Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

LeanderM

LeanderM

• Lid sinds 13 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2014
  • 00:43

Hallo allemaal,

Ik ben nu 2 weken de trotse eigenaar van een Sony Xperia Z2. Tenminste, tot een half uurtje geleden..
Na een tijdje gamen en wat facebooken etc, heb ik mijn telefoon even weg gelegd. Kort daarna wilde ik even checken voor een Whatsapp berichtje, en tot mijn grote verbazing was mijn scherm volledig gebarsten. Zo erg dat er zelfs kleine stukjes van het glas ontbraken. Het scherm gaat nog wel aan, maar reageert niet meer op aanrakingen. Omdat ik er zo verbaasd over was, en absoluut overtuigd was dat ik altijd mijn telefoon normaal en zachtjes behandel ben ik even gaan Googlen. Via daar kwam ik meerdere van dit soort verhalen tegen. Blijkbaar bestaat er dus wel degelijk iets als een ‘self cracking screen’ bij de Sony Xperia modellen. Ik ben dus (gelukkig) niet de enige die dit heeft ervaren. Is er iemand op dit forum toevallig ook bekend mee? Natuurlijk is dit enorm lastig aanvechten tegen Sony, aangezien een telefoon van glas nou eenmaal kan barsten als er iets te wild mee omgegaan word. Dat is iets wat Sony mij waarschijnlijk wil gaan wijsmaken.

Mijn telefoon is verder nog in perfecte staat. Nérgens zit ook maar een krasje of beschadiging. Mijn scherm is nu zó erg gehavend dat je zou denken dat dat ding van 6 hoog naar beneden is gegooid. Je zou dan dus ook op behuizing behoorlijk wat schade verwachten. Dat is bij mij dus niet het geval.

Morgen even langs The Phone House om te kijken of ze daar wat voor me kunnen betekenen…

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijlage:

Bewerkt (13 juli 2014 00:45)
raverke95

raverke95

• Lid sinds 18 september 2011
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2014
  • 10:47

Ik ben eens benieuwd hoe dat bij jou gaat aflopen.

Een half jaar terug had ik met mijn Xperia Z ook schermproblemen. Een zwart vlekje net of er was lange tijd een enorme druk op uitgeoefend. Verder aan de behuizing niets te zien.

Toestel gekocht bij coolblue, weer binnengeleverd en na een week hem netjes in waarborg teruggekregen. Met nieuwe scherm een beter beeld dan hij ooit gegeven heeft.

Hoeft dus volgens mij geen horrorverhaal te worden :-)

Gert

denni129

denni129

• Lid sinds 17 augustus 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2014
  • 11:35

Hey,

Ik heb sinds gisteren ook een rare zwarte streep linksboven over mijn scherm lopen. Het scherm is hier alleen zwart maar het touchscreen doet het op daar nog wel normaal.Ik heb mijn telefoon geen 1 keer laten vallen en het scherm aan de buitenkant is helemaal goed. Het ene moment maakte ik een filmpje en een half uur later haal ik hem uit mijn zak en zit die zwarte balk erop. Maar lijkt inderdaad of er teveel druk heel lang gezet is op dat punt. Ik vind het belachelijk om hiervoor 200 euro neer te tellen voor een complete vernieuwing van touchscreen en scherm. Maar hoe pak je dat aan als je hem wilt opsturen. Ik heb hem van een abonnement van KPN. Moet ik hun dan contacten of moet ik een mail sturen naar Sony?

Heel erg bedankt als iemand mij verder zou kunnen helpen.

Dennis

Bewerkt (17 augustus 2014 11:39)
LeanderM

LeanderM

• Lid sinds 13 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2014
  • 13:35

Hoi Dennis,

Mijn z2 is ondertussen al 4 weken in reparatie.
Sinds een week is de status van de reparatie veranderd naar ‘toestel gecrediteerd door fabrikant’. Het lijkt er dus op dat Sony het toestel heeft teruggenomen. Maar daar heb ik verder nog niets over gehoord. The phone house heeft bij de reparatie gevraagd of een van de Nederlandse Sony vertegenwoordigers dit probleem wil aankaarten bij Sony, omdat het dus wel degelijk vaker voorkomt. Bij mijn toestel is toen een speciaal formulier meegestuurd door de vertegenwoordiger zodat ze het probleem kunnen onderzoeken.

Ik ga straks weer even langs te phone house om de status op te vragen, Aangezien het toestel al een week lang gecrediteerd is door Sony.
Het beste kun je dus je toestel via je provider aanbieden ter reparatie. Uiteraard met je verhaal erbij. (Stuur eventueel een link mee naar dit forum, of laat ze bellen naar Phone House wateringen. Zij weten namelijk alles af van mijn situatie, en hebben goed contact met Sony.)

Succes ermee!

denni129

denni129

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2014
  • 19:25

Heel erg bedankt dit ga ik gelijk doen!

EDIT: Het word langzaam erger. Ik doe helemaal niks met m'n telefoon maar het zwarte gebied is letterlijk zich aan het verspreide. Keek net na tijdje weer op mobiel en het is groter geworden :S Ook ging net mijn mobiel opeens locke en unlocke.

Bewerkt (18 augustus 2014 21:29)
zenilygy

zenilygy

• Lid sinds 28 november 2009
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2014
  • 15:11

Al deze schermproblemen hebben te maken met het warmte probleem van het toestel.

Klik meer info

Door de warmte kan het LCD of glas barsten en laat de lijm los.

Problemen die daarbij ook ontstaan zijn dat je toestel niet meer waterdicht is.

Enkele tips:

1. Film gewoon in 1080P het verschil tussen 4k als je geen 4k TV hebt is niet te zien.
2. Pas op met zware games en benchmarks.
3. Wacht even tot er een oplossing komt in de zin van software of hardware terugroep actie.
4. Pas op met druk op het scherm en toestel dus ook in je broekzak etc voorzichtig.

Wel bizar om te zien dat het glas hier op de foto in de eerste post gewoon helemaal gebroken is want de Z2 gebruikt aan beide kanten Dragontrail glas wat vele malen sterker is dan Gorilla.

Bewerkt (19 augustus 2014 15:15)
LeanderM

LeanderM

• Lid sinds 13 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2014
  • 15:50

Het is inderdaad bekend dat het een warmte probleem is. Bij mij is het ook gebeurd na vrij intensief gebruik.
Ik baal er alleen een beetje van dat functies zoals 4k filmen en zwaar gamen nu eigenlijk afgeraden worden door Sony. Ik vind dat maar een beetje een slappe oplossing. Ik kies altijd vrij bewust een nieuwe smartphone uit, en verwacht dan ook dat ik er alles uit kan halen. Dat een telefoon te heet kan worden vind ik volkomen logisch, maar het is toch echt een ontwerp fout van Sony dat het scherm daardoor barst.
Ondertussen heb ik wel te horen gekregen dat mijn telefoon óf vervangen word door Sony, óf dat mijn scherm alsnog onder garantie gerepareerd word. Maar dat schijnt een nogal tijdrovend klusje te zijn.

LeanderM

LeanderM

• Lid sinds 13 juli 2014
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2014
  • 13:02

Ik heb gisteravond een gloednieuw exemplaar ontvangen van the Phone House. Compleet met doos, oortjes, lader etc.
Alle vorige accessoires uit het eerste doosje mocht ik ook gewoon houden.
Gelukkig dus allemaal tot een goed einde gekomen!

Nu alleen hopen dat het me niet nog een keer overkomt..

zenilygy

zenilygy

• Lid sinds 28 november 2009
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2014
  • 13:18

Dat is zeker goed nieuws!

Fijn dat je de accessoires ook mocht houden het is nooit weg om alles dubbel in huis te hebben zoals een lader en zeker de headset gezien deze toch een waarde heeft van pak weg 50 euro.

Werk in elk geval op je nieuwe toestel de software bij naar de laatste versie, ik hoor links en rechts kreten dat het toestel dan al een stuk minder warm wordt.

Toch is het raar idd van de warmte het lijkt me geen ontwerp probleem er is juist extra aandacht aan koeling gestoken in het ontwerp. Op deze foto.

zie je heel duidelijk de hitte geleider lopen dat koperen buisje bovenaan wat naar de zijkant loopt. Het is de eerste keer dat ik dit toegepast in een telefoon zie, normaal kom je deze enkel tegen in laptops en tablets.

denni129

denni129

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2014
  • 14:20

Het is nog erger geworden bij mij. Ik doe helemaal niks met mijn telefoon behalve normaal gebruik. Heb sinds die zwarte plek geen spelletjes meer gedaan, heb ook nooit 4K filmpjes geshoot. Nu is ie toch helemaal total loss, het hele scherm zijn rare lijnen met gekleurde strepen. Het zwarte gebied is ook nog groter geworden. Het touchscreen doet het nog wel want je ziet het wel een beetje als je op de plekken drukt waar bijvoorbeeld instellingen zit. Dan worden de lijnen oppeens wit, gisteren kwam er ook nog wel eens een beeld van de apps maar dan helemaal aan de onderkant van m´n scherm en ze vervaagde langzaam totdat je weer niks ziet behalve rare zwarte, rode, paarse, gele lijnen. Ik heb studentmobiel gecontact en ik ga hem opsturen, helemaal niet tevreden met het feit dat ik nu dus een tijd geen mobiel heb. Berichten krijg ik ook nog binnen ik kan ze alleen niet zien. Hoop heel erg dat Sony hier een oplossing voor vindt want heb geen zin om dit over 6 maanden weer te hebben.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren