Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

didier@paerewyck-smith.be

• Lid sinds 07 augustus 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2014
  • 13:58

Hallo

Aantal weken geleden had ik het batterij drain probleem, veroorzaakt door Google Play services.
Na wat opzoek werk, update verwijderd, service gestopt, waarop jammer het probleem kwam dat bepaalde apps steeds verwezen naar de google play services.
Uiteindelijk Sony helpdesk gecontacteerd, waar men mij adviseerde om een factory reset uit te voeren…
zodoende toch maar gedaan.
Tot een week of 2 geleden ik het batterij probleem terug begon te ondervinden (op een nacht tijd 20 to 25% batterij drain).

In het verleden reeds een andere rom op mijn Samsung S3 als bij de Ios iphone 4S uitgevoerd gehad, wou ik toch een nieuwe ROM op mijn Sony Z plaatsten.

Ik vond volgende vid terug om dit “makkelijk” uit te voeren
https://www.youtube.com/watch?v=NVyROuDCAcc

Root access was vrij snel in orde, na ongeveer helft van bovenstaande video te hebben uitgevoerd zou ik een factory reset, whipe cach, formate phone zou moeten uitvoeren, wou ik eerst al mijn data backuppen.. Blijkt dat er een android 4.1.2 opstond. maar bij updates van google play store, android OS kreeg ik echter errors.
Bijgevolg toch maar besloten om het gehele “how to” te gaan volgen nadat alle data werd gebackupd.

Dus heb ik volgende moeten whipen/ format cache wipe , whipe davik cache, format system etc.. (rond minuut 25 op bovenstaande clip)
Nadit uitgevoerd te hebben zou ik een stockrom moeten installeren… ik heb de stockrom van (http://forum.xda-developers.com/xper…0-230-t2785946) gedownload op het interne geheugen als op de SDcard.
Echter na het whipen etc zou ik via de root menu install zip moeten kiezen, dit staat beschikbaar, maar ik kan echter de stockrom niet terug vinden, niet op de SDcard als intern (intern lijkt me logisch aangezien men alles heeft moeten whipen..)

Herstart van het systeem geeft echter het resultaat SONY en daar blijft het bij.
Herstart via power knop & volume up geeft geen resultaat.. het powerlampje blijft rood en slaat niet over naar purper…..

Flashtool opnieuw opgestart maar buiten dat ik mijn telefoon moet afkoppelen en opnieuw moet opstart geeft dit een nutteloos resultaat…

Enig idee?? of is de telefoon een “lost cause” ?

Bedankt
Didier

Bijlage:

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2014
  • 15:10

Ondertussen in orde kunnen brengen.. volume down, usb insteken, flashtool lukt nu wel….

:-)

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6010
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 7 augustus 2014
  • 15:55

gelukkig, eerste keer altijd spannend zoiets

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2014
  • 08:43

Inderdaad..
Al doende leert men (zegt men toch in vlaanderen)

Bedankt

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren