Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Elektronized

Elektronized

• Lid sinds 13 augustus 2012
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2014
  • 18:48

Ik ben niet meer nieuw met het begrip “rooten”, “flashen” en dergelijke begrippen. Ik had een Galaxy S3 die ik had geroot, waar er een custom ROM opstond, en in het begin vond ik dit leuk. Echter werd hij na een paar maanden zo instabiel -terwijl ik niks speciaals deed- dat ik het voor bekeken hield.

Nu op m'n Xperia Z2 staat er echter zoveel bloatware dat het terug kriebelt om te rooten en die apps te verwijderen. Het betreft hier dan voornamelijk de Google en Sony apps (Gmail, Google+, Play Books, Play Games, Play Kiosk, Play Movies, Sociallife, ..). Iets wat ik nooit gebruikt hoort er namelijk niet op te staan.

Echter heb ik gelezen dat als je de Xperia root, de DRM keys verloren gaan en je zo een paar functies verliest. Zo wil ik de Bravia engine willen blijven behouden, gebruik ik TrackID heel vaak, en noem maar op.

Misschien is dit heel optimistich en in de praktijk niet realiseerbaar, maar kan ik de Xperia rooten, de (niet) gewenste apps verwijderen, en dan terug unrooten ?

cejebe

cejebe

• Lid sinds 02 maart 2011
  • Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2014
  • 14:00

Helaas is root acces nog niet mogelijk zonder de bootloader te unlocken.
Kun je de bootloader van je Z2 uberhaupt wel unlocken ? Toets hiervoor in de dialer *#*#7378423#*#* - service info - configuration -