhone.nl

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 9 september 2012
  • 21:41

Netwerklocatie ‘kijkt’ naar wifi of data verbindingen in de buurt om erachter te komen waar je je bevindt, die kun je best uitschakelen, want dat werkt samen met google maps, die overigens ook data verkeer genereert.En als je dataverkeer wilt minimaliseren, zet dan het downloaden van plaatjes/foto's en dergelijke uit. Platte tekst is niet zo groot qua data.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

Jan_Samsung

Jan_Samsung

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 10 september 2012
  • 17:44

Beste Peter,

Op advies van Vodafone helpdesk heb ik de fabrieksinstellingen opnieuw geladen omdat zij ook niet precies weten wat de oorzaak van die dataverkeer is. Dit heb ik nu 2 maal geprobeert maar helaas blijft het gebruik van kb's hoog. Ik heb inderdaad ook zo'n vermoeden dat google hier achter zit. Ik heb al geprobeerd om Maps te verwijderen maar dat lukt mij niet.
Het liefst wil ik helemaal niets meer met Google maar dan lukt het mij niet om een app te downloaden want dan moet je weer een Google account opgeven en dan ‘hang’ je al.

Al download ik helemaal niets, je kunt gewoon zien dat er veel beweging in de kb's zit (zowel met My Data Manager als met 3G watchdog). En volgens My Data Manager is Netwerklocatie de grote boosdoener. Met de stopwatch meet ik 12 - 17 kb per minuut en dat komt neer op zo'n 500 MB per maand alleen al voor Netwerklocatie. Op deze manier heb je dus gewoon een waardeloze Android.
Dus als je (of iemand anders) mij kunt vertellen hoe die netwerklocatie kan uitzetten, dan zou ik dat heel fijn vinden.

Peter-036;338549
Netwerklocatie ‘kijkt’ naar wifi of data verbindingen in de buurt om erachter te komen waar je je bevindt, die kun je best uitschakelen, want dat werkt samen met google maps, die overigens ook data verkeer genereert.En als je dataverkeer wilt minimaliseren, zet dan het downloaden van plaatjes/foto's en dergelijke uit. Platte tekst is niet zo groot qua data.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren