Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6176
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 11 april 2014
  • 12:15

(In dit topic worden algemene zaken en ervaringen besproken van de Sony Xperia Z2, voor andere vragen en eventuele problemen dient men een nieuw topic aan te maken, mits er nog geen topic over loopt)

Voor uitgebreide specificaties zie onze toestellen-database

De Sony Xperia Z2 heeft een schermformaat van 5,2 inch met 1920 x 1080 pixels. De chipset is de Snapdragon 801 die draait op op 2,3GHz en het toestel heeft 3GB aan werkgeheugen en 16GB intern geheugen aan boord. De accu heeft een capaciteit van 3200 mAh. Ook is de 20,7 megapixel-camera weer aanwezig op het toestel, welke we inmiddels kennen van de Z1 en de Z1 Compact en kan filmen in de 4K-resolutie.

Beschikbaarheid
De Sony Xperia Z2 zal vanaf eind april 2014 beschikbaar zijn met een adviesprijs van €649

Enkele artikelen op Androidworld over de Sony Xperia Z2
Hands-on Sony Xperia Z2
Sony Xperia Z2 met kleine vertraging eind april verkrijgbaar in Nederland
Sony Xperia Z2 officieel: 5,2 inch smartphone met grote accu en 4K-filmresolutie

Handige forumtopics

Durnstic

Durnstic

• Lid sinds 25 juni 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 11 april 2014
  • 13:15

Heb hem gisteravond besteld bij The Phone House. Zij geven degenen die een pre-order plaatsen er gratis een koptelefoon van Sony t.w.v. 149 euro bij. Verwachte leverdatum is begin mei.

Heb getwijfeld tussen de drie nieuwe vlaggenschepen van Samsung, Sony en HTC. De S5 viel redelijk snel af. Qua specs en beeldscherm absoluut een toptoestel, maar vind de plastic behuizing wel aanzienlijk minder mooi dan aluminium of metaal. Ook vind ik dat Samsung een wat te dikke schil om Android heen legt.

De keuze tussen de Z2 en de M8 was minder snel gemaakt. Vind beide designs erg mooi, de M8 misschien zelfs nog wel net wat strakker. Het waren uiteindelijk de camera en waterdichtheid op grond waarvan ik de knoop doorgehakt heb, in het voordeel dus van de Z2.

Kan niet wachten tot ik hem binnen heb.

Bewerkt (11 april 2014 13:16)
cejebe

cejebe

• Lid sinds 02 maart 2011
  • Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 13 april 2014
  • 11:49

Samsung Galaxy S > Samsung Galaxy S3 > Sony Xperia Z2.Volgens mij de beste keus op dit moment.(zie ook review links)
Heb 16 maart besteld bij Belsimpel,inclusief gratis headphone.
Wordt 2e week mei geleverd.
http://www.digitalspy.co.uk/tech/review/a564135/sony-xperia-z2-review-things-get-much-better-the-second-time-round.html#~oBiXtjUdgCBZFR
http://www.androidauthority.com/tag/sony-xperia-z2/
https://www.youtube.com/watch?v=20sczbwIKQk

Bewerkt (13 april 2014 11:56)
R/C

R/C

• Lid sinds 31 oktober 2011
  • Berichten 44
  • Reputatie 0
  • 18 april 2014
  • 13:22

Was die koptelefoon niet uitverkocht?

13 Mei 17e verjaardag

Durnstic

Durnstic

• Lid sinds 25 juni 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 19 april 2014
  • 17:53

Toen ik hem op 10 april bestelde bij The Phone House stond nog op de site dat je er een koptelefoon bij krijgt (wel met ‘op=op’). In de e-mailbevestiging staat ook dat ik hem erbij krijg. Maar keek net naar aanleiding van jouw berichtje even op de site en zie er nu niets meer over staan. Denk dus dat hij bij The Phone House in ieder geval op is. Hoe dat bij andere aanbieders zit weet ik niet.

Het toestel wordt in ieder geval sowieso standaard geleverd met goede ruisonderdrukkende oordopjes (MDR-NC31EM).

cejebe

cejebe

• Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 20 april 2014
  • 11:52

Wegens wijziging in Hi contract bij pre-order 16 mrt en levering in mei contact gehad met Belsimpel,bevestiging gekregen over levering met gratis headphone.Z2 heeft internal noise-canceling 3.5 mm jack heeft meer contact ringen deze werkt samen met Sony MDR-N31M “oordoppen”die in UK standaard met de Z2 geleverd worden.Krijgen we deze in NL ook standaard bij de Z2 ? Weet niet of de bonus headphone uit pre-order ook zo werkt of met standaard 3.5 mm jack.
Nog 3 weken…….

http://www.engadget.com/2014/04/18/sony-xperia-z2-review/

Patrick

Patrick

• Berichten 6176
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 29 april 2014
  • 14:58

Zijn er mensen die dit toestel pre-order besteld hebben en al bericht hebben wanneer het toestel uitgeleverd gaat worden? Volgens Sony zouden ze vandaag gaan leveren namelijk.

cejebe

cejebe

• Berichten 136
  • Reputatie 0
  • 29 april 2014
  • 17:25

Op site Belsimpel.nl : Status: Belsimpel.nl wacht nog op levering van dit product
Oorspronkelijk : verwacht 9 mei….
Heb mijn Sony DK36 oplaad dock al binnen en mijn PDair vertical pouch is on it's way…….
Nu die Z2 nog……….

PS : heeft AndroidWorld al een Z2 ter review van Sony ontvangen ?

Bewerkt (29 april 2014 17:29)
Durnstic

Durnstic

• Lid sinds 25 juni 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 29 april 2014
  • 20:24

Beweert Sony dat in een officiële verklaring? Zie er op de site van Sony niks van terug namelijk.

Heb zelf van The Phone House nog geen nader bericht gehad. Op hun website staat nog steeds begin mei, dus het komt sowieso dicht bij

Die oplaaddock ga ik waarschijnlijk ook wel bestellen.

Over een hoesje twijfel ik nog. Wat ik aan het originele hoesje erg mooi en praktisch vind, is dat je hem ook als standaard kunt gebruiken (zie afbeelding). Zo kan ik hem mooi neerzetten als ik aan een tafel of bureau zit. Nadeel eraan vind ik echter dat de flap niet magnetisch dicht blijft zitten en dat het hoesje niet van mooi leer is. Maar misschien kan ik van een andere fabrikant een soortgelijk hoesje zonder die nadelen vinden. Als iemand iets weet dan houd ik me aanbevolen

Bewerkt (29 april 2014 20:47)
Patrick

Patrick

• Berichten 6176
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 29 april 2014
  • 20:27

cejebe
PS : heeft AndroidWorld al een Z2 ter review van Sony ontvangen ?

Nog niet.

Durnstic
Beweert Sony dat in een officiële verklaring? Zie er op de site van Sony niks van terug namelijk.

Volgens het persbericht dat wij van Sony hebben ontvangen

Bewerkt (29 april 2014 20:29)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren