Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 26 november 2015
  • 12:57

Hallo allen,

Sinds Android 5.1.1 uit is heb ik de stille modus ontdekt aangezien ik hiermee mijn toestel niet of in zijn geheel moet uitzetten of alle geluiden moet dempen wanneer ik ga slapen en toch bereikbaar moet blijven.

Ik gebruikte deze modus op de HTC One M7 en de Samsung Galaxy S3 Neo met Resurrection Remix en dit werkte prima.

Nu heb ik een Sony Z1 (Yuca - C6603) met Android 5.1.1 maar de stille modus werkt niet 100%. Zo ben ik 's nachts totaal onbereikbaar en wanneer ik overdag naar bed moet dan ben ik deels bereikbaar maar daar hapert het steeds.

Ik heb Sony hierover benadert maar zij konden mij niet helpen aangezien dit een Google instelling is, maar zoals jullie weten is Google niet bereikbaar voor vragen en blijf je dus hiermee zitten.

Nu zat ik te denken aan mijn toestel te rooten maar dit is niet alleen lastig maar er zijn ook weinig ROM's beschikbaar die en Android 5.1.1 hebben en dus zou kunnen installeren.

Heeft een van jullie enig idee/oplossing?

Greetz,
Marc

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6033
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 26 november 2015
  • 14:09

ik zou niet gelijk aan rooten denken.

als je bereikbaar wilt zijn voor bepaalde mensen kun je beter de priority modus (de ster) aanzetten, ipv de stille modus. Door contacten aan te wijzen als favoriet in je contacten app gaat je telefoon wel over bij notificaties van deze favorieten contacten. Stil is inderdaad echt stil.

Op het moment dat je door niets en niemand gestoord wilt worden zet je hem op stil, en als je wel door een select groepje gestoord wil kunnen worden, maar niet door de rest van de wereld, gebruik je de priority modus. 

Bewerkt (26 november 2015 14:14)
vanhulstmarc

vanhulstmarc

• Lid sinds 27 juni 2012
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 26 november 2015
  • 16:31

Hallo Nanders,

Dank voor je reactie.

Het enige nadeel van priority modus is dat wanneer iemand belt met een geheim nummer dat deze te allertijden naar de voicemail gaat.

Maar wat nou het vreemde Is is dat toen ik met de andere Android 5.1.1 versies werkte dat ik dit probleem niet had want daar had je gewoon een keuze voor of priority modus of stille modus, je pakte je telefoon klikte een keer op volume+ en klaar.

Misschien was dat zo gemaakt door hen die die versies in elkaar zetten want ik ziet dit niet terug in mijn huidige toestel.

Greetz,
Marc

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren